Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Hvad gør vi galt her?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Vi har nu i 3 år drevet bloggen www.blog.myextensions.dk, men det er først indenfor det seneste halve år at vi er begyndt at lægge kræfter i. Målet er at lave en blog som udelukkende beskæftiger sig med emner omkring hår og hair extensions, så vore kunder har et sted de kan søge inspiration, information og råd. Derudover skal den også skabe trafik til vores webshop samt lave linkbuilding til shoppen.

Vi har et fornuftgt indblik i hvordan SEO fungerer og det kører da også rigtig fint for vores webshop www.myextensions.dk. Det er bare som om at vores blog ikke rigtig har samme succes og derfor sjældent bliver vist i søgeresultaterne. Der kommer også kun sjældent kommentarer, hvilken er en god indikator på at den ikke kører optimalt.

Er der nogen der kan fortælle os hvad vi gør galt?

Online salg af hair extensions

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være mange ting i vejen.
Der kan f.eks. være flere der linker til jeres webshop end jeres blog, og derved skaber flere "upvotes" til webshoppen. Desuden synes jeg webshoppen er meget flottere og bedre designet end bloggen, og det kan helt sikkert også få folk til at falde fra.

Har i analytics integreret på begge sider?

Dbh Mads 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se i bruger et seo plugin, men seo er meget mere end det:

Lav overskrifter (title-tag) med relevante keywords, der sælger.

Lav meta descriptions med sælgende tekster. I bruger ikke meta descriptions nu, så google indsætter en tekst på egen hånd. Hvis du søger på "site:blog.myextensions.dk" på google, kan du se at jeres søgeresultater ikke er de mest spændende.

Lav indgående links til bloggen. I refererer hele tiden til shoppen, selv i title-tags på siden. Jeres blog skal markedsføres som den var selvstændig hjemmeside.

Gør brug af overskrifter til afsnit, nogle med keyword (h2, h3, h4 etc)

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 142
Fra  T.J.N. Marketing Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cate:
Er der nogen der kan fortælle os hvad vi gør galt?

I skal huske at bruge H2 i hver eneste tekst i skriver, (det skal være det søgeord i ønsker frem der skal være i titlen og i jeres H2)

Det vil optimere hver artikel bedre. - brug h2 som små under overskrifter hvor det ønskede søgeord indgår.

Cate:
Der kommer også kun sjældent kommentarer

Det behøver ikke være det største tegn på at det ikke køre optimalt, du siger selv siden skal bruges om et trinbræt til jeres butik, så call to action knapperne må da virke. - Kan i se om trafikken går over på jeres webshop ? Eller kan jeg anbefale dette plugin vi har det på vores side, så vi kan se hvilke link der benyttes.

Kigger jeg på jeres artikler så benyttet i ikke selv jer af de plugins i har - som sociale medie omtale i hver post, husk selv at like dine artikler, da dine 8K facebook venner så gør det samme eller kigger forbi siden.

Håber det gav lidt hjælp.. 

Ønsker du en Hjemmeside / Blog / Webshop (Prestashop - Wordpress mm.) ? - Pris 5 kr pr. måned Se her hvordan 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke vi har den mulighed med H2 i vores wordpress.. Jeg kender godt til H1, H2 osv. men jeg kan ikke lige se at vi har denne mulighed i vores backend. Men ja, det vil helt sikker give Google et bedre overblik.

Mht. trafikken, så bruger vi Google Analytics og kan den vej igennem se hvor mange besøgende vi har og hvor de kommer fra. Og der kommer da nogle stykker fra bloggen, men slet ikke nok. Vi liker ikke altid alle indlæg, da de bliver postet på vores private side til gene for alle vennerne :) Men vi er gode til at dele indlæggene på vores facebook fanside.

Derfor er jeg i tvivl om vi har gjort noget forkert, så Google ikke ser vores side som en god side? Evt. om vi har linket for meget til en enkelt side, så vi på den måde virker utroværdige? Eller om der er andre tinge der kan virke som forsøg på linkbuilding frem for at lave godt indhold?

Men tak for hjælpen!

Online salg af hair extensions

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt fint hvis de linker til webshoppen frem for bloggen :)

Jo, vi har analytics på begge sider, så vi kan se hvad der sker (eller ikke sker) ;)

Online salg af hair extensions

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 142
Fra  T.J.N. Marketing Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cate:
Jeg kender godt til H1, H2 osv. men jeg kan ikke lige se at vi har denne mulighed i vores backend. Men ja, det vil helt sikker give Google et bedre overblik.

Ønsker du en Hjemmeside / Blog / Webshop (Prestashop - Wordpress mm.) ? - Pris 5 kr pr. måned Se her hvordan 

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 142
Fra  T.J.N. Marketing Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er her du kan lave din H2 mm.

Det er under/afsnit - overskrifterne på dine artikler

Fik ikke lige skrevet det til billedet.

Ønsker du en Hjemmeside / Blog / Webshop (Prestashop - Wordpress mm.) ? - Pris 5 kr pr. måned Se her hvordan 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din feedback Karsten!

De titler jeg ser når 

Online salg af hair extensions

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din feedback Karsten!

De titler jeg ser når jeg søger på "site:blog.myextensions.dk" er det de titler som wordpress selv genererer?? For når jeg ser det i back end ser det helt anderledes ud. Der bruger den vores overskrifter som er meget mere SEO venlige. Vi tænker nemlig meget over vores overskrifter, da vi ved det er dem Google ser først. Men sådan ser det da ikke ud når man søger som du har gjort??

Online salg af hair extensions

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)