Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danish Students Abroad

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Danish Students Abroad er en 9 måneder gammel, dansk forening som har det formål, at:

 - Rådgive danskere der ønsker at studere i udlandet, så det bliver nemmere for dem at komme af sted, og fjerne barrierer mellem dem og et studie i udlandet,     enten et udvekslingsophold eller en hel uddannelse i udlandet.

 - Repræsentere danske udlandsstuderendes interesser, især med fokus på de komplikationer der kan være forbundet med at studere i udlandet, bl.a. meritoverførsel. 

Vi har lavet mange arrangementer rundt omkring i landet, hvor vi har været rundt på div. Uddannelsesinstitutioner og fortælle om vores arbejde, og forsøgt at oplyse om, at vi i DSA ønsker mange flere danske studerende i udlandet. Og at vi kan hjælpe dem på vej.

 Organisationen er frivillig ind til videre, med et meget beskedent antal betalende medlemmer, så selv rejseafgifter til div. Events står for egen regning eller bliver sponsoreret af danske virksomheder eller enkelte personer. 

Vi ønsker hjælp af jer til at bedømme vores hjemmeside, da vores tekniske evner desværre ikke rækker særlig langt! Kunne I kaste et blik på vores hjemmeside (DSAbroad.dk), og fortælle hvad i tænker om den? Og hvordan kan man optimere den, så den bliver nemmere at finde via Google, og måske bliver nemmere at navigere rundt på. Siden er lavet på wordpress af praktiske årsager. Vi har op til 5 webmastere og alle skal kunne finde ud af at opdatere og redigere siderne, men vi er klar over at siden sikkert godt kunne se bedre ud, fungere bedre og ikke mindst være hurtigere!

Der er ca. 300 medlemmer af DSA, med næsten 500 likes på Facebook, men et yderst beskedent antal af de 300 medlemmer, er betalende. Det koster 50 kr. at blive medlem i øjeblikket, men bliver sat op i august til vores generalforsamling. I mellemtiden arbejder vi på at skabe flere medlemsfordele, så vi kan få et større antal betalende medlemmer samt yde en bedre service. 

Har I nogle gode ideer til hvordan vi får en større del til at betale? Hvilke 'medlemsfordele' (eller andre ting) skulle der til, før DU ville betale 50-150 kroner for at være medlem?  

Fremtiden kommer til at byde på mange flere sjove ting for DSA. Vi fortsætter med at have diverse networking events rundt omkring i verden, hvor end vores aktive medlemmer nu engang er – sidst i forrige uge i Malaga, hvor to fra bestyrelsen havde ferie, og besluttede så at lave et arrangement, hvor folk kunne komme og stille spørgsmål – helt uforpligtende. Det foregår altid på en cafe i den by, hvor man bare kan møde op. Men naturligvis har det været klart mest i Danmark det er foregået. Tidligere har vi været til møde i uddannelsesministeret med Morten Østergaard, Uddannelsesminister. Han har desuden skrevet et indlæg i vores gratis nyhedsbrev. Og startet en lokalforening op i England, sponsoreret af Danske Bank og Den Danske Kirke I London. Der bliver også planlagt flere events, som har mere faglig karakter, selvom vi ved at vores medlemmer også gerne vil deltage i sociale networking arrangementer. 

Længere ude i fremtiden står den på Folkemødet på Bornholm, hvor vi ønsker at lave et event med prominente politikere, folk fra erhvervslivet og andre fra uddannelsessektoren. Alt dette er selvfølgelig for ”egen regning”, og der bliver lagt en ordentlig arbejdsindsats i dette.


Hvis I har nogle løse ideer til DSA, om hvordan vi bedre kunne komme ud med vores budskab, eller bare nogle strøtanker om DSA, så feel free til at skrive det. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der vil give lidt respons? :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt med paa, hvorfor man skal betale 50 kroner? - Hvad skal pengene bruges til? Spoergsmaalet er vel, om I ikke hellere burde agere som frivillig forening..

I har i hvert fald rigeligt med konkurrence - umiddelbart taenker jeg AISEC m.fl.

Fra København N
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 39
Fra  FindGaven.Nu Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes idéen er god, men for at få betalende medlemmer tror jeg i skal have nogle meget konkrete ting i kan hjælpe med.

Jeg kan huske jeg selv døjede med dårlig vejledning da jeg skulle et semester til udlandet og læse. Jeg tror derfor at en form for e-bog for hvert land med en step-by-step guide med hele processen fra visum til et mobilnummer ville være noget jeg ville have betalt for. Samtidig kunne i også formidle kontakten til en der tidligere havde været i samme land man kunne stille sine spørgsmål.

Held og lykke med projektet. 

