Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor melder man svindelfirma ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  mysweethome.dk Skrevet kl. 03:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Ja det er altid irriterende at føle sig snydt, også for endnu mindre beløb, og det er ikke kun pengene, men princippet !
Jeg har ikke tænkt mig at lave nogen desideret sag ud af det, men når jeg nu læser at en masse andre også helt tilbage til 2010 ikke har fået deres varer, og der er tale om en meget stor grossist, så er det da muligt jeg er utrolig naiv, men jeg kan bare ikke fatte at det er lovligt det de foretager sig.
Jeg troede der også var love man skulle følge når man havde en butik på nettet !
Jeg kan desværre ikke nævne navnet, det er jo ikke pænt ;-)
Men tak 

Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  mysweethome.dk Skrevet kl. 03:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har allerede accepteret mit tab ! Og jeg har også accepteret at jeg var et nybegynder og godtroende fjols, når jeg betalte med bank overførsel. Men igen var det fordi firmaet havde eksisteret i så mange år, og hver uge sender nyhedsmail ud, alt virkede helt ok. Der var en noget lang leveringstid, som jeg kunne accepterer, men altså ikke nu hvor jeg kan se at de skriver på min konto at min ordre er leveret. 
Jeg har endnu ikke kontaktet min bank, og jeg tvivler på de kan gøre noget når det er en bank overførsel, men jeg ved det ikke.
Når jeg bla. henvender mig herinde, så var det fordi jeg dels gerne ville advare andre, og dels høre om der evt. skulle være andre der havde været i min sit. men det er naturligvis svært når jeg ikke kan nævne navnet på firmaet, kun at det har adresse både i Tyskland og England og er et engros firma.
Yderligere tænkte jeg at når der sidder så mange dygtige folk herinde, så kunne det jo være der var nogen der vidste noget om, hvor man evt. kunne melde for svindel ?
Men takker for svar 

Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  mysweethome.dk Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man så netop ikke kunne advare hinanden et sted ?? Jeg har sagt farvel til mine penge, men har nu læst om andre der har mistet langt mere, det er desværre på et tysk forum og jeg har svært ved at finde rundt der når jeg ikke er god til tysk. Med oversættelse program giver det ikke meget mening.
Skulle der være en der har lyst så kontakt mig gerne privat.
Tak fordi I lytter  

  

Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  mysweethome.dk Skrevet kl. 03:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld alle, jeg troede jeg havde lavet lynsvar under de enkelte svar ;-)

Hm...nybegynder her.........Håber I bærer over med mig :-)

Hilsen Rita

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Beløbet er for lille til, at det kan betale sig, at du går rettens vej... Du risikerer, at det bliver langt dyre!

Men hvis du gerne vil anmelde firmaet, så er der kun en måde, og det er at besøge den nærmeste tyske politistation. Det hjælper ik, at du går til det danske politi, da sagen enten strander der, eller først kommer videre efter alt for lang tid. Du skal gå direkte til det tyske politi, men det kræver, at du kan snakke tysk. Og da du ik selv behersker dette, skal du have en ven eller tolk ind over. Sidste nævnte koster igen penge, og så er det måske billigere at lade sagen ligge der...

Nu nævner du intet om firmaet, men jeg formoder, at det er et selskab, og dermed er det nok begrænset, hvor meget der er at komme efter...

Selvom det er sure lærepenge, så er mit råd, at du lader sagen ligge og kommer videre. For at forfølge en sag på 2600 kr, det koster dig hurtigt meget mere i tid, ressourcer og energi, end du ender med at få tilbage, desværre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Fra  mysweethome.dk Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, du svarer det som alle andre svarer, og jeg har forstået at det hverken kan betale sig og nok heller ikke nytter noget, men det er DET jeg ikke fatter ?
Jeg har altså svært ved at forstå at det ikke er kriminelt at have et firma på nettet hvor man snyder folk så de ikke får deres varer, aldrig svarer på mails eller på telefonen.
Jeg har et navn hvor jeg har overført pengene til.

Men jeg kan forstå på alles svar at jeg bare kan lave en internet butik, sætte en masse varer ind, og hvis jeg laver det professionelt og troværdigt nok, og nogen er "dumme" nok til at overføre penge på min konto, så er det ikke ulovligt, selv om jeg aldrig sender varerne til kunderne, eller kun en lille del af det ?

Muligvis det er ulovligt, men hvis ingen vil foretage sig noget fordi en retsag er dyr så kan jeg da let blive rig på den bekostning. 

