Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man? hvis man vil købe aktier

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg helt sikkert tjekke! Tak :)

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helst sikkert kigge på det. Mange tak! :)

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I de fleste banker kan du oprette eller tilmelde dig så du har mulighed for at handle.

Det er fint nok til at starte med, du får realtidskurser, så du kan følge med.

Det koster lidt at have realtidskurser og at oprette en depot.

Samt det koster lidt at handle.

Skal du lege daytrader vil jeg vælge noget andet at handle på.

Men ellers er der masser af godt læsestof på euroinvestor eller proinvestor.

Pas nu godt på dine penge, handel ikke i panik. Big Smile

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ikke opsummere listen til:

- Lad være med at handle valuta  (spil)

- Lad være med at daytrade (spil)

- Lad være med at handle i penny stocks (aktier med meget lave kurser og derfor forsøges manipuleret)

- Lad være med at handle på Teknisk Analyse (magi)

- Lad være med at handle for lånte penge, ever.

Handel aktier

- Langsigtet

- I virksomheder du kender i den virkelige verden

- På baggrund af regnskaber (Fundemental Analyse)

I hvert fald indtil du får noget erfaring.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
- Lad være med at handle valuta  (spil)
kun bemærkning til det ene punkt. Nu tror jeg ikke vor trådstarter skal ud og handle for mange hundretusinde - men overordnet kan det være klogt at ikke kun ha danske aktier i en portfølje, og så snart man har udenlandske aktier med, så har man per automatik valuta med - ex har Japanske aktier været fine på det seneste fordi kursen langt har oversteget en yen der i perioder faldt en del

Så valuta - behøver ikke være rent spild, man ved ofte, ex yen, at den vil gå ned (lå i aftale mellem USA og Japan) og at sænkningen ville være super for japanske virksomheder - stigningspotentiale.

Men - eller enig - jeg tror i det hele taget trådstarter skal starte med at øve sig i så mange aktiespild som muligt, for det er ikke ret mange der i korte handler klarer at slå "markedet" for at være ærlig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Super fedt projekt synes jeg! Jeg er selv 16! Måske jeg også skulle se lidt på det der med aktier Big Smile

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

kun bemærkning til det ene punkt. Nu tror jeg ikke vor trådstarter skal ud og handle for mange hundretusinde - men overordnet kan det være klogt at ikke kun ha danske aktier i en portfølje, og så snart man har udenlandske aktier med, så har man per automatik valuta med - ex har Japanske aktier været fine på det seneste fordi kursen langt har oversteget en yen der i perioder faldt en del

Ja, det har du helt ret i.

Det eneste jeg ville advare imod var den rene valutahandel med gearing.

Til de unge mennesker, der læser med, så betyder det at I f.eks. har 20.000 kroner, som i køber Dollars for. Hvis dollaren så stiger 1% i forhold til kroner og i sælger jeres Dollars, så ville i tjene 200 kroner og det går nok lige op med handelsomkostningerne, så det er der ingen der gider.

Derfor 'gearer' man i valutahandel, så man f.eks. handler for 50 - 100 gange det beløb man har. Så i stedet for at købe Dollars for 20K køber man reelt for 2 millioner. Gevinsten er så i stedet for de 200 kroner på 20.000 kroner. Problemet er, at hvis det går 1% den anden vej på noget tidspunkt, så har i tabt alt hvis i er heldige. Dem i har handlet igennem, f.eks. SaxoBank, sælger simpelthen alt på jeres vegne. Hvis jeres valuta blev tvangssolgt på -1,5%, så skylder i 10.000 kroner.

Altid se på risiko.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
@Jim Nielsen
Jim, jeg tror du har set for mange film:)
Finansmarkederne er ikke helt så sorte og ondskabsfulde! Som du giver udtryk for!

Til trådstarter - start med at gøre dine studier:)

Læs, læs og læs - og find ud af hvordan tingene hænger sammen. Og så start med en demoportefølje - ikke rigtige papirer fra start, da du vil fokusere for meget på ikke at tabe. Og det give dårlig psykologi og investeringer. Tro mig.

Lær først at forstå markederne og hvordan aktier reagere, så er det skam ikke så farligt at handle med! :)

Det samme gælder i øvrigt også valutahandel, til de øvrige debattører. Risikoen er større, jo - men forstår man psykologien i markedet, elimineres størstedelen af den risiko.

Valuta kraver meget tid, så start for Gud skyld med aktier. Jeg havde selv modelportefølje i halvandet år før jeg handlede med rigtige papirer.

-Jesper
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Altid se på risiko.
Ja Finn Nørbygaard der blev rådet/valgte at investere i aktier via SFR og gearing kan vist tale med om risiko ved ren valuta og gearing - kombineret med aktier

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det har jeg ikke, hehe. Markederne er stort set manipuleret. Det er da indlysende. :-)

Læg mærke til, hvor få firmaer, der i virkeligheden sidder med kapitalen. Og det samme gælder bankerne.  

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)