Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fik I gang i jeres salg?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har altid haft meget fokus (lige omvendt af ovenstående) Adwords annoncering og det har altid været min primære indgang til shoppen
- Desværre vil næsten jeg sige..!

For i år er jeg gået kraftigt igang med at SEO optimerer og det er jo guld værd, men ja, det koster TID!
Men når man begynder at mærke værdien af det, får man blod på tanden til at komme videre og gøre endnu mere ved det. 

Jeg har ligeledes brugt dealsites, men det er en meget blandet fornøjelse synes jeg.
- Her er jeg kommet frem til, at jeg SKAL tjene på de varer jeg sælger derinde, for det giver ikke nogle salg i sig selv. 

Kunne jeg lave noget om i dag, ville jeg helt sikkert have langt mere fokus på SEO fra start af, og kører adwords som den super gode side-annoncering. :-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 37
Fra  BE communication Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Erik

Tak for dit indlæg, selv benytter jeg også FB i stor stil og LinkedIn.

Til dig Erik, vil jeg sige - hvis du får brug for at komme længere ud i verden med dine produkter(meget billige skønne smykker) så hjælper vi dig, her hos BE communication gerne med at få dit website oversat. Og vi går hele vejen, fra oversættelse til en god information omkring hvordan du skal komme ud i det land du gerne vil markedføre dit produkt.

Til alle jer andre og Jonas - Netværk er guld værd og absolut det der skal satses på. Det er igennem netværket at der skabes tillid og relationer og dernæste salg. Vi er alle iværksættere og derved også sælgere og købere(forbrugere). Hvis dit produkt er godt, spændende og lige det vi andre går og mangler, så se at komme i gang!

God sommer!

Tina Nurby

BE comunication

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas.

For mit vedkommende var det primært SEO og netværk.

Men mit nye projekt jeg er ved at starte op nu her vil jeg havde mere fokus på emailmarkedsføring og at være aktiv på relevante fora.

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay super mange tak for svarene. Jeg vil gerne starte med at få solgt mødet hos mine potientielle kunder, hvor jeg så på mødet har mulighed for at fortælle nærmere omkring mine produkter.

Er der nogle som har erfaring, hvordan jeg bedst får booket disse møder?
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Som I nok har regnet ud, så snakker vi her B2B salg :-)
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
GuruGuy:

For i år er jeg gået kraftigt igang med at SEO optimerer og det er jo guld værd, men ja, det koster TID!
Men når man begynder at mærke værdien af det, får man blod på tanden til at komme videre og gøre endnu mere ved det. 




Jeg kan se I er flere der nævner SEO, jeg har kun kigget en lille smule på SEO på www.pravour.dk
- hvor ville I tag fat henne med SEO på websitet her i starten?
Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min historie er lidt ligesom Thomas´s. 

Codex Design startede med at klø hårdt på med SEO. Vi kom hurtigt op for nogle af de gode søgeord, og fik en masse trafik. 

Stille og roligt kom der en kunde her og der, og nu får vi faktisk flere henvendelser fra tilbagevendende kunder som gerne vil have lavet SEO eller lige mangler noget grafisk.

Så det helt klart netværket du skal fokusere på så snart der er et :), gør alt hvad du kan for at dine kunder føler sig godt behandlet og at de får kvalitets arbejde, så skal de nok komme igen. :)

Mvh 

Jesper

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas, du skal skrive, skrive, skrive og skrive..
Jo mere tekst jo bedre :-)
Så der er kun 1 vej !!

Der skal skrives en masse tekst løbende som indeholder ord du vil frem på, men som også kan bruges af dine kunder.

Jeg kan ikke se hvad du kan gøre "bagom" i shoppen, men der er måske også noget :-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Jonas,

Før jeg var selvstændig var jeg bl.a. salg- og marketingchef og jeg havde bl.a. ansvaret for de sælgere som vi havde i firmaet. Som udgangspunkt findes der ihvertfald to typer "sælgere" - nemlig farmere og huntere. Begge er efter min bedste overbevisning helt uundværlige og begge skal bruges forskelligt. Farmerne er dem, som er rigtig gode til at passe eksisterende kunder, sørge for at de har det godt i din forretning og at de udvikler sig - gerne til langtidsholdbare og loyale kunder. Hunterne er dem som lugter blod og som ikke er bange for noget som helst - og slet ikke at ringe på en dørklokke, tage en telefon osv.

