Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed (under 18 år)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg og et par venner vil gerne starte en webshop, men vi skal først have tilladelse fra statsforvaltningen. Vi regner med at færdiggøre vores forretningsplan inden for kort tid.

Kan nogen fortælle, hvordan momsindberetning fungerer? Og skal man have skrevet sit regnskab i et program som fx excel, eller er håndskrevet ok når du bare søger tilladelse?

Vi har tænkt os at sælge importvarer :)

På forhånd tak!

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med projektet.

Husk, at I skal have en importtilladelse også. :-)

Momsindberetning: Efter hvert kvartal har i cirka halvanden måned til at udregne, hvor meget salgsmoms fratrukket købsmoms, I har. Er der overskud (solgt mere end I har købt) skal dette indberettes på Skat TastSelv Erhverv, hvorefter I med netbank kan betale differencen til SKAT.

Håndskrevet regnskab er sådan set fint nok - I skal dog gemme alle jeres bilag i 5 år og jeg anbefaler, at I bruger et regnskabsprogram. Jeg har selv udmærkede erfaringer med såvel Billy's Billing som SimpeltRegnskab.dk. Det kan spare jer for meget bøvl og koster 50-100 kroner om måneden. 

Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret - og ja, vi håber på det bliver en succes. 

Et regnskabsprogram lyder nok nemmest. Men vi venter nok med at betale de 50-100 kr. om måneden, da vi lige vil se hvordan det kommer til at gå. Men det kunne måske finde på senere hen ;)

Er det fordi man ikke må tjene på momsen, at man skal betale difference? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god ide... Jeg gjorde det i staten at jeg ikke havde noget regnskabsprogram og først fik det efter 2 måneder. Her bogførte jeg bare alle bilag i bagefter... Det gør sådan set ingen forskel!

Held og lykke med jeres projekt!

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

her kan du løse om FORPLIGTELSER VED MOMS og her kan du læse lidt om REGNSKABSPLIGTER for personlig virksomhed og jeg vil bestemt råde til et bogføringsprogram - der findes nogle gratis, men de er nok lide vanskeligere at bruge  - dem kan du google. Alene af hensyn til din moms opgørelse, er du nødt til at føre dit regnskab, ellers står du med håret i postkassen efter et kvartal 

Evt så betal en anden for at lave regnskabet - måske det koster nogle få hundrede kroner hvis I ikke har ret mange bilag i første kvartal, og så får I moms og alt ret og slipper for bøvl og bod

god vind med det - husk at hvis I skal importere fra uden for EU skal i Importregistreres og sætter jeg ind i importmoms og lidt med told

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men vi vil prøve at få det hele i et regnskabsprogram.

Men tak for svaret!

Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har været inde på hjemmesiden Simpeltregnskab.dk, som anbefalet, som vi nok har tænkt os at bruge. 

Lige et hurtigt spørgsmål: Hvis du køber varer fra udlandet, som er momsfrie, hvordan regner vi så momsopgøret ud?

tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html   men sandheden er jo at der er en del at sætte sig ind i alt i alt - måske derfor man i gamle dage som elev blev oplært i regnskab, moms, import, told, osv, ikke ment hånligt for jeg forstår lysten til at komme i gang, men helt uden baggrund, må man nok ofte hellere betaler sig til lidt hjælp så bogføring, moms, told osv bliver gjort korrekt indtil man kan det

held og lykke til jer i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok rigtigt. 

Tak for det hele

Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er inde i Simpeltregnskab.dk, og jeg håbede på at du kunne hjælpe mig lidt. 

Under "indtægter" vil jeg gerne finde mine aktiver, men de viser sig ikke, når jeg skal vælge dem. Er aktiverne ikke dine udgifter til "varer til produktion (handelsvarer"?

tak

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)