Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af de 50.000 kr eller efter ???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har oprettet et enkeltmandsfirma og har momsregistreret mig. Jeg vil sælge extensions via en webshop til private. Jeg forventer ikke at jeg overstiger de 50.000kr, men kan aldrig være sikker. Jeg har så lige nogle spørgmål omkring moms.

For det første: Jeg skal indberette min moms til SKAT. Hvor henne på skat gør man det?? Jeg fandt et link hvor der stod "indberet moms" men linkede førte mig til en startside og kunne ikke finde nogen steder hvor man skulle indberette momsen

Hvor tit skal man indberette? Og skal jeg indberette momsen selvom jeg ikke er oversteget de 50K endnu??

Når man så når de 50K, skal man så betale moms af de 50K, eller er det først fra de 50K og opefter du skal betale moms??

Jeg er meget forvirret og har prøvet at søge omkring disse ting, så hvis nogen af jer evt havde et link der besvarer mine spørgsmål ville jeg være taknemlig!

Lige én ting mere - hvor tit betaler man SKAT, og skal det køres over A-skat eller B-skat og hvor betaler man det på SKAT's hjemmeside??

Vh. Charlotte

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vælg skat.dk startside vælg virksomhed vælg nem ID.

Du skal indberette hvert kvatal, overskrider du de 50.000 skal du betale moms af hele beløbet incl de 50.000, så hvis du mener du vil overskride de 50.000 er det bedst du bliver momsreg. De 50.00t er over en 12 mdr. periode.

Det er B skat du skal betale. Det første år får du ikke tilsendt nogen girokort, men kan du se det går godt med salget går du ind i skat.dk borger ændre forskud og bestiller nogle girokort.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Charlotte

Du indberetter moms via skat.dk tast-selv for erhverv. Link:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648078

Her skal du logge på med enten nemID eller tast-selvkode, som du har fået fra Skat ifm med registrering af dit firma. Man indberetter moms efter hvert kvartal, og det skal gøres pr. kvartals-afslutning + 1 måned og 10 dage, dvs for 1. kvartal, der afsluttedes den 30/3, blev der indberettet moms senest 10/5 (der kan være 1-3 dage +/-, alt efter hvordan den 10. forfalder). 2. kvartal, der afsluttes 30/6, skal indberettes og betales moms den 10/8 osv.

Fra det øjeblik du er momsregistreret, skal du indberette og betale moms af alt, også de første 50.000 i omsætning. (hvis du ikke havde momsregistreret dig, ville du ikke have skulle beregne moms af omsætningen op til max 50.000,-, men kunne så heller ikke fratrække momsen af udgifterne).

Skat betales som B-skat og AM-bidrag. Dette gøres ved, at du logger på tast-selv Borger, og ændrer din forskudsregistrering til at indeholde "Overskud af selvstændig virksomhed". Når overskuddet er indberettet, får du girokort tilsendt, som skal betales hver måned i 10 måneder i løbet af 1 år. Juli og december er betalingsfrie.

Du skal sørge for at holde regnskab med alle indtægter og udgifter. Dette står der meget mere om mange steder, bl.a. på startvækst.dk - link: http://www.startvaekst.dk/opstart/0/4 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46475
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Og som du vil ha forstået, så er det som registreret lige fra kr 1 du skal fakturere med moms og ikke nogen 50.000 grænse, som kun er hvis man ikke er registreret og ikke på nogen måde kan vente at komme over 50.000kr
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak allesammen. I har været til stor hjælp :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)