Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg står i ingenmandsland.....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

i får lige historien om mig og mit firma først så tager vi spørgsmålene bagefter:)

det hele startede tilfældigt i 2008 og endte i lidt salg hist og her... jeg tog mig sammen i 2010 og fik mig et moms nummer...

omsætning :
2010 : 64.000 Kr.
2011 : 150.000 kr.
2012 : 383.000 kr.
2013 : 226.000 kr. pr. 01.06.

mit varelager har en salgsværdi inkl moms på 500.000 kr. plus jeg har nok diverse andre dimser liggende der har en værdi på 100.000. de 500.000 er IKKE et skøn men den rent faktiske opgjorte værdi.

jeg har ingen gæld i firmaet. alt er betalt... har ingen kassekredit eller hvad ved jeg!

med andre ord så går det hele bare bedre og bedre for hver dag der går.. hurra eller noget:)

Mine tanker kredser lidt om... hvad fanden gør jeg? jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg sidder med en succes og jo mere tid jeg ligger i den jo større succes vil det blive... men samtidig er jeg pisse bange for at låne en masse penge og have en bank der kigger mig over skulderen....

jeg ved jo flere dimser jeg sætter til salg og jo mere reklame jeg laver jo mere sælger jeg... og jo mere jeg sælger jo mere tjener jeg:) og dog... indtil nu har jeg ikke rigtigt tjent noget... har mest brugt pengene på reklame, udvikling af min hjemmeside og sidst men ikke mindst at opbygge et enormt varelager... jo mere jeg har på lager jo mere sælger jeg.... lyder måske lidt underligt men indenfor min branche handler det om at kunne tilbyde folk lige netop det de ønsker og jo større varelager jeg har jo større chance er der for at ramme præcist det den enkelte ønsker.

jeg har som sådan ikke brug for en indtægt fra firmaet... konen er lige for tiden på barsel  men begynder at arbejde i januar igen. hendes løn dækker stort set alle vores faste udgifter plus 4.000 i lommepenge til os... ud fra de budgetter vi operere med så vil der pr. måned mangle 6.000 kr. som jeg nemt kan skaffe på den ene eller anden måde...

sagde mit arbejde op i August 2012 for at opbygge lageret og fra januar at begynde at hæve penge i firmaet... dog faldt min omsætning omkring 20.000 fra december til januar og er først oppe igen her i maj på 60.000 kr. kan dog se på tallene fra de andre år at det også har været sådan at året starter dårligt for så stille og roligt at forbedre sig.... dog er min bund MEGET højere nu end for 1 år siden....

privat er huset vurderet til 2.000.000 og bil til 70.000 hun er sygeplejerske og jeg elektriker. vi har INGEN gæld udover 1.600.000 til realkredit og så et lån vi IKKE har brugt af på 250.000 hvor vi kun betaler renter af minusset hvor vi har en konto med plus 250 og en med minus 250.. forskellen er den vi betaler renter af. vi har ikke brugt nogen af de penge endnu men regner med i worst case at der ryger omkring 100.000 af dem på hendes barsel. hun har arbejde at vende tilbage til og jeg arbejder ind i mellem i mit gamle firma når jeg har tid og de lige mangler en... kunne bare blive fast ansat igen hvis jeg ville. men andre ord så vil jeg mene vi har en rigtig god og sund økonomi....

jeg ønsker på ingen måde at sætte min private økonomi i fare for at blive sat overstyr... skal der lånes penge vil det blive i firma regi (aps eller hvad der nu skal til) jeg er dog klar til at smide lidt penge i det fra mit private....

jeg synes selv jeg sidder med en succes mellem hænderne som kun kan og vil blive større med tiden...! men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg gør fra nu af.....

jeg kan bare fortsætte som nu med at bygge det op stille og roligt og en skønne dag vil pengene (ved hjælp af super hårdt arbejde) vælte ind (sådan da). men bliver jeg ret meget større skal jeg have folk ansat... og der skal virkeligt et boost i omsætningen til før jeg evt. vil kunne få råd til det....

jeg kan selvfølgelig også gå i banken og låne nogen eller mange penge (hvis de vil) og så bare skrue op for reklamerne og mine indkøb så vil salget komme helt af sig selv.... men kan det hele bære det? er pisse bange for at det pludseligt går for hurtigt... bum så røg der lige 200.000 på reklamer.... men kom de ind igen den anden vej? hvis nu ikke... så er de penge jo lidt spildt... men skal stadig tjenes ind igen osv.... jeg vil ikke risikere at miste hele molevitten fordi jeg ikke havde tålmodigheden...

men andre ord... HVAD FANDEN GØR JEG?:)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker:

  1. Du får ikke lov at låne penge til dit (kommende) ApS i banken uden du hæfter personligt. 
  2. Jeg ved ingenting om lagerføring, men jeg syntes dit varelager lyder meget højt i forhold til din omsætning. Fint nok værdien er realistisk, men kan den realiseres og over hvor lang tid?
  3. Det kræver kapital at vokse, men ud fra hvad du skriver, så undgå at binde dig op på bankens nåede, så hvis du låner, så sørg for at din økonomi er så fornuftig at du kan skifte bank, selvom det skulle gå galt.
  4. Jeg læser dit indlæg som at du reelt har tjent dit varelager. Hvis du så kunne realisere dét (400.000) ville det svare til omkostningerne for en ansat i et år. Han vil på alle måder gøre jobbet dårligere end dig. Du har en lav margin. 
Så ud fra hvad du skriver syntes jeg du bør fokusere på at forbedre din indtjening, nedbringe dit lager og lade være med at ansætte.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kristian hansen:
HVAD FANDEN GØR JEG?:)

Omsætningstallene kan desværre ikke bruges til at sige om du har succes eller ej.  Det handler om Hvad firmaet har tjent hvert år. Men med den forholdvis beskedne omsætning du har haft årligt kan du vel knap nok betale løn til dig selv?

