Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er svært at få BANK!

Side 1 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin, og alle jer andre.

jeg har et problem som, nok mange har i dagens Danmark.
Jeg drev et større entreprenør firma for nogle år siden og måtte se det hele gå konkurs i 2008 og på den konto måtte sende næste 100 mand hjem. I flere år gav jeg dem smør på brødet jeg sørge for deres skat blev betalt - jeg var med til at holde samfundet i gang. efter et par års kæmpen med det ene og andet projekt som ikke har været stærkt nok til at køre vider på har jeg stiftet Sixton ApS som er en handels virksomhed hvor jeg primært køber og sælger Både, Biler, Maskiner mm. det går rigtig godt og der er overskud fra starten og er forsat i flot fremdrift og med en forventning om en 10 dobling af egenkapitalen i næste regnskab. her kommer problemet: min entreprenør virksomhed trak 4 selskaber med i graven og efterlod mig med et kæmpe tab og en personlig gæld til leverandøre og banker på et større million beløb da jeg kautionerede personligt for virksomhedens drift. det bevir...ker at jeg i dag uanset hvad jeg gør ikke kan få en konto i nogen banker til selskabet - jeg bliver afvist med den ene gang plader efter den anden, jeg kan ikke forstå, at jeg som iværksætter og udvikler skal slås til hjørne og må ty til stråmænd osv. for at drive en hæderlig butik med rigtig flot omsætning og meget flot overskud til dato.

jeg skriver dette opslag på din væg da jeg er sikker på andre iværksættere har samme problem og tænker der måske er en storhjertet bankmand der følger dig også, som kan hjælpe.
for jeg tror sådan set kun, det er et spørgsmål om at ramme den rette mand i banken, så er der ingen problemer jeg har jo ikke gjort noget kriminelt - jeg er "kun" gået konkurs med 4 virksomheder i samme omgang, hverken selskabs tømmer eller konkurs rytter blot iværksætter der ikke var helt heldig første gang.

håber du for en god dag

Hilsen
Jens Rasmussen
Sixton ApS
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Du burde kunne oprette en erhvervskonto uden kredit i de fleste banker.

Det er så snart der skal være kredit og kassekredit på den ikke dur når man skylder monetos ;-)

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

Det jeg har været udsat for at de takker nej. jeg har ikke spurgt om kapital kun en likviditets og en nem konto med netbank.

de kommer ikke med et konkret svar

men som sådan:

Banken har modtaget din ansøgning om oprettelse af en likviditetskonto til Sixton ApS.
 
FinansNetbanken kan desværre ikke imødekomme ansøgning om oprettelse af en likviditetskonto.
Vi har vurderet dit afslag ud fra din økonomiske situation.
 
Banken henviser til bekendtgørelse for "god skik for finansielle virksomheder".
 
Afslaget begrundes ikke yderligere.

og så er det jeg siger hvad er det for noget ævl. jeg har en Egenkapital på 750.000,- jeg har vare for 3-4 mio kr der er betalt firmaet er ikke endnu 1 år gammelt jeg startede for 80.000,-


 dbh. jens

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

En likviditetskonto er det samme som mulighed for kredit (konto med kredit).

Hvis du henvender dig til banken og fortæller du vil oprette en erhvervskonto uden kredit så burde de gøre det.

Jeg kender til flere som har været i samme situation som dig.
En skulle bare låne penge til at kunne stille sikkerhed (25.000 kr. på en spærret konto) til en indløsningsaftale med netts, men banken sagde NEJ!
Til trods for virksomheden tjente penge.

Din egenkapital er i firma og ikke din private formue. Det er dine private aktiver de går ind og ser på i vurderingen.

Hvis man kan undgå bankerne så gør det! Lån ALDRIG penge og husk at lægge penge til side til dårlige tider.

Men en alm. erhvervskonto uden kredit burde de altså ville oprette. Husk din henvendelse skal gå specifik på dette da de ellers stejler og afviser.
Evt. prøv en anden bank og se hvad de siger. Undgå kredit og bare opret en alm. konto.

