Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb og SKAT i Enmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-Hjerner.

Jeg har netop startet egen virksomhed: en "Enmandsvirksomhed" hvor jeg har en freelancer ansat.

I andledningen af opstart har jeg taget et privat banklån som er blevet investeret i nødvendig hardware og software, og mit spørgsmål er så:


Kan jeg trække dette fra i SKAT? og i så fald, hvordan forgår dette? 
Det er til min forståelse af en enmandsvirksomhed forgår over min egen privatøkonomi, altså ikke firmaets, så jeg er i tvivl hvordan jeg præcist skal gøre dette op med SKAT.

Jeg er ikke ligefrem et opslagsværk når det kommer til SKAT og Moms, så hvis spørgsmålet fremstår dumt er det nok ikke meget galt! 

mvh. Kian


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal føre regnskab i-h-t- årsregnskabsloven REGNSKAB ENKELTMANDSVIRKSOMHED linket vil fortælle mere. Det er således din enkeltmandsvirksomheds overskud der er basis for din skat, og udgifter som du nævner kan trækkes fra, enten med det samme (hvis de er under 12.300 kr per sammenhængende enhed) eller med 25% om året som udgangspunkt.

Det er nok ikke lige muligt at få dig til at fatte alt om skat og moms her på forum, så jeg synes du skal melde dig til et at skats kurser. Hør din kommune eller skat hvornår der er et i nærheden af dig.

Faktisk ville jeg råde dig til at finde en økonomiperson der kan lave din moms og dit regnskab i indledningen, ellers tror jeg du kan komme ud i en masse rod. Det behøver ikke være voldsomt dyrt - vi taler måske 500 kr om måneden hvis det er få bilag

Du kan også lige se SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED for at forstå lidt mere af sammenhænget og i det hele taget kan du finde div indlæg om det at drive virksomhed her http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for vinket i den rigtige retning, var præcis hvad jeg håbede på.

vh. Kian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)