Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vi lave et skoleintra... -Hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste af os kender det klassiske skoleintra, som er grimt, langsomt, gammeldags, meget dyrt og virker ikke optimalt. Derfor er jeg blevet sat opgave at lave et skoleintra system til en skole, og det skal kunne næsten det samme som det klassiske.

Jeg er blevet foreslået at bygge det i wordpress eller drupal, med en masse plugins, men der må da være en bedre og nemmere måde? :D

Det skal helst være open source ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper

Det lyder interessant, men som noget af et projekt. Jeg kender ikke lige skoleintra, det må være kommet efter jeg gik i skole (som ikke er så forfærdeligt længe siden), ellers husker jeg bare dårligt :-) Når du nævner Wordpress og Drupal, så kan jeg ikke lade være med at tænke du måske har taget munden for fuld. Det afhænger selvfølgelig af omstændighederne, men jeg tror ikke det kan klares ved lige at opsætte et CMS og så installere nogle plugins.

Under alle omstændigheder er det der måske rammer bedst et Learning Management System (LMS) og der findes flere open-source varianter. Det eneste jeg lige selv kan komme i tanke om lige nu er Moodle (https://moodle.org) som bl.a. bruges af Aalborg Universitet. Jeg kender dog ikke din skoles behov, så kan desværre ikke komme med noget mere specifikt lige nu. Håber det I det mindste kunne hjælpe lidt :) 

Med venlig hilsen
Nikolaj 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 103
Fra  SirWear IVS Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Du kan prøve at tage et kig på efront, hvilket er open source.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du bekendt med henholdsvis Lectio og Fronter? Bare et heads up

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også at du har taget munden for fuld. At bruge et CMS som wordpress til et intra..arh..nej. Drupal måske. Men jeg ville nok google efter et CMS dedikeret til et intra, eller kode det fra bunden. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var ikke fordi jeg så det som den mest optimale løsning, det ville bare være neget hurtigere end at kode dest fra bunden ;-).
Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes også Ludus, og det er bestemt ikke langsomt.

Tror desværre det er en for stor mundfuld :)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan tilslutte mig Drupalløsningen, hvis du kan finde en makker, som har lyst og tid til at sætte sig ind i det. I tidernes morgen byggede jeg en intranetløsning i Drupal 6 til en af de virksomheder, hvor jeg har været ansat. Det fungerede glimrende, men jeg har også brugt en del tid på at tilpasse eksisterende moduler og delt løsningerne med Drupal-community (drupal.org). I dag har vi Drupal 7, med fantastiske moduler som Advanced Forums og Subscriptions. Ekstra felter til indholdstyper og brugerprofiler er indbygget i kernen via CCK (Content Construction Kit).

Til statiske sider har Drupal et fantastisk boost-modul, som cacher databaseindhold i flade filer.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

så avanceret sider som skoleintra skal laves fra bunden, og du skal derfor have meget erfaring med fx PHP du kan ikke lave det i et open source og stadig få alle fuktionerne med :-)

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 103
Fra  SirWear IVS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da noget fis. De Open Source-programmer der er lavet til e-learning er jo kodet fra bunden, og det af nogle meget dygtige programmører?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)