Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiehandel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Er lidt i tvivl om hvordan det hele hænger sammen når man handler aktier.
Man får selvfølgelig det afkast det giver at sælge aktien til en given kurs, såfremt det er over den handlede kurs. Men får man et afkast ved bare at lade aktierne stå, f.eks hvis der er overskud, bliver der så ''''belønnet'''' ud til aktionærene med et afkast, eller hvordan fungerer det.
 
Såfrem du er så heldig at få et afkast, skal man ifølge de nye regler betale skat af afkastet. Hertil er spørgsmålet om der er yderliger fradrag man kan benytte sig af, og om det skal skrives på sin selvangivelse (Som jeg først fra i år er begyndt at udfylde, derfor den ringe erfaring)
 
Mange tak for jeres svar
 
Alexander Staunsbjerg 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alexander

Jeg vil anbefale dig at kigge på www.euroinvestor.dk der finder du alt om aktier.

Dbh Martin
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/12/2006 10:47:15 PM Forfatter:Alexander Staunsbjerg
Men får man et afkast ved bare at lade aktierne stå, f.eks hvis der er overskud, bliver der så 'belønnet' ud til aktionærene med et afkast, eller hvordan fungerer det.

 
Hej Alexander
 
Nogle selskaber fører en udbytte-politik, hvor de udlodder en del af årets overskud som udbytte.
Dvs. at du modtager kontanter (typisk 1 gang årligt, medmindre at der sker noget ekstraordinært) selv om du ikke sælger aktierne.
 
Det er langt fra alle selskaber der udbetaler udbytte.
 
Eks. danske bank udbetalt 78,5% i år 2004, hvilket svarer til kr. 7,85 pr. aktie, da det er aktier á 10kr.
For god ordens skyld skal det oplyses at jeg har aktier i danske bank, og at ovenstående ikke er en anbefaling til køb af aktier i selskabet.
 
 
 

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)