Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart! (Første forsøge)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en genial idé til et webprojekt, som jeg er i gang med at udvikle. Projektet er ikke lavet for at tjene så mange penge til at starte med, men jo længere hen af vejen vi kommer, desto mere tid har vi til at udvikle på forretningsmodellen. Derfor kommer vi til at køre projektet: uden omsætning og uden lønninger.

Jeg vil gerne starte en virksomhed, da jeg som mange andre er bange for at hæfte personligt skal det være et selskab hvor jeg netop ikke skal hæfte personligt for noget. Mit spørgsmål er så:

- Hvilket selskab skal jeg starte?

Det er vigtigt at du ved følgende:

- Jeg har ikke penge nok, til at starte et ApS

- Det er et webprojekt, så det er born global

Hvad skal jeg vælge? Et Ltd., Inc. eller er der en anden mulighed? Jeg har også hørt om noget kaldet virksomhedsordningen, hvad med det?

Er der nogle venlig Amino'er, som kan hjælpe en hårdt arbejdende iværksætter?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Et enkeltmandsfirma til at starte med, og derefter et ApS (hvilket jeg faktisk vil anbefale, du starter med, da det gør livet så meget lettere)

:-)

Thomas

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da rart at have fået en genial ide.

Hvorfor vil du starte virksomhed lige nu? Du har ikke nogen risici indtil før du kaster dit projekt i produktion. Til den tid har du noget genialt at vise frem og så er det muligt at finde en investor. Det er dog for tidligt nu. Du har åbenbart heller ikke behov for kapital lige nu. Du er også nødt til at se på, hvilke mulige risici, der kan være. Der er ikke nødvendigvis nogle risici bare fordi du kører noget web, men det er ikke muligt at se hvad du tænker på.

Virksomhedsordningen er for enkeltmandsvirksomheder, hvor du skattemæssigt kan køre som et selskab, men du hæfter stadig personligt.

Så koncentrer om dit projekt og kom ud over stepperne. Valg af virksomhedstype er slet ikke vigtigt endnu som jeg vurderer det ud af din beskrivelse.

God fornøjelse.

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser heller ingen grundt til pakke sig ind i et selskab, sådan som du beskriver ideen. Kan du ikke uddybe hvorfor du mener det nødvendigt?

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tusind mange gange tak for jeres svar, det hjælper meget!

Den eneste grund til at pakke mig ind i et selskab, er at jeg ikke har råd/lyst til at sidde på en retsag på 10 million, hvor jeg skal hæfte personligt. Jeg ved og tror bestemt ikke at det kommer til at ske, men muligheden er der jo desværre. 

Tak, endnu engang!

Fra Holbæk
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Merkur Service Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til det du skriver, så vil den ”nemmeste” løsning været at stifte et LTD selskab i f.eks. England (der er det nemmeste at få en bankkonto) og så åbne en filial i Danmark efterfølgende. Dog ved jeg at Regeringen har gang i noget der skulle blive SMBA afløser og svare til noget i retning af et Ltd. selskabsform i en dansk udgave.  Hvordan det går med den og det er på vej som et lovforslag inden for en overskuelig tid ved jeg ikke.   

Fra København
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Markuz:
Jeg har en genial idé til et webprojekt,

feeeedt da lad os da høre hvad det går ud på?

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil fraråde dig at lave et enkeltmand/IS med de ting du skal lave.
Find en måde at få råd til at ApS. Ellers evt. den nye iværksætter selskabs form - ved ikke om den er kommet på banen endnu, eller om den beskytter lige så godt som et ApS - det må der være nogle aminoer der bestemt ved?

Mvh

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS kommer tidligst 2014 men vil givet beskytte som ApS. Overvej bare om det er risikofyldt det du laver, for ellers kan du roligt køre enkeltmands i starten

LTD kræver altså lidt administration - og afhængigt af driftssted også dansk moms osv + bank tager lidt kræfter og ApS kræver jo lidt mere indskud men lige så vigtigt er ved 1 kr selskaber og andre, at et evt tab skal fremskrives og kan tabes helt, hvor de i en enkeltmandsvirksomhed der er seriøst drevet jo kan fradrages i anden personlig indkomst, lige som krav til regnskaber, årsrapport og offentlighed jo er langt tungere for LTD, ApS eller IVS - 

Regn så også med, at selv med LTD, IVS (1 kr selskaber) så vil bank med 99% garanti kræve at du selv kautionerer for alt, og det kan du også risikere andre samarbejdspartnere/leverandører vil, så risiko for tab i den retning vil stadigt hvile helt på dig selv. Med ApS har du de 80.000 som kan være aktiv kapital i forhold til investeringer i selskabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)