Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms 50.000 kr?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ramazan1989:
Så det vil sige de 50.000 er løbende år, fra 1 august til 1 august vis jeg har forstået det rigtigt?

Korrekt. 

Hvis du altså registrerer dig d. 1 august :-)

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Super, så jeg bliver klogere :)

Så må jeg vente og se Hvormeget jeg tjener de første 3-6 måned, også kan jeg registrere mig efter det.

Vis jeg momsregistr mig nu, så skal jeg betale moms, allerede ikke ?
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Greve:
Tja, jeg kender nu ikke nogle som ikke er momsreg., det kan man ligeså godt blive...

Well, I do. Det er slet ikke så 'det kan man ligeså godt blive', som du siger. For at blive momsregistreret medbringer en bunke af ekstra ting, man skal tage stilling til, som mange ikke kan overskue.

Simon Greve:

Tjek evt denne - hvem kan forudsige hvad man regner med at sælge for?:

"Du skal momsregistreres, så snart du regner med at sælge for mere end 50.000 kr. ekskl. moms inden for et år. Det er din omsætning - det vil sige hvor meget du sælger for og ikke din fortjeneste - som afgør, hvornår du skal momsregistreres. Du skal altså ikke vente, til du har solgt for 50.000 kr. ekskl. moms. Venter du, får du måske ikke lov til at trække momsen på dine investeringer fra.,,

Det er hér, man så går ind og laver et estimat over sin omsætnings størrelse. Omsætter man eksempelvis for 500 kr. de første 6 måneder, så lader man sig ikke registrere her. Men omsætter man i måned 7, 8 og 9 for 5.000 kr., så kan man jo begynde at se, at man i løbet af 12 måneder vil overstige grænsen på 50.000 kr., og HER regner man så med at overstige grænsen, hvorfor man først her lader sig registrere.

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Well, I do. Det er slet ikke så 'det kan man ligeså godt blive', som du siger. For at blive momsregistreret medbringer en bunke af ekstra ting, man skal tage stilling til, som mange ikke kan overskue.

Hehe. Tror vi skal lade diskussionen ligge her... 

God sommer til jer :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ramazan1989:
Så det vil sige de 50.000 er løbende år, fra 1 august til 1 august vis jeg har forstået det rigtigt?

På ethvert givet tidspunkt skal du regne både fremad - hvad du tror, du vil komme til at tjene - men også baglæns. Dvs. du skal hele tiden have styr på, hvad du har solgt for i de sidste 12 måneder og også hvad du tror du sælger for fremover.

Du må på ingen som helst tidspunkt kunne tælle 12 måneder tilbage og være kommet over en omsætning på 50.000. Gør du det, får du en "straf" for det fra SKAT ved at skulle betale moms af hele omsætningen. Ikke kun af beløbet over de 50.000.

Og det er en dårlig forretning :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Du må på ingen som helst tidspunkt kunne tælle 12 måneder tilbage og være kommet over en omsætning på 50.000. Gør du det, får du en "straf" for det fra SKAT ved at skulle betale moms af hele omsætningen. Ikke kun af beløbet over de 50.000.

Og det er en dårlig forretning :-)

Man skulle da være godt dum hvis man selv fortalte dem at man havde omsat for over 50.000kr Så den "straf" er vel til at overskue.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Man skulle da være godt dum hvis man selv fortalte dem at man havde omsat for over 50.000kr Så den "straf" er vel til at overskue

Spændt på dine næste kloge ord - ex man skulle da være godt dum hvis man førte regnskab i en virksomhed og fortalte skat man tjente penge? Eller  Hvis man ikke har stiftet virksomhed og sælger lovligt uden moms, så holder man kæft til skat -  Det er dog mageløst.  Sad

Snyder du også med dine egne "virksomheder" så lad være med at annoncere med det et sted skat kan læse med må vel være rådet.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændt på dine næste kloge ord

Hvis du har lyst til at melde dig selv og få en bøde, så skal jeg da ikke stoppe dig Men mon ikke det ville være smartere at se at blive moms registreret og så få styr på sagerne fremadrettet for den der kom i klemme ?.

Og siden du nu spørger så pænt på din Fødselsdag. Kan jeg da oplyse dig at jeg har fuldstændig styr på mine virksomheder og regnskaber. Så SKAT må skam gerne læse med her.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
is du har lyst til at melde dig selv og få en bøde, så skal jeg da ikke stoppe dig
Det holder slet ikke - det handler da ikke om at melde sig selv. Hvis man har salg og ikke CVR skal man da føre regnskab som alle andre - og opgive sin fortjeneste og det betyder at skat kan be om regnskabet og se omsætningen. Man kan ALTID la være med at være ærlig og snyde skat og ofte slippe fint fra det - men det holder i mine øje ikke som råd (mon ikke i øvrigt en del gør det uden rådet) 

Driver man virksomhed - registreret eller ikke, skal man kunne tåle at blive set i kortene, og der er kun os der betaler vores skat og holder momsreglerne, til at betale for de som ikke gør. Derfor reglen om 50 t. Jeg har ikke lyst til at betale andres skat og moms, eller blive udkonkurreret af en der sælger b2c uden moms, uden at opgive regnskabet - Kald mig bare fedtet, men sådan er det.

Her var det end ikke en der var kommet "ud i det" men et svar til en der havde fin tid til at registrere sig helt som reglen - der lige fik rådet om, at hvis han røg over grænsen, så bare snyd - og så er straffen til at overse. Jep - risikoen for at blive opdaget er ikke voldsom erkender jeg - men jeg går slet ikke ind for det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo - jo du skal opkræve moms og betale det, men det er jo noget du skal lægge oven i dine priser. For dine b2b kunder har det ikke betydning, da de trækker momsen fra igen - men for private betyder det, at du bliver dyrere

Omvendt betyder det jo også, at du kan trække moms fra dit indkøb og købe uden moms fra udlandet - så den er jo begge veje

Det giver lidt mere adminstration med moms, men regnskab osv er i princip samme sag om du er registreret eller ikke +  du kan ikke importere fra uden for EU uden at være registreret, så der er en del der taler for.

Det er godt nok at at vente og se, og jeg siger ved ca 3000 kr per måned og svagt stigende, skal du registrere dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)