Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af vare fr ikke CVR registreret.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

 

Jeg kom på noget hen over weekenden da jeg mødte en mand som selv lavede en masse produkter fordi det interesserede ham og fordi han kunne.. pt var det noget han selv lavede som en slags hobby, det vil sige de ting han lavede gav han videre til venner eller brugte selv. Men da det er et lille produkt og han nemt kan lave mange i timen, så kom tanken til mig om evt at opkøbe nogle af hans produkter og sætte dem til salg.. Men min tanke er jo med tiden at blive CVR registreret for at få mit eget op og køre..

Spørgsmålet lyder så på...

Må jeg, hvis jeg er CVR registreret, opkøbe vare fra en som ikke er CVR registreret... Ved godt at begge parter skal selvfølgelig bogføre evt. salg osv, men må man som CVR registreret købe ting fra en ikke CVR registreret..

 

Mvh

 

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja!

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

okey...

 

Så, så længe jeg bogføre mine køb og oplyser hvor det er købt, så skal ham jeg køber af bare selv sørge for at oplyse det til "skattefar" for ikke at få et smæk..?!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt forstaaet.

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.. Tak for hurtigt svar..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvis du er stensikker på ikke at komme til at sælge for over 50.000 kr på 12 mdr - virkelig stensikker, må du også gerne købe af ham som person uden moms, få en kvittering til dit regnskab (det skal du bruge både med og uden CVR), bogføre/regnskabsføre det og betale skat af din fortjeneste - uden at ha CVR - som alm CPR person, men som nævnt - endeligt ikke over 50.000 kr i salg/omsætning på 12 mdr i træk hvis ikke du har CVR.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John..

Tak for endnu et input.

Det var også det jeg tænkte til at starte med...

Men så kommer der lige et følgespørgsmål.. Hvad så, hvis jeg nu kan se at der kommer til at være en fortjeneste på over de 50.000, lad os sige at jeg efter 6 måneder kan se at det her kommer til at give en fortjeneste på over de 50.000, kan man så CVR registrere sig efterfølgende eller hvordan gør man så det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - det er ikke fortjeneste men SALG/OMSÆTNING der ikke må være over 50.000

Hvis du sælger for 48.000 på 8 måneder og så registrerer dig, og krydser de 50.000 i måned 9 ja så bliver du opkrævet moms af de første 48.000 som du jo ikke selv opkrævede moms for + bod på det samme beløb - så kryds ikke den grænse. Er du i tvivl, så registrer dig som CVR med moms fra starten. Her kan du læse om HVORNÅR SKAL JEG MOMSREGISTRERES der står også konsekvenser osv.

go vind med projektet. Her kan du læse om HVORDAN STIFTER JEG OG LIDT MOMS OG SKAT

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)