Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg starte min virksomhed inden den er registreret?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ulstrup
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

Jeg har netop ansøgt om at starte min egen virksomhed, men for personer under 18 år. Det kan tage én til to måneder før jeg får svar.

Må jeg godt gå igang med at sælge varer inden jeg har min tilladelse? 

Mine varer skal sælges via min webshop, der mere eller mindre er klar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker, men tror ikke man må. Det giver ikke rigtig mening at måtte drive virksomhed, før man har fået lov - hvad nu hvis du bliver afvist?

Fra Ulstrup
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i, men jeg tænker bare at man må vel godt drive virksomhed for under 50.000,- om året, så man ikke skal momsregistreres, og så vidt jeg, ved heller ikke registreres som firma.

Den eneste grund til at jeg har ansøgt om tilladelse er, at jeg skal registreres for at få et momsnummer jeg skal bruge til import.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mest mening at driften før du har fået CVR ikke går under dit CVR, men dit CPR. Det skal bogføres anderledes og der skal laves et særskilt regnskab på dette.

Dog har jeg ikke sat mig ind i detaljerne, men det er noget med B-skat

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du som udgangspunkt godt, men som mindreårig kan du ikke indgå en bindende aftale med eksempelvis betalingsløsningsudbyderne. Jeg tror også, at du stiller dine kunder i et dilemma.

Omvendt kan du forberede rigtig mange ting i din ventetid. Personligt havde jeg nok ventet, indtil man var sikker på, om det gik igennem. 

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg også tro, at det er tilladt indtil du overstiger 50.000 kr i omsætning om året, da det er der hvor du skal momsregistreres.

Fra Ulstrup
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til aftaler er det min far, der bliver værge. Men det kan jo forresten ikke lade sig gøre, inden jeg har tilladelsen.

Så I har nok ret, jeg venter bare til jeg har fået tilladelsen. 

Tak for hjælpen :)

Fra Ulstrup
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var også det jeg tænkte - men tror bare jeg venter :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
klogt at vente. De 50 t er jo ikke en bundgrænse heller, for hvis du overskrider på 12 mdr i træk, medregnet både før og efter du registrerer, så risikerer du moms + bod af den del du ikke havde moms på

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

Desuden vi alt det med at tilladelser sker i fars navn jo betyder at han evt skulle være registreret OG at han i alle fald skal opgive indtægterne, med hans nok noget højere skat, så det bliver let noget frygteligt rod at lade forældre køre det formelle ansvar. Enten gør de det fuldt med deres ansvar og skat, eller de ansætter dig, og du skal købe virksomheden og der bliver skattebøvl
Brug tiden på at forberede alt som ikke kræver en over 18 og ikke kræver registrering, og god vind med det
Venlig hilsen John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ulstrup
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det ender vist i mere rod end fordele. 

Tak for svaret :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)