Du debiterer konto for vareforbrug og krediterer lager-konto.
Dvs. varer forlader lageret og omkostningsføres på konto for vareforbrug. Dette forudsat at du ved købet førte varer ind på lageret (debiterede..) som tilgang. Kører du derefter en P/L rapport (rapport for bevægelser i resultatopgørelsen) så vil det fremgå at du har haft et højere vareforbrug end "normalt", hvilket kan forklares med at du har været nødt til at destruere/smide nogle varer ud.
Husk at lave en form for bilag til dig selv, som du også kan støtte dig til om 5 år (alle bilag skal gemmes i fem år).
F.eks. kunne du tage et par fotos af de omtalte genstande og beskrive, hvorfor de er usælgelige (ødelagt, outdatet, følger ikke given lovgivning el.l.) Påfør beløbet og læg det i din bilagsmappe.
Hvis Skat så spørger dig om måske flere år, så skal du ikke hen og lede i hukommelsen, men kan komme med et præcist svar. Det plejer at virke fint.