Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man skal helst være maks 25 år, have 10 års uddannelse og 5 års erfaring! :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 67
Fra  UP-ON GROUP Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget uddannelse i et supermarked, der er rigtig mange udviklings måder, f.eks inden for detail verden. Kontor, indkøber, varehuschef, distriktchef, og meget meget mere. Nu var det et af landet største detail kæder jeg fik min uddannelse. Det kræver hårdt arbejde og mange timer, hvor man tit laver det samme. Man skal skille sig ud fra de mange ansatte som også er der & tænke ud af boksen.

& ja jeg vil også sige der er mange på markedet som er unique på hver deres måde. Men du skal bare hænge i og blive ved, møde de belsutnings tager face 2 face og sprudle af selvtillid. =)

Jeg ønsker dig ihvertfald held og lykke =)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Har en HG2 hvilket ikke gør det muligt, at læse videre før, jeg har gennemført elevperioden og vil jeg ikke, da ingen elevjobs umildbart er spændene......"

Så du vil gerne have et "topjob" men gider ikke gøre din uddannelse færdig! No

 

Jeg har heller ikke den store lyst til at tage div. kurser - men det bliver jeg sgu nødt til hvis jeg vil i gang igen. Tag dig sammen.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

I mit fag skriver arbejdsgiveren som regel 1000 teknologier på, som hver tager mange år at mestre. 

Problemet er, at de ikke selv ved helt hvad de søger, da der sker mange ting inden for alt der har med ny teknologi at gøre, til at de selv kan følge med. Måske har de også være rundt i virksomheden for at høre hvad der er brug for, og så har de fået skrevet lidt flere ting på.  Derudover tilføjet de alle de standard ting der normalt kommer med

Mit råd: Hvis jobbet ser interesant ud, så søg det alligevel. Mange jobopslag er lavet for urealistisk og for dårligt. Lad dig ikke slå ud af det. Det kan være du bliver kaldt til samtale og ansat baseret på 1 af de 1000 ting de har skrevet.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Dit CV imponerende? Undskyld, men det var ikke umiddelbart min første tanke..

Ift. projektarbejde, der vil jeg næsten påstå, at du langtfra har de fornødne kompentencer - i hvert fald ikke på papiret.

Det er mit generelle indtryk af dig, at du har virkelig svært ved commitment. Ting skal helst være spændende og udfordrende hele tiden - ellers begynder du at kede dig. Jeg kender dig selvfølgelig ikke, men udfra din opførsel på amino og sammenholdt med dit CV, så bliver det min konklusion.

Jeg tror, at du skal genoverveje dine tanker omkring et job i et supermarked. Generelt må man acceptere, at skulle arbejde sig op fra bunden, hvis man ikke har de fornødne kompetencer til at starte på toppen. At arbejde i et supermarked kan sagtens være udfordrende - det handler om at se mulighederne, fremfor begrænsningerne.. 

Praler hellere ikke selv med det. Nej, har ikke haft arbejde med det som jeg gerne vil. Med hensyn til mit CV, så har jeg arbejdet med 8 steder nu(Nogle steder mere end 1 år) og haft egen virksomhed i 4 år, dog uden at slå igennem. Skal kigge mere på trainee jobs :-)

Umildbart kan jeg sagtens følge dig, i din pointe med, at jeg hele tiden for nye ideér og ja det gør jeg også. Grunden til det er nok, alt hvad jeg laver gør jeg kun for at overleve og intet af det fordi det er spændene eller udfordrende hverken mine jobs eller virksomhed. Har aldrig rigtigt fundet noget som har vagt min interesse, hvilket ikke gør det nemmere, at finde et sted hen hvor jeg er tilfreds og glad. Faktisk det eneste som jeg laver af interesse er, at gå i byen. Fodbold er også ved, at være kedeligt. Virker lidt negativ og det er jeg sgu nok også! 

Jeg har allerede fundet 2 jobs, som telefonsælger og postbud inden for de sidste par dage, som jeg er startet på. Så jeg holder mig aktiv og kan tjene nogle penge, hjælper mig bare ikke i retning jeg rigtigt gerne vil :)

Fru Hartmann:

"Har en HG2 hvilket ikke gør det muligt, at læse videre før, jeg har gennemført elevperioden og vil jeg ikke, da ingen elevjobs umildbart er spændene......"

