Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man? hvis man vil købe aktier

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'ere!

Jeg er en ung gut på 16 år, som stræber efter at få succes som selvstændig. Jeg er meget ambitiøs, men samtidig realist og ved det kræver rigtig hårdt arbejde! Jeg er dog meget opsat på at klare mulige forhindringer, og vil gøre alt for at komme til tops og blive succesfuld.

Jeg har derfor mange idéer flydende rundt i mit hovede og den af de mere seriøse er; Aktier.
Jeg har overvejet, at starte et lille investeringsselskab, men grundet min alder kan det ikke lade sig gøre. Jeg har derfor udtænkt en plan B:
Jeg vil købe aktier som jeg finder værdi i, og sælge så jeg på den måde kan opbygge min pengekasse til at starte et selskab, men så jeg samtidig også kan få erfaring, inden jeg bliver gammel nok til at starte et selskab.
Mit spørgsmål er meget simpelt: Hvor køber jeg de bedste aktier online, og er det bedst at købe dem i banken eller sågar børsen?
Jeg har fulgt med i aktiebranchen og har en del forstand på det, dog ikke hvordan man, eller hvor det er bedst at købe dem, da jeg aldrig har skulle gøre det før. Jeg håber i vil hjælpe mig, og jeg vil sætte pris på alle kommentare! Smile

-Den ambitiøse 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej med dig.

Først og fremmest vil jeg slet ikke anbefale dig at handle med aktier og bruge penge på dette.
Der er en meget stor risiko og det kræver virkelig viden for bare at tjene vedvarende penge.
Vi alle kan være heldige med at tjene på en handel eller 2 men det er kun de hardcore og dem som har faglig viden og følger virksomhederne meget nøje der tjener gode penge og lever af det. Det kræver uddannelse og stor erfaring.

Tag fat i Dansk aktionær forening.
De har gode fif og rådgivning også til hvordan du handler billigst mulig og hvilke virksomheder du skal handle igennem.

De bedste hilsner
Ronni
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nordnet er et godt bud på en billig portal du kan handle igennem. Husk altid at handle i den valuta du køberne aktierne.

Risikoen ved aktier er vel ikke større end så mange andre investeringer. Det er vel et spørgsmål om afkast ønsket og risikovilligheden.

Held og lykke med det skal lyde herfra.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sætter stor pris på din comment, og jeg ved det kan være lidt risikabelt, men jeg er villig til at studere og virkelig engagere mig i det!

Tak! 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, jeg vil helt sikkert tjekke Nordnet ud.

Mange tak! 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil nok også finde http://www.proinvestor.com/ relevant, hvor du vil kunne få svar på alle dine spørgsmål.

Derudover har de et gratis aktiespil som du kan forsøge dig i :)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg helt sikkert tjekke! Tak :)

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Syntes altid det er utrolig spændende at møde en som dig der har ambitioner i den retning. Hvis det absolut skal være aktier, så vil jeg også anbefale nordnet. Syntes dog du skal overveje andre muligheder.

Tjeck eventuelt http://www.slipsefyr.dk/. Mener også han var omkring 16 år gammel da han startede dette og det går super godt for ham. Tror der skal en urealistisk god aktiehandler til før det kan hamle op med hvad han har af omsætning på denne shop.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktier giver 8% forrentning overall.

Hvis han holder sig til C20 så går det nok ikke helt galt. 

Havde han spurgt om 40 gange gearet valutahandel var det en anden sag.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg vil lige advare dig om en ting, som de færreste måske overvejer. - Lad for guds skyld være med, at tage imod råd fra banker og investerings-selskaber og brokers.

Der er en enorm interessekonflikt, da de agerer mellemmænd mellem dig og dem, der i virkeligheden udbyder aktierne. - De vil tjene penge på commissions, fees and god knows what. - Det er indlysende, at de aldrig vil give dig gode råd, da deres eneste formål er, at tjene penge på dig.

Hvis du vil fjerne denne mellemmand - Broker'en, (Som faktisk fungerer præcis som en bookmaker) så skal du gøre dig i noget, der hedder ECN - Deres krav er så noget højere, end de små brokers, da det er det "rigtige" marked. De tager typisk en lidt højere commission, og så skal man nok have et startkapital på minimum 10.000 USD.

Lad for guds skyld være med, at gå for meget ind i Bollinger Bands, FSI, MACD, MA, og alle de andre på overfladen, fine tekniske analyseredskaber. - Og hvorfor dét? - Fordi, at det er lige præcis dét, som dine brokers vil have dig til.

Det er ligesom når bookmakerne de praler med gode statistikker på fodbold. - Du kan læse om statistikker indtil du får grå hår et vis sted, men hvad de aldrig fortæller dig er, at der er noget, der hedder en tilbagebetalingsprocent, og dermed vil huset altid være favorit til, at vinde, da du har al matematikken imod dig. Medmindre, at du begynder at tænke i betvalue osv. Og så går det sjove lidt af sportsbetting, når man skal være så teknisk, og det årlige afkast er sjældent højere end 5%.

Du burde i stedet lære om Market manipulation. - Ja, især Forex er ramt af det. Folk siger, at det er "too big to be manipulated", men det er vrøvl. - 10 storbanker står for 70% af valutahandlen. CitiBank, Deutsche Bank, JPMorgan osv.

Market Manipulation er bankernes og kæmpeselskabernes måde, at køre et psykisk spil på den lille trader på. - Lav et drop, og folk vil sælge i panik, eller den vil ramme deres SL eller TP, eller måske vil folk blive så begejstret over (hvis vi antager, at de har short positions) gevinsten, at de vil bakke ud og tænke "yess". - Derefter så er der en masse masse, der vil begynde at købe short positions, da de nu tror, at den vil fortsætte med at falde, da de stoler for meget på deres BB, MACD osv. Og så vil bankerne drive priserne op, og de har lige looted folk to gange.

Der er selvfølgelig forskel på Aktiemarkedet og Valutamarkedet, men det er i bund og grund styret af samme kræfter.

Man skal VIRKELIG have is i maven. Jeg har mistet 2.000 kr. på Forex-handel. - Mange vil sige, at man kan starte med en demokonto, men det er fandeme svært, at holde disciplinen, hvis man ved, at det ingen konsekvenser vil have. - Det er en rigtig god måde, at lære de grundlæggende ting på, ja. Men fjerner man ikke støttehjulene på sin cykel, så lærer man aldrig at holde balancen. Man skal så at sige, have et incitament til, at tænke sig godt om.


Se evt. nogle videoer på youtube om det. -  Du kan søge på "Stock market manipulation" - Det kræver så, at du er god til engelsk, men det er de fleste jo efterhånden. :-)

Held og lykke med det. Håber, at det lykkes for dig.  

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)