De Bedste Hilsner
Ronni 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen

 

jeg syntes jeg har prøvet meget men jeg vi da helt sikkert prøve det.

ja privat er jeg ikke det bedste kort jf. ovenstående men det er virksomheden og det er virksomheden der skal bruge konto.

som privat person må de jo ikke nægte mig en konto.

 

dbh Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Hvis man kan undgå bankerne så gør det! Lån ALDRIG penge og husk at lægge penge til side til dårlige tider.

Hvis det er afgørende med en hurtig ekspansion, kan et lån være rigtig givtigt. Er der ikke også skattemæssige fordele ved at låne? Det mener jeg at have hørt i hvert fald.

Lyder træls med din banksituation. Imponerende udvikling med en startkapital på 80.000 kr. Skal du bruge kredit eller hvad er formålet med bankkontoen?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

jeg kan sagtens bruge likviditet men det er slet ikke det der er på tale her. det er ren og skær for at kunne modtage og sende penge ind og ud af butikken, for at kunne indløse checks og udstede bank checks fra virksomhedens konto samt naturligvis at have nem konto til det offentlige

så ingen bank kredit ingen risiko for banken og naturligvis heller ikke den store indtjening for banken men om kontoen så kostede 1000kr om året eller om måneden så ville jeg betale det hvis det var det der skulle til.

 

regeringen burde sikre alle iværksættere en konto med de ting der skal bruges.

netbank

hævekort

nem konto

 

dbh Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så længe man har en større personlig gæld til en bank, så er bankerne bange - 

Problemet med en erhvervskonto er at den i sin natur f.eks. kan bruges til at tilmelde moms via, og det betyder, at pludseligt kan der forsvinde 100.000 fra kontoen til moms. Hverken banken eller du kan se det før beløbet trækkes, faktisk skidt at moms og skat ikke kan ses under kommende betalinger men da det foregår via nets - så kan man ikke se det, og så har vi problemet med et træk

På helt samme vis kan man jo lave nets aftaler til en erhvervskonto og ex danløn aftaler, hvor både løn og skat trækkes fra kontoen, igen uden det kan ses

Jeg må ha fat i min egen banks chef her i området for at høre, om der ikke kan laves en erhvervskonto uden denne mulighed for at moms, løn og andet kan trækkes - så det er en ren likviditetskonto. På den måde vil den jo komme til at minde om en privatkonto .- bare givet til et CVR men formentlig uden dankort eller andet end alm. hævekort, og så netbank hvor du kan bruge de penge dine kunder betaler ind - til at betale andre regninger med, men altså HELT uden overtræksmulighed - som der altid generelt er med nets, moms osv i en erhvervskonto

Hvis du stadigt har gæld til moms, skat og bankerne, vil de måske også undre sig over, at du nu har et firma med en masse penge og værdier og ikke betaler det du skylder - selv om det ene jo er rent privat og det andet ApS - vil det sikkert være med til at trække dine muligheder ned

Når jeg har et svar skal jeg komme tilbage til dig - men jeg tror den kommer til at være helt som en privatkonto med alm hævekort uden dankort og uden tilmelding til moms og nets

venligst 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Der vil være mulighed for at råbe bankerne op på fredag 31. maj...

https://www.facebook.com/groups/636265829718175

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Mange tak for dit indlæg og svar.

 

det er lige præcis det jeg efterspørger.

 

og det kan jo godt se ud som om jeg ikke vil betale kreditorer men det er ikke tilfældet - jeg kan bare ikke både oparbejde en ny god butik samtidig med at jeg skal betale kreditorer for noget som jeg i princippet ikke selv har brugt.. jeg har kautioneret og dermed hænger jeg på den.. jeg håber jeg inden for et pr kan lave en akkord med samtlige kreditorer.

 

jeg vil se meget frem til at høre fra dig igen.

 

dbh Jens

Side 1 ud af 7 (64 indlæg)