Det er min retfærdighedssans der ikke kan forene sig med at vide at det firma hele tiden fortsætter med at snyde nye i mange lande.

Er der mon ikke andre der har lign. erfaringer ? Så ville jeg gerne høre om det ?

Er der nogen der vil sirive til mig privat så er I meget velkommen.
 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ritanomi:

Tak, du svarer det som alle andre svarer, og jeg har forstået at det hverken kan betale sig og nok heller ikke nytter noget, men det er DET jeg ikke fatter ?
Jeg har altså svært ved at forstå at det ikke er kriminelt at have et firma på nettet hvor man snyder folk så de ikke får deres varer, aldrig svarer på mails eller på telefonen.
Jeg har et navn hvor jeg har overført pengene til.

Men jeg kan forstå på alles svar at jeg bare kan lave en internet butik, sætte en masse varer ind, og hvis jeg laver det professionelt og troværdigt nok, og nogen er "dumme" nok til at overføre penge på min konto, så er det ikke ulovligt, selv om jeg aldrig sender varerne til kunderne, eller kun en lille del af det ?

Muligvis det er ulovligt, men hvis ingen vil foretage sig noget fordi en retsag er dyr så kan jeg da let blive rig på den bekostning. 

Det er min retfærdighedssans der ikke kan forene sig med at vide at det firma hele tiden fortsætter med at snyde nye i mange lande.

Er der mon ikke andre der har lign. erfaringer ? Så ville jeg gerne høre om det ?

Selvfølgelig er det ik lovligt, hvis de ik leverer det bestilte. Men før politiet mm kan gå ind i sagen, så skal der også en del anmeldelser til. Så på den måde, vil det måske være en god ide, at du besøgte det tyske politi med dine beviser. Om det så fører til mere, det er umuligt at forudsige...

Men problemet med din sag er, at det omhandler så lille et beløb, at det knap nok dækker 2 timers advokatarbejde. Dvs det er håbløst selv at føre en retsag eller lignende, og dermed er politiet den eneste måde, hvorpå du kan gøre noget.

Du skriver, at du har et navn, hvortil du har overført pengene. Er det et navn på et firma, eller er det et navn på en privat person? Det er ret afgørende i din sag, da det sidste vil stille dig anderledes, selvom pengene nok er væk anyway...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ritanomi:

Muligvis det er ulovligt, men hvis ingen vil foretage sig noget fordi en retsag er dyr så kan jeg da let blive rig på den bekostning. 

Det er min retfærdighedssans der ikke kan forene sig med at vide at det firma hele tiden fortsætter med at snyde nye i mange lande.

Der er desværre rigtig mange virksomheder store som små, der spekulerer i denne fremgangsmåde. Og som du allerede har opdaget, er der rigtig god forretning i at folk ikke gider at kaste tid og penge efter sådanne sager, simpelthen fordi beløbet er for lille.

Hvis du gerne vil gøre noget aktivt, så er der muligvis håb hvis der i Tyskland er samme love som vi har i Danmark.

Hvis vi tager udgangspunkt i en dansk virksomhed der snyder, så har du et par muligheder for at gøre noget uden at det i første omgang koster dig penge:

- Indhent dokumentation for din sag, og anmeld virksomheden for bedrageri ved politiet.

- Gå retsligt efter virksomheden via en småsagsprocess. (google emnet for yderligere information)

- Del ud af dine oplevelser på relevante forum, trustpilot eller lign.

Det er altid vigtigt at indhente så meget dokumentation som muligt, da dette er grundlaget for din sag. Jo bedre dokumentation, desto større chance for at få ret i en evt. tvist.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil som udgangspunkt også anbefale dig, at lade det ligge.

MEN jeg forstår også godt, at du er ramt på din retfærdighedssans, og hvis du føler meget for at gøre noget, så er der den mulighed, at du via eksempelvis det tyske forum, finder sammen med andre i samme situation, så I derved kan oprette en fælles sag.

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Advicer s.m.b.a Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej, det tog mig 5 minutter at løse problemmet. Jeg kan se, at du kan anmelde sagen til de tyske myndigheder online. Tjek f.eks http://onlinedetektiv.com/41022.html, du skal vide hvilken landsdel i tyskland, online forretningen hører til?. Derefter kan du kontakte den pågældende politistation i tyskland. Jeg kan se, at de fleste politi stationer har online anmeldelse på deres hjemmesider.  Brug evt. google translate, når du skriver.... Wink

Revisorne.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)