Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par hurtige spørgsmål omkring Wordpress blog

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

http://optimersalget.dk/

jeg sidder og udvikler på en ny blog/webside.og har et par spm:

1.Hvordan fjerner jeg en søgefunktion, som du kan se på forsiden?

2.Hvordan fjerner jeg kommentarfelt ( får ikke brug for det)

3. Hvordan beskytter jeg min wordpress , bare det basale , hvilket plugin, så jeg undgår ødelæggende angreb

vh Flemming

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

#1: Hvis der følger noget dokumentation med til dit tema, er der helt sikker hjælp at hente der vedr. at fjerne søgeboksen.

#2: Indstillinger->Diskussion->Fjern flueben fra "Tillad folk at skrive kommentarer til nye indlæg".

Kan man stadig skrive kommentarer til din forside, skal du gå ind i oversigten over sider. Derfor trykker du "lynrediger" og fjerner flueben fra "tillad kommentarer". 

#3: Problogger har en glimrende guide til at gøre sin Wordpress installation mere sikker. Læs den her. 

Håber det hjælper dig lidt på vej!

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

1: Normalt ville jeg sige enten a) lave lidt css: display:none;, hvilket gør søgefeltet usynligt eller b) fjerne kode fra template

I dit tilfælde ser det ud til at det ligger i en widget. Så gå ind i dine widgets og slet søgefunktionen. 

2: Hvis der fortsat står 'lukket for kommentarer' vil jeg benytte samme fremgang som 1a, altså tilføje noget display none til CSS klassen:

#comments {display:none}

Den slags CSS skal smides ind i et style sheet.

Nu kender jeg ikke dit theme (designfolio), men gætter på der er nogle muligheder for at tilføje CSS under indstillingerne.

3: Hold din installation opdateret. Deruodver har du nogle muligheder, alt efter hvordan du bruger WordPress. Det bedste og mest oplagte er, at begrænse adgangen til administration til en dén enkelte IP du bruger installationen fra. Men så kan du selvfølgelig ikke opdatere din WordPress side, når du besøger Vejle Centralbibliotek og lige har fem minutter.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Plugin jeg kan bruge til sikker hed mangler jeg. Kan ikke bruge dem fra Problogger

Jeg kan ikke slette søgefuntkion + kommentarfelt: Er der en der kan  walk me through i Editor, så jeg får dem slettet der.

Temaet tillader ikke at slette de faste widget - eller gøre dem utilgængelige

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hvis du stadig har problemer, så send mig WP-admin info i en PB, så skal jeg nok få det ordnet for dig.

Fortsat god dag.

De bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)