Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min hjemmesides navn ligner en andens

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i færd med at starte en webshop, og sad og legede med domænenavne, jeg valgte at købe allstickers.net og gik glad igang efter at have fundet et domæne, som jeg rigtig godt kunne lide. MEN... Da jeg så gik ind og søgte efter min hjemmesidegoogle, fandt jeg en hjemmeside der hedder allstickers.dk. 

Må jeg have dette .net domæne ifølge lovgivningen inden for handel eller lign.? 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mener jeg faktisk ikke du må. Desværre...

Sælger de det samme som dig? For så er i jo også 2 virksomheder der sælger det samme og med samme navn.

Jeg synes ikke hvorvidt du "må" er spørgsmålet her, men hvor vidt du har lyst til det?

Lad os sige at du får bygget en rigtig god og stabil virksomhed op og det viser sig at den anden virksomhed leverer dårlig service eller på anden måde får dårlig omtale. Det vil altid på en eller anden måde gå ud over din virksomhed fordi kunderne vil forveksle jer!

Hvis du ikke er gået live endnu ville jeg finde mig et andet navn.

Men for at svare på dit spørgsmål så må det står i varemærkeloven, ophavsretsloven eller markedsføringsloven om det er lovligt.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kommer til at sælge det samme. De fokusere dog kun på det danske markede.

Jeg kan godt se at det kunne gå hen og blive et problem i forhold til kunderne.

Det irritere mig bare, når domænet var så lækkert.

 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg godt forstå. Sådan havde jeg det også med de første 10 domænenavne jeg prøvede at købe!

Men det er endnu mere irriterende at ens virksomhed skal lide under andres fejl.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke noget ulovligt i det og vil heller ikke mene du kan miste dit domæne når der ikke er tale om to dk domæne der ligger tæt op af hinanden.. hvis du køber et andet domæne så kan du evt redirecte allstickers.net til dit nye domæne det kan muligvis give lidt trafik 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina Nordquist:
Det mener jeg faktisk ikke du må. Desværre...

hvordan vil du så forklare 

http://www.allstickers.com/

http://www.allstickers.de/

allstickers.info

allstickers.biz

og bortset fra det er allstickers.dk firmanavn HPM Group så nej allstickers.dk er ikke et firmanavn, at man kan købe et dk domæne også tror at resten af verdens domæner følger med som en selvfølge holder bare ikke

købte du feks allsticker.dk var det nok et problem og du ville nok miste dit domæne i en klagesag fordi det ville være typosquatting

held og lykke med shoppen Big Smile

Fra KBH
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Rasmussen:

Må jeg have dette .net domæne ifølge lovgivningen inden for handel eller lign.? 

Der er ingen problemer i det navn. Det er et almindeligt ord, så du arbejder bare videre med din shop. Ordet er ikke et varemærke, da det ikke kan blive registreret som så, og derfor har du intet at frygte på den front.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak allesammen. For de meget behjælpelige beskeder.

Det er rart at vide at jeg kan beholde domænet. 

Fra KBH
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Rasmussen:

Tak allesammen. For de meget behjælpelige beskeder.

Det er rart at vide at jeg kan beholde domænet. 

 
Du skal bare huske på, at der kan opstår misforståelser mellem de to domæner, så hvis konkurrenten har en dårlig service eller andet, så kan dette desværre få negativ indflydelse på din forretning.
Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jonas33:
og bortset fra det er allstickers.dk firmanavn HPM Group så nej allstickers.dk er ikke et firmanavn, at man kan købe et dk domæne også tror at resten af verdens domæner følger med som en selvfølge holder bare ikke

Så tager jeg fejl... Jeg troede faktisk ikke man måtte tage en anden virksomheds nevn hvis man operer på det samme marked (altså begge i dk), men så har jeg nok bare forvekslet det med et varemærke.

 

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)