Så er der kunderne - dem er der også mange forskellige typer af - jeg har altid valgt at dele dem op i to - dem som har et erkendt behov (for et produkt eller en ydelse) og dem som ikke har et erkendt behov. Den første er lettest at "fange", men er også den, som oftest kender markedet og derfor kan være sværere at tjene penge på og også gøre loyal. Den anden skal skoles, oplæres, undervises, uddannes - ja det hele - og til gengæld kan man ofte tjene flere penge på en sådan kunde, men også få en mere loyal og trofast kunde.

Da jeg startede virksomhed op i 2008 var der jo ingen kunder i butikken og derfor skulle jeg sammen med de første ansatte altså være "hunter" typen. Vi skulle ud og jage og vi gjorde det igennem kold kanvas - både på telefon og ved at besøge emner helt uopfordret - iøvrigt både lærerigt og spændende - og man bliver ikke afvist særlig tit - for der er ikke så mange gadesælgere, som der var for bare nogle år siden! 

Her på Amino skrives der ofte om hjemmesider, SEO og alt muligt andet godt fra havet - men det er altså ikke at "sælge" at lave en hjemmeside med nogle produkter - det er markedsføring. Eller som jeg plejer at kalde det "ordrehentere"... og en virksomhed idag skal have markedsføring - det skal både være trykt, elektronisk, mobilt - ja det hele - alt efter hvilken kunde/målgruppe du henvender dig til!

Da vi gik igang med vores kanvas arbejde - havde vi nogle klare mål - hvor mange emner skulle vi have igennem møllen, hvor mange blev til kunder, hvad var værdien af hver enkelt kunde - altså en helt almindelig selling cycle, som med årene er blevet raffineret til et decideret ledelsesværktøj. Uanset hvilke midler man bruger skal det jo give bedre bundlinie - omkostningerne skal altså stå mål med indtjeningen - det er bl.a. derfor jeg så tit siger her på Amino at placering i en søgemaskine er fuldstændig ligegyldig hvis ikke det giver penge - det værste ved høje placeringer uden salg i søgemaskiner, er at det generer alle os/dem der bare gerne vil finde det rigtige når de søger og det er jo ikke altid at man søger på "rulleskøjte" fordi man vil købe én :-)

Da vi efterhånden havde fået nogle kunder - vel omkring 80-100 stykker - ændredes behovet i firmaet sig til at vi skulle have nogle farmere - så de næste vi ansatte var typisk indesælgere eller projektledere - typisk folk med høj faglighed, sans for detaljerne og oftest nærmest skrækslagne ved tanken om at skulle ringe til nogen man ikke kender!

Da vi startede udviklede jeg også en aflønningsmodel - sådan at den ansatte selv kunne være med til at vælge aflønningsform. Den ene mulighed var f.eks. 30.000 i fast løn og 3% af indtjeningen i provision. Den anden mulighed var 18.000 om måneden og 35% af indtjeningen i provision. I kan nok selv gætte hvad hunteren vælger og hvad farmeren vælger - og da vi i starten havde mest brug for huntere, var det jo også godt for firmaet, at den faste omkostning var lavere!

Ved at følge den strategi som var lagt og naturligvis tilpasse den den viden, som vi fik - bankede vi en forretning op fra nul til små 20 mio. kroner på bare 3 år - uden finansiering (bank, investor osv.)...

Så at få gang i salget - ihvertald i b-to-b handler om at lægge en plan for hvilke kunder man gerne vil have, hvilke produkter og segmenter de hører til, så er det hårdt arbejde og ærlig talt, så ville jeg ikke drive en forretning og blot overlade det til Internettet, SEO m.v. at få nok kunder - det vil jeg OGSÅ gøre, men ikke at have en aktiv salgsorganisation - uanset om den så kun består af dig selv eller af flere - vil jeg tro er dumt, hvis man vil have en forretning man kan leve af.

Og hvor meget skal man så omsætte.. Tja.. Hver branche har nok en række produktivitetsmål, som man bør læne sig op ad - i min branche er det f.eks. 1.5 mio. pr. medarbejder i bruttoomsætning - men det kommer meget an på dels hvor i værdikæden ens forretning er (producent, grossist, detail) og dels hvor meget konkurrence man er udsat for. Men produktivitetsmål er gode fordi man direkte kan vurdere hvornår næste medarbejder skal ansættes..

Håber du får succes og håber at du kan bruge hvad jeg har skrevet!

Held og lykke,

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Reitoft:
Håber du får succes og håber at du kan bruge hvad jeg har skrevet!

Hold da helt fast hvor var det dejligt med et indlæg, hvor du ikke lige når at svine enten WordPress til, eller tale ned til stort set alle på Amino :-)

Dit indlæg er skide godt og jeg håber vi kommer til at se den side af Morten Reitoft meget mere herinde fremover. Godt indlæg Yes

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)