Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne undgå dobbelt content

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer 

Jeg sidder og er igang med, at arbejde på en kommende webshop med salg af USB stik, gadgets osv. Mit problem er bare, at jeg har læst så meget om dobbelt content og det kan gå hen at få ens side langt ned på Google.

Derfor har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber i vil kunne hjælpe mig med.

- Jeg har flere forskellige farver USB stik af det samme.
1. Her ved jeg ikke om det er bedst hvis man f.eks. laver produktet så det hedder "Twister USB stik - 4GB" - Så inde under produktet har man muligheden for at vælge hvilken farve man ønsker 

2. Man laver en side til hvert af det USB stik og kalder det "Twister USB stik sort - 4GB" - Skriver en tekst, som er forskellige på de forskellige sider. ( Er det dobbelt content her hvis man har samme beskrivelse på alle siderne, men blot ændre teksten på hvilken farve det er, og har det nogen betydning? )

Udover dette har jeg 2 kategorier, som jeg ønsker at komme produkterne i "USB stik" og under hvad størrelsen er "4GB" - Går dette ind og bliver dobbelt content og har det nogen betydning? 

Mit sidste spørgsmål er om det overhovedet er muligt, at undgå dobbelt content 100%?

Håber der er nogle flinke Aminoer med forstand på dette der kan hjælpe mig

Hilsen
Michael Christensen 

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Hvis du vil lave flere varianter af det samme produkt er det ikke nok bare at ænder farven, du skal skrive nogle differentierede tekster til hver variant. 

Michael Christensen:
Udover dette har jeg 2 kategorier, som jeg ønsker at komme produkterne i "USB stik" og under hvad størrelsen er "4GB" - Går dette ind og bliver dobbelt content og har det nogen betydning? 

jeg er ret sikker på det giver duplicate content.

Mvh

Anders

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det vil give DC problemer.

Du kan i dit tilfælde benytte dig af canonical link tag eller skrive unikke tekster for hver variant.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Middelfart
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Ja, det vil give DC problemer.


Er det begge du hentyder til eller? :-)

Jonas Jørgensen:
Du kan i dit tilfælde benytte dig af canonical link tag


Er det noget der skal indsættes for hvert produkt eller? 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Version 1 giver ikke DC, hvis du bare har mulighed for valg af farve, men ingen underside der beskriver produktet i den farve.
Altså en simpel drop down boks.

Ja, canonical skal ind på hver produktside og henvise til din "master"

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Middelfart
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Ja, canonical skal ind på hver produktside og henvise til din "master"

Man har mulighed for at slå canoical til i magento som:

Brug canonical link metatag for produkter
Brug canonical link metatag for kategorier

- Men er det nok, skal der gøres mere end bare det? 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kører med Yoast plugin til Magento, vil jeg mene du har muligheden under hvert enkelte produkt (advanced)

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Middelfart
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør jeg ikke, da den version der er, er alt for gammel :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)