Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man skyde landbrugsjord ind i konsulentvirksomheden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

En enkeltmandsvirksomhed har hidtil udelukkende har leveret konsulentydelser til erhvervslivet.

Ejeren ejer tilfældigvis også et stykke landbrugsjord (der ligger brak). Må virksomheds-/jordejeren skyde jordstykket ind i virksomheden og derefter købe såsæd, mm fra virksomhedens kasse?

Skal man i såfald ændre branchkode?

På forhånd tak for svar.

Mvh Søren 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja forudsat det er en reel forretning og den dermed både vil kunne ha moms ind og ud og mulighed for indtjening der så beskattes i virksomheden - men om det så betaler sig i forhold til skat samlet set - skal jeg ikke gætte på, for værdiændringer vil jo så komme i virksomheden. Jeg ville forelægge det helt reelle for en revisor og få det konkret bedømt - kontakt evt. http://www.erhvervs-consult.dk/ 

Ja man skal registrere en branchekode mere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.

Jeg mente, at ejendomme skydes ind og ud af virksomhedsskatteordningen til kostpris, men det gælder måske ikke landbrugsjord. 

Det er svært at sige, om der er et reelt indtjeningspotentiale i det, så det kan godt være, at den tangerer en græse for hvad SKAT vil acceptere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er landbrug normalt selvstændig virksomhed, dog kan betragtningen om hobbyvirksomhed (SKAT's vurdering) give begrænsninger, så derfor kan det udmærket indgå i virksomheden.

Registrer landbruget som en bi-branche på www.webreg.dk.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

nitro29:
Jeg mente, at ejendomme skydes ind og ud af virksomhedsskatteordningen til kostpris, men det gælder måske ikke landbrugsjord. 

Både og, idet der kan vælges mellem den kontante anskaffelsessum eller den offentlige ejendomsværdi.

HUSK! Indgangsværdien for ejendomme fastlåses og ændres ikke i Virksomhedsskatteordningen. Udtræder man af Virksomhedsskatteordningen og senere genindtræder, så vil ejendommen indgå til den "gamle værdi", hvis der ikke er forløbet mindst 5 år fra sidste periode i Virksomhedsskatteordningen.

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)