Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og køb af computer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg skal til og have mig en ny computer til arbejdet.

Lad os sige at jeg får en ordre ind på 10.000 kr. og jeg køber en computer til 20.000 kr.

I dette kvartal har jeg ikke omsat andet, det vil vel sige at fordi at min købsmoms overstiger min salgsmoms skylder SKAT mig penge for dette kvartal?

Så jeg vil godt kunne "bruge" momsen fra den faktura jeg har fået til at købe mig en computer, da jeg ved at anskaffe mig en ny computer får en højere købsmoms og derfor ender op med at have lidt ekstra til gode hos SKAT?

Håber I kan forstå hvad jeg mener, og kan be- eller afkræfte dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Kjær-Larsen:
jeg køber en computer til 20.000 kr.
vær opmærksom på at straksafskrivniger er max 12.300 og at du ellers skal skattemæssigt afskrive - det må du google

Ja - hvis du har solgt for 10.000 og købt for 20.000 med moms så får du penge retur fra skat når du har lavet din momsanvigelse - og nej jeg forstår ikke den med lidt ekstra til gode fra skat for du har kun omtalt din omsætning og ikke dit køb i det kvartal - men du får forskellen mellem din salgs moms og din købs moms tilbage når du har angivet moms som udgangspunkt.

vær også opmærksom på, at hvis du også kan bruge og bruger computeren privat, så skal momsen deles i forhold til hvor meget der er privatdel og firma del - og vær opmærksom på, at du skal ha en seriøst drevet virksomhed for at kunne trække underskud fra, og du kan ikke sådan langsigtet omsætte for 10.000 i kvartalet - ha udgifter der overstiger - og så generelt købe udstyr for langt mere - Det kan du jo i en opstart, men kun forudsat det fører til noget seriøst, ellers kan det forkastes - læs evt om FORSKEL SERIØST DREVET ELLER HOBBY - vær også opmærksom på, at computeren så er virksomhedens og ikke din og hvis du en dag vil lukke eller lave noget større om, så skal den købes ud og du skal betale moms af den.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tusind tak for svaret! :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)