Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til koncept

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vrå
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 50
Fra  Mighty-SHARP Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Howdy.

Sidder med et fedt concept, der har været lagt lidt på hylden pga mangelende financer.

Conceptet kan snildt hamle op med de helt store spillere på markedet, som f.eks. Facebook, Twitter Google Microsoft. m.fl. Uden dog at have nogen ting til fælles med dem.

Mit problem er udviklingsdelen. Jeg har ingen intersesse i at bare kaste ideen ud i åbent fora.

Jeg fik en anderledes adgang til det financielle via min revisor. I stedet for at betale direkte for udviklingen så kunne jeg give andel i ideen, så andelshaverne havde lige så stor interesse i at projektet blev topdollar.

Jeg skal bruge nogle superdygtige programmører. som skal spænde vidt. Umiddelbart skulle de vel kunne programmere de før omtalte spilleres koncepter.  

Mit spørgsmål er, hvis nu jeg skal give mig i lag med nogle programmøre, hvad skal de så som minimum kunne programmere i. Mit ASP og CSS og en smule .NET rækker ikke langt.

Der er intet koncept på nettet i dag der bare kommer i nærheden. så der er rig mulighed for at skyde papegøjen. Endda selvom man skulle vende geværet forkert. Smile

Mvh. Michael aka Mighty-SHARP


Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du vil have, at de skal arbejde gratis? Denne slags tråde er ganske normale på Amino, så derfor synes jeg du bør skrive hvad du bringer på bordet end blot én ide?

Hvad er dine kompetencer, hvad vil du gøre i udviklingsfasen osv? Du skal tænke på, at hvis én eller flere programmører skal arbejde flere 100 timer gratis og det så ikke bliver til noget (hvilket er mere sandsynligt end det bliver en succes), så har de altså tabt rigtig mange penge, da de kunne have udført betalt arbejde i stedet for.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Vrå
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 50
Fra  Mighty-SHARP Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne jo snildt ha været et svar som også gjaldt for dem der sidder og høster frugterne af deres ide i dag.

Det jeg leder efter er nogen som ideen og udbyttet kan deles med.

Desuden er det jo rimeligt nemt at sige det ikke bliver en succes. Når nu man ikke kender ideen. Hvis du selv havde en lysende ide, ville du så selv kasdte den for løverne, og selv risikere kun at sidde tilbage med det afpillede skelet ??

Jeg er blevet opfordret til at lave specifik papirmateriale med vandmærke og hologram, af min advokat, netop fordi ideen selv i hans øre slet ikke er helt hen i vejret. Simpelthen for at holde den på egne hænder.

Henvendelsen er ikke ment på virksomheder, men på privatpersoner, der måske i forvejen sidder og sysler om aftenen. 

Jeg kunne snidlt forestille mig at virksomheder ville sætte et krav at de fik den største bid af kagen. Det er jo ikke det programmelle der er den største udfordirng, men det at få ideen. 

 Jeg har selv haft med computere at gøre siden VIC20 og spectrum, så jeg ved hvad de kan. 

Jeg kender sågar de svage punkter i konceptet.  

I de rette hænder vil det her snildt kunne blive det største der er kommet fra danske side af. !! 

 

Fra Vrå
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 50
Fra  Mighty-SHARP Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spurgte også indtil hvilke programmelle kompetencer jeg skulle lede efter, for jeg har ingen interesse i at engagere mig med folk jeg ikke har mødt IRL.

Hvilke progtrammeringsprog . Så det var en ren forespørgsel. Jeg spurgte ikke indtil direkte partenere nu og her. Ville aldrig gå i krig med nogle der ikke kunne deres kram.  

Desuden kunne jeg snildt bruges som kodeabe i den sammenhæng. !! 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste du overhovedet hvad jeg skrev? Siger jeg at du skal skrive, hvad ideen går ud på herinde? Hvis du gad at læse det jeg skrev, frem for at gå i forsvarsposition med det samme - så råder jeg dig blot til, at skrive herinde hvad DU kan tilbyde udover en god ide, men hvad er DINE kompetencer og hvilket stykke arbejde vil du udføre i udviklingsperioden samt efterfølgende.

Omkring din ide, så skal jeg ikke kunne sige om det bliver en succes - men du får det til at lyde som om, at man bare skal udvikle det og så bliver det en succes. I forhold til statistikker, så er det altså ikke over 50% af opstartede virksomheder som bliver til en succes - hvorfor jeg blot påpeger, at der er større sandsynlighed for, at det bliver en fiasko.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Vrå
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 50
Fra  Mighty-SHARP Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lagde mærke til noget af det sidste jeg skrev i min første tråd det var.

Quote ""Mit spørgsmål er, hvis nu jeg skal give mig i lag med nogle programmøre, hvad skal de så som minimum kunne programmere i. Mit ASP og CSS og en smule .NET rækker ikke langt.""
Unqoute


I første omgang skal jeg ha fat i hvilke kompetencer jeg skal lede efter. ikke så meget hvem. 

