Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længde af html input-felt

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg arbejder på at ændre bredden på et input tekst-felt, men kan ikke få det til at virke. Koden er noget så banal som

<input type="text" size=12 name="fnavn">

og det er ok i h.t. w3schools.com.

Jeg kan få det til at virke, hvis jeg i stedet for size-attributten indsætter en style-attribut

style="width: 50px; padding: 2px"

men så skal jeg op på et par hundrede pixels, førend størrelsen er der, og det undrer mig.

Er der nogen, der kan give et godt bud på size-attributten? Kan det skyldes forskel på IIS og Apache?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

Til at begynde med så har HTML intet med serveren at gøre, serveren skal rent grundlæggende blot sørge for at sende indhold ud til dine besøgende. Det er browserens opgave at få indholdet til at pænt ud på en skærm :) 

Jeg ville bruge css til det. 100px er ikke meget (px står for pixel), så et par hundrede lyder meget realistisk. Du kan alternativt bruge 100%, men det kan se forskelligt ud i forskellige browsere. 

Hvis du har mulighed for at linke til den konkrete formular, og sige præcis hvordan du vil have det til at se ud, så skal jeg lynhurtigt sende dig det CSS der passer :)

Med venlig hilsen
Nikolaj Dam Larsen 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mangler "" om dit size :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug size="12" og brug style, det er den korrekte måde. Brug ikke w3schools :)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

Du mangler " rundt om 12.

<input type="text" size="12" name="fnavn">

Med venlig hilsen Mikael

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

Undskyld jeg bryder ind i tråden. Men jeg har et spørgsmål. Når man har lavet et text felt på en bestemt længe, lad os sige eks. 180 px - kan man så gøre sådan så at man ikke kan skrive mere efter de 180px, eller på en anden måde indikere at, hov, nu er du forbi de 180 px?

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:

Hej Poul

Undskyld jeg bryder ind i tråden. Men jeg har et spørgsmål. Når man har lavet et text felt på en bestemt længe, lad os sige eks. 180 px - kan man så gøre sådan så at man ikke kan skrive mere efter de 180px, eller på en anden måde indikere at, hov, nu er du forbi de 180 px?

Nej. Du kan ikke sige "Du må ikke skrive mere end 180px" - det giver jo teknisk set heller ikke så meget mening at sige til folk "Du må ikke skrive mere end 5 centimeter!". 

Du kan godt lave dit felt 180px bredt men hvor mange tegn der kan være afhænger jo af font size, padding, letter spacing osv. Det giver uden tvivl mest mening at styre din størrelse med CSS og så kan du definere en maxlength i din input definition.

Du kan også styre det via Javascript så den trunkerer når folk skriver mere, men det smarte er klart at lade maxlength håndtere det for dig :) 

Jeg har lige blandet lidt sammen der kan vise dig forskellene: 

http://jsfiddle.net/T66Cm/embedded/result/

For at se kildekoden: http://jsfiddle.net/T66Cm/

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

-moz-box-sizing: content-box;
-webkit-box-sizing: content-box;
box-sizing: content-box;

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for jeres svar.

Nikolaj Dam Larsen:

Til at begynde med så har HTML intet med serveren at gøre...

Det var osse min tanke, men det har netop kunnet gøres tidligere, og det er derfor, jeg er nysgerrig efter årsagen.

Tak for tilbuddet om at sende linket. CSS'en står kompakt, og jeg bruger Notepad, så jeg vil helst ikke skulle lede for meget der... Jeg kan som sagt godt få det til at virke med en style-attribut, men jeg synes bare, det virker så akavet.

Til de, der foreslår fx Brug size="12": Det HAR jeg prøvet, og det giver ingen forskel, om der er "dobbelt-plinger" eller ingen "plinger". Men tak for forslaget. Tak også til Staffan for forslaget om JavaScript. Der står jeg af... :-)


Side 1 ud af 2 (17 indlæg)