Svært ved at finde de gode gaveidéer? Check FindGaven.Nu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50 kr. er simpelthen et "symbolsk" beløb, som går til foreningskassen. Pengene deri bruges til at dække div. udgifter til at lave arrangementer for andre der ønsker at komme til udlandet, bla..

Det ér en frivillig forening - Ingen får nogen løn. :-) 
"Konkurrence" er ikke et begreb hos os - vi er ikke dannet for at konkurrere, markedsandele regner vi ikke i, og vi håber ikke at stjæle kunder fra andre virksomheder. Vi er en forening, som ønsker at komme ud til alle dele af Danmark med budskabet om, at det er lige så let at studere i Danmark, som det er at studere i udlandet. Alle skal tænke, at det er en mulighed at komme til udlandet, ikke at det er meget svært at komme afsted.

I Norge har vores søsterorganisation, ANSA, en årlig statsstøtte på flere millioner. Det konkrete tal husker jeg ikke lige på stående fod, men har desuden 3 fastansatte. Igen, det handler kun for os om, at lave noget frivilligt arbejde der rent faktisk interessere os pokkers meget. :-) ANSA har samme formål. De har bare eksisteret i 60 år, og da den norske stat indså, at det faktisk var billigere for dem selv, at sende studerende til udlandet, end at have dem hjemme, så blev ANSA en statsstøttet forening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, vi HAR allerede flere konkrete ting, som vi tilbyder. Nu skal vi lige have "overstået" en generelforsamling sidst i august, før at vi kan gå ind og ændre i vedtægterne ang. fordele til hhv. betalende vs. ikke-betalende medlemmer. Som skrevet i mit tidligere indlæg, så har vores søsterorganisation i Norge, ANSA, eksisteret i 60 år, og de tager væsentligt mere for et medlemsskab end 50 kr.. De tilbyder så også desuden medlemsfordele ala gebyrfri hævning i udlandet. En rigtig god fordel, som mange nok gerne vil betale for. Også noget vi arbejder på at få i hus, sammen med mange andre spændende tiltag.

Ja, vi har medlemmer rundt omkring i hele landet, og bliver bare flere og flere. Det som du nævner, er også noget vi tilbyder, altså rådgivning m.m.. Og har vi selv erfaring fra et specifikt land eller område, står vi også til rådighed hele døgnet rundt nærmest. 

En e-bog tvivler jeg på er løsningen. Men vi vil fortsætte med at tilbyde rådgivning så godt som vi nu kan, og lige så at formidlede kontakten for det enkelte individ til både ambassader og hvad der ellers skulle være nødvendigt. Så alt dette tilbydes. :-) 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mark Eskelund 


Hvis der ikke er et reelt grundlag for jeres eksistens, hvorfor så ikke bare blive frivillig i en af de mange andre organisationer, der allerede er etablerede og har et langt bedre netværk?

Jeg er selv næstformand i en frivillig forening - den eksisterer KUN pga. en konkret efterspørgsel på vores aktiviteter. 

... Jeg mangler stadigvæk svar på, hvad man får for 50 kroner.. Det virker ikke gennemtænkt at stifte en forening uden grund.

Fra København
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg studerer selv ved NTNU i Norge i øjeblikket og jeg har selv været igennem en større omgang.

I må adskille jer markant fra hvad der ellers findes, ISÆR hvis I vil kræve 50 kr for oplysninger der kan fås gratis andre steder. Via www.so.dk kan man finde legater, men det er noget af en rodebunke af store og små legater der alle er mere eller mindre over-ansøgte.

Det jeg savnede da jeg søgte til Norge var:

-Ansøgningsmuligheder specifikt for DTU, KU osv.

-Legater fra Norden (de er åbenbart svære at finde, og nogle findes slet ikke online, mens især USA har mange tilgængelige legater) og også gerne egns-specifikke legater der kun opslås i lokalaviser.

-Oplysninger om indkvartering hvis det ikke sker automatisk gennem universitetet

-Oplysninger om hvad man kan lave i landene man kan tage til (i sin fritid altså)

Alt andet information var forholdsvis nemt at få via mit eget universitet.

Jeg ville mest af alt være villig til at betale for legater der er svære at finde og som har store puljer og som er specifikt rettet mod regioner i verden. Det vil i sidste ende give mig et større afkast. Umiddelbart vil jeg foreslå at det er gratis at deltage i arrangementer og finde info hos jer, men at det koster penge at få adgang til legaterne og personlig hjælp.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

@Nis

Du er klar over, at Politiken har en oversigt over legater? :-)  Det kræver blot, at man gider bevæge sig ned på biblioteket eller betale for informationen. 

Fra København
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jacob

Nej, tak for tippet, var ikke klar over det. :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)