Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mailchimp - hvem kender til det?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar - jeg får det straks testet af om det virker-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

portalen1988:

Hej Aminoer.

Jeg er i gang med at få lavet en ny hjemmeside, hvor vi er interesseret i få så mange e-mails som muligt.

Problemet er bare at når kunden har skrevet deres mail på siden, så modtager kunden en e-mail hvor kunden efterfølgende SKAL bekræfte det.

Ved I om man kan slå dette fra? Vi har beskrevet hvad vi bruger deres mail til og de accepterer at vi må sende nyhedsbreve ud til kunden.

Ved bare måske 80% ikke får accepteret det via deres egen mail.

Hvis ikke det kan lade sig gøre - kender I så til et andet mail program hvor man ikke har denne mulighed? Som er let og enkelt, samt gerne på dansk.

Mvh

Maja

Hvis det er til almindelige nyhedsbreve skal du bruge dobbelt opt-in, med mindre du vil risikere bøder på 10.000 kr. og op.

Hvis der ikke er dobbelt opt-in kan man jo gå ind og tilmelde alle mulige andre, og når I sender mails ud efterfølgende er det jo ren spam, da I derved sender ud til folk som aldrig har tilmeldt sig.

Så hvis du vil lave det nummer, så husk at medregne risikoen for bøder.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Hvis det er til almindelige nyhedsbreve skal du bruge dobbelt opt-in, med mindre du vil risikere bøder på 10.000 kr. og op.

Tænk over dit ordvalg. Du "skal" ikke, men det er en god idé at gøre.

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har faktisk lavet tracking på netop dette hos mailchimp, da jeg også gik og tænkte over hvor mange man mistede pga. folk ikke fik accepteret i sidste ende. Hvis frafaldet var stort kunne man så arbejde med indholdet i mailen...

MEN frafaldet er faktisk blot på 17% set over et halvt år, så brøken er faktisk helt omvendt af hvad der indledningsvist blev forventet her i tråden.... Så det er jo ikke så galt for til gengæld at få nyhedsbrevsmodtagere helt efter bogen.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob H.:
MEN frafaldet er faktisk blot på 17% set over et halvt år, så brøken er faktisk helt omvendt af hvad der indledningsvist blev forventet her i tråden.... Så det er jo ikke så galt for til gengæld at få nyhedsbrevsmodtagere helt efter bogen.

Interessant at frafaldet kun er 17% i din test, taget i betragtning at procenten inkluderer spamfilter frafald. Kunne du se noget mønster i de 17% som aldrig blev fuldgyldige medlemmer? - lå f.eks. merparten på samme mailservice?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mailchimps egen analyse viser desuden at open og click through rate er meget højere for dobbelt opt in lister.

http://blog.mailchimp.com/double-opt-in-vs-single-opt-in-stats/?utm_source=MonkeyWrench+Newsletter&utm_campaign=eb470cb56c-MonkeyWrench_November_201110_3_2011&utm_medium=email
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er faktisk ikke gået så dybt i analysen mht. mailclient, da satsen overraskede mig positivt og jeg valgte ikke at bruge så meget mere tid på det.

Men efter lige at have kigget lidt på det igen, kan jeg sige at mobilbrugere har et lidt lavere frafald end fra alm. computere. Jeg kan ikke umiddelbart hive data ud pr. mailclient
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bør også være opmærksom på, at open rate kan være opgivet lavere end den faktisk er, da den bliver målt, ved at loade et eksternt tracking billed, og hvis mail programmet ikke tillader billeder loaded fra ekstern sources, så vil den ikke 'tracke' det.

Jeg har f.eks. lige lavet en test, ved at sende email til forskellige emails, så som hotmail, gmail, yahoo, etc - og gmail, uanset om jeg tillod billeder eller ej, så ville den ikke tracke at mailen var blev åbnet, så længe jeg brugt google webmail

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Lucas:
Open rate er altid lavere end den faktisk er.
Det kræver altid at modtager klikker på link i e-mail, eller downloader billeder fra e-mail før det tæller med i open rate statistikken
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Lucas:
Open rate er altid lavere end den faktisk er.
Det kræver altid at modtager klikker på link i e-mail, eller downloader billeder fra e-mail før det tæller med i open rate statistikken

Også det jeg sagde Big Smile

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)