Så du vil gerne have et "topjob" men gider ikke gøre din uddannelse færdig! No

Jeg har heller ikke den store lyst til at tage div. kurser - men det bliver jeg sgu nødt til hvis jeg vil i gang igen. Tag dig sammen.

Grunden for dette valg, var jo, at jeg ikke ville arbejde med økonomi, som jeg var ved, at uddanne mig til. Så valgte og stoppe, så jeg havde muligheden for, at finde noget som ville være mere spændene og alsidigt.

Så står lidt der, at jeg håber på og finde noget, hvor der er en chef, som ser et potentiale i mig. Så jeg løbende kan udvikle mig, få mere erfaring og løbende mere ansvar. Det virker meget ukonkret og er det vel egentligt også, nok derfor jeg er så frustreret over jeg ikke har et mål?

Mvh Lasse

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg lærte vildt meget ved at stable kasser på et mejeri.
Og mit arbejde på det første mejeri gav mig adgang til job på et andet mejeri senere - dér lærte jeg også meget.

Hvis du er nysgerrig, kan du slet ikke undgå at lære.

Og måske er det netop jobbet i supermarkedet, der gør, at du møder ham, der giver dig den elevplads, du mangler.

God vind

Hans

 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Jeg lærte vildt meget ved at stable kasser på et mejeri.
Og mit arbejde på det første mejeri gav mig adgang til job på et andet mejeri senere - dér lærte jeg også meget.

Hvis du er nysgerrig, kan du slet ikke undgå at lære.

Og måske er det netop jobbet i supermarkedet, der gør, at du møder ham, der giver dig den elevplads, du mangler.

God vind

Hans

Det kan man aldrig vide, det har du helt ret i :-) Lige nu går jeg og håber på det, senere hen kommer de måske, når jeg ikke venter det.

Min tålmodighed er bare ikke god og bliver mere negativ for hverdag jeg keder mig. Intet jeg gør bevist, men kan simpelthen ikke undgå det, da jeg bare ikke kan stille mig tilfreds med sådan noget eller ikke ved hvordan jeg stiller mig tilfreds med sådan et job?

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:
Så står lidt der, at jeg håber på og finde noget, hvor der er en chef, som ser et potentiale i mig. Så jeg løbende kan udvikle mig, få mere erfaring og løbende mere ansvar


Hvis flere af dine jobs har været under 1 år, og du bliver ved med at skifte arbejde forholdvis ofte. Så kan det sagtens påvirke en chef i en negativ retning.
- Bliver han her kun i 3 mdr. også skal vi ud og finde en ny?
- Har han fundet ud af om dette er det rette sted denne gang, eller bruger vi for mange ressourcer på at lære en op der muligvis ikke er her om et år?
- Vil han være engageret nok i det arbejde han skal udføre for os?



Selvfølgelig er det rart at kunne arbejde med det man gerne vil, lige med det samme. Men ja, det er svært at finde noget når der er mange om buddet.

Så find dig et job du kan være til freds med, så du også kan leve. Når du så har det, kan du søge stillinger i den branche du gerne vil ind i. Som en nævnte tidligere - det er altid nemmere at finde job når man har et.

Accepter at du muligvis ikke får det lige med det samme, men bliv ved med at klø på, og overbevis arbejdsgiveren om at han behøver lige netop DIG, fremfor mange af de andre ansøgere.


Mvh
Louise



Fra KBH
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er mange arbejdsløse, så er der også mange dygtige mennesker uden job. Det udnytter de fleste firmaer idag, da de kan få topkvalificeret medarbejdere, som tidligere var svære at tiltrække.
Derfor stiger betingelserne og kravene fra arbejdsgiverne, og det kan virke umuligt for en "normal" arbejder. Men men men. Hvis du nu vender det hele lidt på hovedet, og du begynder at fortælle, hvorfor de skal vælge dig, vær kreativ, så kan du med sikkerhed finde et arbejde. Du skal bare tænke anderledes end alle andre, og du skal slå på nogle punkter og egenskaber, som andre ikke tænker over. Det er nøglen til et spændende elevjob hos andet end supermarkeder.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)