Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra asien hvilket firma skal man oprette ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg går med en lille ide om, at importere nogle t-shirts og nogle trøjer, som jeg tror der kan være lidt salg i her til efteråret. 
Hvilken form for firma vil I mene, at jeg skal oprette ?

Ser frem til, at høre fra jer :)

Mvh  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

der er mange ting der spiller ind - har du risiko af betydning for at få erstatningskrav eller konkurs , så i selskabsform hvor jeg for enkelt personer kun ser ApS pt (synes altid det er en skidt ide at arbejde med stråmænd eller involvere andre i ens virksomhed, hvis ikke det er et ægte ønsket partnerskab)- og ellers nok personlig virksomhed og du skal importregistreres - læs her lidt overvejelser om PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKABSFORM 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige og brugbare svar jeg har ikke mulighed for, at lave et stort kapital indskud.

Der vil blive sat ca. 25.000, af til projektet til opstart, af firma samt import, af tøj, som så forhåbentlig kan sælges :)

 

Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret pengene er ikke til et ApS desværre. Og det skal drives, som enkelt mands firma til, at starte med. 

Du nævner, at jeg skal import registreres hvad koster den slags ?

Mvh  

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gratis at blive importørregistreret - Det ansøger du om, når du opretter din virksomhed på webreg.

Samtidig bør du ansøge om kredit ved Skat. Det gør din import meget lettere mod en promille 1/1000-del) af vareværdien til Skat. Alternativt bliver du opkrævet udgifterne til Skat, før dit gods må indføres i Danmark.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasks:

Tak for svaret pengene er ikke til et ApS desværre. Og det skal drives, som enkelt mands firma til, at starte med. 

Du nævner, at jeg skal import registreres hvad koster den slags ?

Mvh  

Hej Rasks,

Importregistrering er gratis og sker efter du har registreret din virksomhed.

Grunden til jeg anbefaler selskab fremfor enkeltmandsvirksomhed er at du ved import af tøj kan risikere at løbe ind i erstatningskrav fra flere led, og du på den måde sikre dig selv bedre ved at være selskab, i stedet for enkeltmands hvor de kommer efter din personlige formue også.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasks:
Du nævner, at jeg skal import registreres hvad koster den slags ?

Du kan finde flere informationer om importgodekendelser på Starvæksts hjemmeside.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har også blokket lidt DET BASALE VED IMPORT som også er likdt inde på told - om krav til IMPORTREGISTRERING der som nævnt er gratis og om IMPORTMOMS som også er noget du får brug for at kende til 

Det er rigtigt, at selskabsform jo kan beskytte mod krav i forhold til dig som person og begrænser tabet til selskabet - omvendt behøver det ikke være så risikofyldt. Du skal sikre dig, at det ikke er kopitøj du sælger, for der kan du jo risikere krav fra designejerne, men sikrer du dig det, så får du ikke krav fra den side, og så har du jo ikke større risiko end den der ligger i at folk ikke betaler eller returnere tøj, og og det har du jo lidt snor i selv, så længde vi taler import til 25.000 kr i første omgang.

Fordelen ved det personlige, at du kan fratrække evt tab i et opstartsår, og har lettere regnskab og årsafsluting, skal så holdes op mod selskabsbeskyttelse som i ApS form koster 80.000 i kapital - som du dog godt må importere tøj for og ha som lagerværdi i stedet for kontanter, når først du har stiftet

Bare tænk dig om så behøver du ikke ha større personlig risiko end de penge du skyder i det og den risiko vil du altid ha

held og lykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasks.

Vi kan hjaelpe dig med at finde rundt i Asien, ligeledes med shipping.

Tøj kontakter har vi en hel del af, og kan garanterer for kvaliteten.

Besøg os på www.bizzfix.asia 

Eller skriv en mail :frank@refix.asia

Mvh

Frank

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)