Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til at slippe for et liv på kontanthjælp!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min situation:

Mistede desværre mit gode arbejde for snart to år siden. Besluttede sidste år at prøve at starte selvstændig virksomhed op på supplerende dagpenge. Nåede at få ganske godt gang i butikken da jeg fik katastrofalt fejlagtig vejledning fra mit fagforbund i forbindelse med et vikariat, og derefter mistede retten til suppl. dagpenge! Blev derfor tvunget til at lukke mit firma. Har kørt klagesag mod mit fagforbund siden september 2012, og har i februar fået Arbejdsskadestyrelsens ord for at mit fagforbund svigtede og har dermed vundet sagen. Jeg har derfor fået lov at starte op igen på suppl. dagpenge og genåbnet mit firma. Jeg føler jeg har mistet en stor chance for at køre min virksomhed i gang, og spildt en masse tid. Nu er jeg der hvor jeg står til at miste dagpengeretten pr. 1. juni - og dermed ryge direkte på kontanthjælp og selvfølgelig igen må slukke og lukke for drømmen om firma!

Jeg har naturligvis - og gør stadigvæk - søgt på alle mulige jobs med tanken om at ligegyldigt hvad jeg skulle lave kunne det være godt at klare sig selv og bruge det til at løbe firma i gang. Men uden held!

Min bank (Nordea) har sagt nej til et lån pga. mit store privatlån som er bygget op igennem mange år. Jeg bor til leje og har ingen bil etc. så ingen sikkerhed som sådan. Jeg har dog kunnet vise at jeg faktisk formåede at lave en pæn omsætning da jeg kørte virksomheden sidste år.

What to do? Jeg vil virkelig gerne det her, men mangler helt basalt penge til at overleve for i et stykke tid indtil jeg har fået en omsætning i gang. Jeg er ikke nogen ørn til de store forkromede salgstaler - men måske der er nogen der ligger inde med et skema - vigtige punkter eller lign. som vil være gode at medbringe ved fx. et møde i en anden bank?? Lige nu er situationen sådan at jeg faktisk også sidder med en insider viden vedr. en lokal virksomhed som måske vil kunne give mig mange kunder i butikken hvis jeg kan slå til inden så længe!

Jeg har brug for helt konkret viden om hvordan jeg kan gribe sagen an....Jeg vil virkelig, virkelig gerne kæmpe for det her og for alt i verden undgå et liv på kontanthjælp!! :-O

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har prøvet at drive virksomhed i over et år og stadig ikke kan leve af det uden supplerende dagpenge, så er det måske ikke vejen at gå for dig. Ellers må du tage det store seriøse skridt og blive fuldtidsselvstændig, få lavet budgetter, forretningsplaner mv. Så er jeg sikker på at en bank kan hjælpe hvis din ide er tilstrækkelig god. E

Jeg kender en gruppe der hedder FMTB (Fra Modtager Til Bidrager) - Det er en flok sindsygt engagerede mennesker, der frivilligt hjælper folk ud af svære situationer. Det koster ikke noget at få hjælp fra dem, og de har skabt nogle gode resultater for frusterede arbejdsløse. (Måske det var noget) 

Under alle omstændigheder held og lykke. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er trist at blive skubbet ud over kanten uforskyldt, men det er jo sådan noget der sker.

Der er en god chance for at der heller ikke er andre banker som vil give dig et lån når du har en stor gæld i forvejen.

Du må bare ud og løbe hurtigt og få sparket nogle døre ind, så du kan få nogle penge på lommen. Forkromet snak er ikke så vigtigt som at have de rigtige evner, priser etc. Måske kan du få nogen herinde til at hjælpe dig med at lave et godt indledende salgsbrev som du kan sende ud til potentielle kunder. Det kan være en god start hvis man er lidt genert.

Hvad med den 'insider viden'... måske kan du få et samarbejde med den virksomhed du nævner, så i kan hjælpe hinanden.

Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak - det var lige sådan noget her jeg håbede der ville dukke op!

Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan jeg nåede desværre ikke at være i gang i mere end ca. 5 mdr. før jeg blev tvunget til at lukke, og på de få måneder gik det langsomt fremad, så derfor tror jeg at jeg havde haft en reel mulighed for at komme godt i gang hvis mit fagforbund havde vejledt mig bedre.

Tusind tak for tip om FMTB det vil jeg lige kigge nærmere på!

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Synes det lyder som om du mener du er forhindret i at leve af at være selvstændig fordi du er blevet uretfærdigt behandlet og ikke kan få supplerende dagpenge. Og at du ikke kan få banklån.

Måske er det bare dit tankegang der skal justeres lidt på. Jeg ved det selvfølgelig ikke, men jeg har kun dit oplæg at gå ud fra.

Du skriver du har tjent okay på det før, så tror det ville hjælpe dig at fokusere på at det er lykkedes for dig. Nu skal du så måske bare tjene lidt mere, arbejde lidt mere etc. Dine "forhindringer" ser ikke ud til at forsvinde, og de er vel reelt ikke rigtigt forhindringer alligevel. Tror måske det handler om at fokusere på hvad du kan og ikke hvad du ikke kan.  Jeg er ikke helt med på hvad du skal bruge en liste til en bank. Er det ikke snarere hvad du skal gøre for en kunde. Nu ved jeg jo ikke hvad det er du kan og hvad du har arbejdet med.

Min blog om hjemmelavede smykker på Lav-selv-smykker.com.

Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens - Det paradoksale er at jeg intet problem har med de forkromede salgstaler når det gælder mit erhverv, og min markedsføring generelt. Det har jeg egentlig rigtigt godt styr på og er heldigvis heller ikke genert....Men banker er jeg vist bare ikke så stærk til tale med så jeg er super glad for linket længere oppe til at lave en forretningsplan.

Min insider viden går mere på min mulighed for at overtage en del af markedet frem for samarbejde ;-)

Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen selvfølgelig er jeg irriteret over at jeg blev tvunget til at lukke lige når jeg synes jeg var på rette vej, det siger sig selv :-)

Helt konkret drejer det sig egentlig bare om at have et eksistensgrundlag indtil jeg får bygget en kundekreds op jeg kan leve af. Jeg er super glad for den periode sidste år hvor tingene kørte. Der er jo en enorm tilfredsstillelse i at arbejde med det man brænder for og er super dygtig til...Og ikke mindst at kunne tjene sine egne penge. Det er bare der jeg gerne vil hen - at kunne tjene mine egne penge.

Men der er altså en konkret virkelighed der hedder betale regninger etc. og det skal jo være på plads og listen til banken vil for mig være et godt udgangspunkt til en samtale for at illustrere min plan helt nøjagtigt. Jeg tror også banken vil finde det mere seriøst og professionelt at være velforberedt til en samtale.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Få et deltidsjob eller tag en uddannelse og driv din egen virksomhed sideløbende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)