Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er orienteret er den ikke automatisk delt op i hver måned, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Du har ca. 35-40.000 kr. på dit frikort. Spørgsmålet er som cookie også skriver om dit kort er delt op automatisk i 12 dele, hvilket betyder tjener du ca. 4K i måneden er det skattefrit, men over det skal du sørge for der bliver betalt skat af dette ellers får du problemer sidst på året. Du må gerne sende en mail: scullysimon@gmail.com , så skal jeg nok forklare dig med hovedkort/bikort problematikken.

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger stadig hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Emi-l:
Søger stadig hjælp.
svært at vide med hvad. Gå ind i skat.dk og i din forskudsopgørelse - du skal vælge dato den nye ændring gælder for - du skriver det nye beløb for resten af året på i korrekt rubrik - som jo ikke er samme rubrik som SU men løn

Hvis SU fra samme måned er stoppet så skriver du det du har fået i SU som ialt der hvor der hidtil har stået en beløb for SU for helår - hvis du på forhånd har forskudsregistret SU for ½ år kun, så skal du ikke ændre noget (det er også muligt SU selv forskudsmeddeler skat hvis de hele tiden har vidst det kun var ½ år 2013 - -

Du trykker VIS KONSEKVENS og ser så hvad der sker skattemæssigt og kan være sikker på, at dit fribeløb stadigt fuldt ud fordeles korrekt fremover - bare du vælger korrekt måned det nye skattekort skal gælde for = den måned du får din nye indtægt. Der sker intet med nyt skatte kort før du også vælger GODKEND - og du kan ændre det frem og tilbage senere også

Du kan nogen gange være heldig ved at ringe til skat, at du bare kan sige af fra august har du ikke SU mere men en løn på kr xxx per måned og så hjælper de med rettelsen - du kan også møde op på det skattekontor du tilhører efter aftale og få det lavet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg gerne vil vide er om jeg skal ændre det til hvad jeg får i måneden eller hvad jeg tjener hele året. Da der i SU står hvad jeg får i løbet af året men i rubrik 10 altså min indkomst står for måneden :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke rubrikker der er for måneden - alle er for heleåret - og gælder fra den måned du skal vælge det gælder som beskrevet i forrige indlæg - Tag op til skat eller ring til dem når du er logget på og få dem til at føre din hånd - det gør de og du er sikker derefterSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskæftigelsesfradrag _________________________________________________________________________ - 5. 873 

Når der står sådan betyder det så at jeg har et fradrag månedligbasis på 5873?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil ikke lige op til skat og få det hele gennemgået - selv om det med alle dine spørgsmål var det eneste rigtige (eller en revisor men han koster) eller som jeg har foreslået flere gange - log ind op skat og udfyld dit forskudsskema med det du konkret venter at tjene, så ser du jo det hele når du trykker vis konsekvens, uden nødvendigvis at godkende forskuddet.

Jeg tror ikke du får det rigtigt uden  men - ok sidste svar fra mig - NEJ - det beløb ligner et helårsbeløb men beskæftigelsesfradraget er i alle fald for 2013 6,95 % af din løn, dog højest 22.300 ialt. Det hænger således sammen med lønnen

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)