Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på køb fra privat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt lidt bannerannoncering på et hobbywebsite.

Det koster mig 400 kr. Sælger er ikke momsregistreret da det blot er et hobbyside, hvordan skal jeg så forholde mig som køber fra en privat?

Jeg modtager ikke en faktura men skal overføre pengene til hende. Kan jeg så i princippet sige det kostede 320 + moms = 400 kr.

Eller kan jeg ikke trække noget moms fra mit "vareindkøb"?

Skal jeg indberette noget til skat?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan aldrig trække moms fra hvis ikke der er moms på en regning og derfor aldrig på køb fra private. Sælger skal skrive en eller anden kvittering til dig som du bruger som bilag og så bogfører du omkostningen på 400 kr under et punkt der kunne hedde annoncering reklamer eller andet - UDEN moms

Du skal ikke indberette noget til skat, men det bliver jo en del af dit regnskab, og det bruger du til din selvangivelse, og har skat spørgsmål kan de rekvirere regnskabet fra dig, med balance og alle bilag - men intet sendes ind som udgangspunkt

Lad os lige tage lidt om REGNSKABER I PERSONLIG VIRKSOMED og lidt om hvordan man betaler SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED hvis du er i tvivl

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Så jeg behøves ikke b-indkomst berette beløbet til skat, for den person jeg udbetaler til?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)