Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At dele sin ide med fornuft

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg mener jeg har fundet ideen, jeg gerne vil prøve ud i livet. Jeg har fået enormt positive modtagelser.

Jeg har ydermere skabt kontakt til en af mine venners forretningspartnere, der har eget firma inden for udvikling af apps og lignende og han var meget interesseret i ideen og pitche den til sine udviklere.

Mine bekymringer går på, hvorvidt jeg skal dele ideen på skrift eller holde mig til personlige møder hvor al skriftlig materiale holdes i mine hænder?!

Jeg fik en god snak med ham hvor han udfordrede min ide på flere punkter og kom med mange gode inputs og ideer til hvordan den kunne realiseres og jeg stoler på min ven. Dog tror jeg så meget på min ide, at jeg også må tænke rationelt og konkludere, at det at stole på sin ven er ikke det samme som at stole på sine venners venner.

På et eller andet punkt vil jeg mene, at jeg må stole på folk før eller siden med min ide, men hvordan skal man gribe det hele an mht udviklingen af den, så jeg stadig bliver en uundværlig person i projektet hele vejen igennem.

På forhånd tak,

/Piilgard

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Det er en bekymring, du deler med mange. Men jeg mener ikke, at du skal frygte så meget. Min seneste video handler lige præcis om din problemstilling, du kan se den her:

Derudover kan du læse lidt flere tanker fra min side her: Video: Del dine ideer – du risikerer at få succes!

Du spørger også, om du skal dele din idé på skrift efter mund-til-øre. Hvad siger din mavefornemmelse? Føler du, at du kan stole på den person, du har en samtale med, så ville jeg ikke frygte noget ved at dele den på skrift.

Når du viser tillid til en person, der ønsker, at hjælpe dig, er personen også mere villig til at bruge tid på dig og din idé, hvis vedkommende kan mærke, at du stoler på ham/hende.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Tak for dit svar!

Jeg forstår fuldt ud det med at stole på andre giver bonus i andre sammenhænge også. Jeg ved også vi alle har forskellige tilgange til en ide, men hvad med ressourcer?! 

Jeg fik at vide, at jeg skulle sende ham en mail med alt jeg ville have min app skulle kunne. Den ville han så kigge igennem og så ville han snakke med sine udviklere om hvad, der er muligt - bør jeg ikke være til stede dér tænker jeg?

/Piilgard

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 49
Fra  DialogDesigneren Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver Lohse helt ret, og så vil jeg tilføje, at den, der måtte have moral til at stjæle din idé, nødvendigvis må mangle forstand til at føre den ud i livet. Det var en ekstra grund til ikke at frygte.

Lohses vinkel med folks hjælpsomhed skriver jeg under på med mine egne erfaringer. Alt hvad du skal gøre er at sikre dig, at de folk du søger råd hos beviseligt kan deres kram og har praktiske successer bag sig.

Du skal så vidt muligt undgå at tænke i funding, investorer og lignende. Dem, der betaler gildet, har altid modkrav, og det kan sagtens være modkrav, der handler om at udvande din oprindelige idé.

Den bedste funding ligger hos de potentielle kunder. Er de villige til at betale for produktet/ydelsen, så er det bare med at komme i gang. Uden at vente på tilladelse fra bank og investorer.

Held og lykke!

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DialogDesigner,

Mange tak for svar! 

Jeg tror jeg må vælge at se det positive i det her og så håbe på det bedste!

/Piilgard

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Piilgard Nielsen:

Hej Casper,

Tak for dit svar!

Jeg forstår fuldt ud det med at stole på andre giver bonus i andre sammenhænge også. Jeg ved også vi alle har forskellige tilgange til en ide, men hvad med ressourcer?! 

Jeg fik at vide, at jeg skulle sende ham en mail med alt jeg ville have min app skulle kunne. Den ville han så kigge igennem og så ville han snakke med sine udviklere om hvad, der er muligt - bør jeg ikke være til stede dér tænker jeg?

/Piilgard

Selv tak, Dennis. Det er klart, at han er nødt til at vide, hvad produktet skal indeholde - for at han kan give dig en pris og dele sine synspunkter. Det er helt efter bogen.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)