Iøvrigt skal varelageret altid opgøres til indkøbspris og ikke udsalgsprisen som du gør.  Var jeg dig vil jeg anbefale at du får fat i en økonomisk rådgiver der kan hjælpe dig videre.

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Økonomisk set lyder det i mine ører pokkers dumt at betale renter på et lån på 250.000 når pengene står på en anden konto, da det er penge ud af vinduet, de rente udgifter kunne lægges til side så de stod der til hvis i skulle få brug for en masse penge. Så har i da i det mindste en portion af det i mangler istedet for at spilde ressourcer.

Derudover nikker jeg med de 2 ovenstående indlæg, især det med varelageret. Du har et bredt varelager for at afsætte flere varer, men dermed har du også flere varer du ikke får afsat, så i sidste ende køber du en masse varer bare for at få solgt nogle få. Det lyder også lidt underligt i mine ører. Måske skal du have fat i en erhvervs konsulent, der kan hjælpe dig med at målrette dine mål, både hvad angår dine varer, dine segment grupper samt din økonomi, for det lyder ikke særligt stabilt udfra hvad jeg læser i ovenstående.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

kristian hansen:
HVAD FANDEN GØR JEG?:)

Jeg melder mig i koret af de andre her, få en at snakke med som kan hjælpe dig med at skabe det overblik du mangler LIGE NU!
Alle de tanker/følelser du har kender jeg selv - alt - for godt og de titter frem med jævne mellemrum.
 -Sjovt nok er mit varelager også for højt, men jeg har en plan med det :-) 

Derefter kan du begynde at tale fremtid, altså hvad vil du med virksomheden? Hvad kan den? Hvad vil DU? osv..
Så kan du altså begynde at smide brikkerne sammen på den måde.

Jeg tror du kan prøve at søge lidt på din kommunes hjemmeside, jeg mener at mange kommuner tilbyder hjælp til deres firma'er.
Selv kunne jeg ikke lige finde noget på min kommunes hjemmeside og da du ikke skriver hvad din virksomhed går ud på, kan jeg ikke rigtigt selv tilbyde min hjælp..
 - Men du skal være velkommen til at sende mig en besked eller en mail.. :-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

1 : det har jeg meget kort snakket med en bankmand om hvor han nævnte noget med at man brugte varelageret som sikkerhed.... men ikke noget jeg er sikker på jeg kan men han lød meget reel...

2 : mit varelager skal gerne op på en million eller to med tiden... med den vare jeg sælger så er det udbuddet der bestemmer hvor meget jeg kan sælge... DOG kan mit varelager IKKE blive fordærvet! selv den mest umoderne ting jeg har sælger...

3 : præcis også det jeg tænker.

4 : jeg tænker heller ikke på en ansat med den her omsætning jeg har nu... slet ikke! der skal jeg meget højere op før det vil kunne ske...!

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Men med den forholdvis beskedne omsætning du har haft årligt kan du vel knap nok betale løn til dig selv?

det har jeg også skrevet i mit første indlæg at jeg ikke har gjort endnu....

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucca:
Økonomisk set lyder det i mine ører pokkers dumt at betale renter på et lån på 250.000 når pengene står på en anden konto, da det er penge ud af vinduet, de rente udgifter kunne lægges til side så de stod der til hvis i skulle få brug for en masse penge. Så har i da i det mindste en portion af det i mangler istedet for at spilde ressourcer.

sådan er det heller ikke.. jeg betaler renter af differencen mellem de 2 konti...

Lucca:
Derudover nikker jeg med de 2 ovenstående indlæg, især det med varelageret. Du har et bredt varelager for at afsætte flere varer, men dermed har du også flere varer du ikke får afsat, så i sidste ende køber du en masse varer bare for at få solgt nogle få.

desværre ikke sådan det forholder sig... jeg kan have 10 af en given vare liggende i et år for at sælge de 8 af dem på 2 uger.... hvor andre der burde gå som varmt brød nogen gange ligger der i 10 uger....

Tilmeldt 26. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

GuruGuy:
Jeg tror du kan prøve at søge lidt på din kommunes hjemmeside, jeg mener at mange kommuner tilbyder hjælp til deres firma'er.

ja sgu da... der findes noget et eller andet i min by... vil jeg lige kigge nærmere på! takker:)

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det lyder som om du har brug for en god gang sparring, og du kan helt sikkert få hjælp fra Kommunen, men hvis du bor i Storkøbenhavn, vil jeg også gerne tilbyde et par timers gratis sparring.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)