Jeg tror mange koncepter går fløjten netop fordi man ikke får fat i folk med rette kompetencer. Man starter så for mindre end halv skrue.

Det kan være Amino er det forkerte fora at stille spørgsmålet i, siden det er mest forretningsbetonet. 

Kommunikation via nettet har desværre altid manglet 80% af kommunikation nemmelig kropssprog. så man kan snildt komme til at lyde som en i forsvarsposition. jeg er dog blid som et lam Wink

Når så jeg har fundet hvilke kompetencer der er relevante, så kan delen med at finde folk der kunne have samme lyst til at springe ud i et projekt uden med sikkerhed atr vide hvor man ender.


 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil vide hvilke kompetencer du har brug for, så skal du fortælle om din ide og det gør du ikke, hvorfor man ikke kan hjælpe dig..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Vrå
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 50
Fra  Mighty-SHARP Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man går ud fra at en skal kunne programmere det der svare til fek.s fjæzbogen youtube, twitter mm. det må da give lidt indblik i hvilke komp. der skal til for at programmere på et bredt niveau.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo milevidt til forskel på Facebook og Twitter - og begge applikationer bruger flere programmeringsprog hver - og har adskillige udviklere. Så det er jo ret beset ikke nemt at regne ud, hvilke kompetencer eller hvilket specifikt niveau du er ude efter.

Når det er sagt, så er det jo - som allerede nævnt - ikke et ualmindeligt tilbud du kommer med her på Amino. På trods af du måske selv tænker at det her lidt unikt, så er det langt fra tilfældet.

Personligt vil jeg ikke arbejde for andele i et projekt som "bare er en god idé". For det første, så giver det ikke brød på bordet. For det andet, så er "indtægt på sigt" mange udefinerede størrelser. For det tredie er jeg ikke lige stødt på så mange Aminoer (eller nogle i mit netværk) endnu der delt deres succeshistorie med sådanne projekter. Jeg kender til gengæld til en del som intet har fået ud af mange timer lagt i et projekt der bare døde.

Men det er jo bare min oplevelse - og selvfølgelig kan du dele dine ønsker her; men der skal en del mere konkret på bordet, før nogen bider på, tror jeg.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Jeg er på linje med mange af de andre herinde som siger at selv en meget god ide ikke nødvendigvis er andet end en meget lille del af succes. I dag kan alle se at facebook var en genial ide, men da Arto i mange år "hærgede" Danmark grinte folk ved tanken om at voksne skulle have brug for sådan en service, og kigger man nøgtern på det, så er der sgu ikke langt fra arto til Facebook. Alta vista virkede også i et års tid som den ultimative søgemaskine, men så smadrede google dem, med et produkt som nu virker klart overlegent, men som hverken yahoo eller altavista ville betale 1 mio dollars for i tidernes morgen.

Samtidigt er der masser af smadder gode ideer som ikke bliver til noget, deres potentiale til trods. Så som det så ofte er oppe at vende her på amino, så er den gode ide kun 10% af en succes.

Derfor er det ret vigtigt hvad du bidrager med i forhold til de sidste 90%.

Men for at vende tilbage til dit spørgsmål, så er det nemmeste vel at du bruger lidt kroner på at kontakte et webbureau og få dem til at lave en liste over hvilke moduler og kompetencer der skal til for at bygge sådan en hjemmeside som du ønsker at lave. Og selvom du ikke har pengene til at få udviklet projektet, så husk at jo længere du kommer inden du tager partnere ind, jo større del af projektet kan du selv sidde med. Og du skal ikke være bange for at webbureauet render med din ide, de laver af at lave hjemmesider, ikke at drive dem, så dem kan du dele dine ønsker med, og få de svar du har brug for. Når du så har styr på det, så kan du evt. komme tilbage og søge efter disse folk (eller måske endnu bedre, søge efter kapital via amino kapital).

Og samtidigt så ville jeg (hvis jeg var dig) overveje om ikke du kunne fortælle bare lidt mere om din ide, uden at røbe dens unikke parametre, det vil gøre det meget nemmere at hjælpe dig. Som minimum kan du beskrive hvilket problem/behov du vil løse, og ofte vil du også kunne beskrive mindst halvdelen af ideen uden at folk kan stjæle din ide.

Hvis jeg for eksempel skriver: Jeg vil afhjælpe problemet med at man aldrig kan huske nummeret til det lokale pizzaria, skabe overblik over udbudet af fastfood samt hjælpe folk uden kontanter til at købe pizzaer, ville du så have set just-eat for dig hvis du ikke kendte siden? Dette er et eksempel på hvor meget man faktisk kan fortælle om en ide, uden at folk får noget at vide om hvilken måde du vil løse problemet på, og uden de kan kopiere din ide. Dette er skrevet for at vise at du godt kan lukke lidt mere op, og derved få meget mere kvalificerede svar, end dem som du får ud fra det du har delt indtil videre.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)