Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkring skat i lille virksomhed m. omsætning under 50000 kr

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er 20 år og jeg har en enkeltmandsvirksomhed som pt tjener under 50000 kr om året. Virksomheden er momsregistreret og jeg betaler derfor moms. Noget jeg dog ikke har gjort er, at jeg ikke har betalt skat - skal jeg det med min omsætning? Jeg har frikort hvis det før en forskel. Altså mine spørgsmål:

- skal jeg betale skat af min omsætning når den er under 50000?

- hvis ja, hvordan gør jeg?

Håber I kan hjælpe, for jeg har før søgt hjælp omkring dette emne, men jeg har brug for at få det skåret ud i pap.

Mvh
Malthe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvangive dit overskud/underskud på din selvangivelse. Resultatet af din virksomhed indgår herefter i beregningen af din skat.

Dit overskud/ underskud finder du ved at trække dine udgifter fra dine indtægter .

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg skal ikke betale virksomhedsskat? Det hele bliver regnet sammen med min egen skat og derfor går det også ind under mit frikort?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps det indgår i din egen skatteberegning og ja hvis dit overskud er begrænset vil det kunne holdes inden for dit frikort .

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det fordi det er en enkeltmandsvirksomhed?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

multorres:

Er det fordi det er en enkeltmandsvirksomhed?

Ja, overskud af enkeltmandsvirksomheden indgår i din personlige selvangivelse og heraf skatteberegningen.

OBS! Uanset dine fradrag skal der altid beregnes AM-bidrag med 8 % af virksomhedens overskud.

Tonny

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan betaler jeg det?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

multorres:

Hvordan betaler jeg det?

Når du indberetter din selvangivelse, så vil du modtage en årsopgørelse med den samlede skatteberegning.

Hvis du får en restskat, så kan du vælge at betale denne straks eller ved en restskat på mindre end ca. kr. 19.000 vælge at lade den indgå i forskudsopgørelsen for 2014. Hvis du får en restskat kan denne også betales i 3 rater til efteråret, hvor dette fremgår af årsopgørelsen.

Du bør dog i egen interesse forskudsregistrere dit overskud af virksomheden, således dette indgår i din løbende skat enten ved en nedsættelse af dine fradrag eller ved modtagelse af opkrævning af B-skat.

Tonny

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte på AM-bidrag - hvordan betaler jeg det? Går det automatisk over mit frikort også eller hvad?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

multorres:
Jeg tænkte på AM-bidrag - hvordan betaler jeg det? Går det automatisk over mit frikort også eller hvad?

Dit AM bidrag er noget du betaler uanset frikort - det er bruttoskat = 8% af al overskud. Det har derfor ikke med dit frikort at gøre. Når du udfylder årsopgørelsen så vil der blive beregnet skat - som hvis det er mange penge, så skal du indbetale på indbetalingskort, og færre, så lægges det til din skat næste år. Hvis du forskudsopgør din fortjeneste, så vil det blive trukket i forbindelse med anden skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)