Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogindlæg kommentarsystem - Facebook eller traditionelt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i 7 sind (ok 2) om hvad der er bedst med udgangspunkt i nedenstående punkter hvor nr. 1 er prioritet.

1: Brugervenlighed (masser af kvalitetsindlæg)
2: SEO perspektiv

Alt er selvfølgelig relativt efter demografi og lignende, men f.eks. en dansk madblog hvor der er 70% kvindelige læsere.

Nu er der jo mange af jer herinde der har blogs, så kunne være sjovt at høre meningerne.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok vælge at bruge Facebooks kommentar system. Det er ultra nemt hvis man alligevel er logget på Facebook, plus det deles på Facebook når en person kommenterer - medmindre det er slået fra af kommentatoren. Så der er mulighed for ekstra trafik den vej fra.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er dog stadig over 2 mio. danskere der ikke er på Facebook.
Desuden er det ikke alle der er helt trygge ved at skrive offentligt og med eget billede og lignende.

Men meget enig i dine input.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:
Der er dog stadig over 2 mio. danskere der ikke er på Facebook.
Desuden er det ikke alle der er helt trygge ved at skrive offentligt og med eget billede og lignende.

Nej det er rigtig nok. Men medmindre det omhandler politik eller religion, tror jeg som sådan der sikkert er en rimelig mængde folk der kommentere via Facebook. Men hvis man ser med det udgangspunkt at det afholder +/- 2 millioner folk fra at kunne give en kommentar, så er Wordpress' eget system nok bedre at bruge. Det vil også give en djævelsk masse fylde på siden til Google hvis folk kaster sig ud i at kommentere :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker (ret mig gerne om der er sket opdateringer) - indeksere google ikke de kommentarer som kommer fra facebook.

Dermed ville det være bedre for SEO at det var det traditionelle kommentarfelt.

Men facebook effekten giver nok flere besøgende :)

Fra KBH
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem ejer rettigheden til kommentarer, hvis man benytter facebooks kommentarsystem? Gør man det selv, eller er det facebooks ejendom?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange meninger, så måske ikke helt dumt spørgsmål.

Facebook kommentarer bliver indexeret i Google.

Eksempel:

Google:


Mette jeg tror Facebook gør lige hvad de vil med kommentarerne. Der er backup tools som SEO Facebook Comment, men ved ikke helt hvor godt det fungerer.

Fra KBH
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er vel lidt vigtigt at få klarhed om, da kommentarerne kan være en vigtig del af en blog.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som indædt modstander af FB synes jeg du skal holde kommentarer langt væk derfra!

Jeg har personligt oplevet at kommentarer skrevet på et off. tilgængeligt blogunivers, røg direkte på FB uden mit vidende.

Og der ER mange, som ikke vil oprettes på FB "bare" for at skrive/kommentere.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)