Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop og butik

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en veninde som har en gårdbutik og som har fået en fantastisk mulighed for at flytte det til en forretning.

Hun har også en hjemmeside.

Jeg skal stå for webshoppen - og så vil jeg jo gerne at lageret passer i forhold til salget i butikken, hvordan gør man det lettest.

Umiddelbart så tænkte jeg at man om aftenen kunne taste alt salget ind i webshoppen på en kontakt som hedder kontaktsalg eller er der nogen som har et bedre forslag.

Jeg håber I forstår mit spørgsmål. Huh?

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dette ikke muligt - Huh?

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu ved jeg ikke hvilket shop system i benytter, men i Magento kan man gå ind og ændre på størrelsen af lageret, hvilket man kan i de fleste shop systemer. Lade os sige at din veninde har solgt 5 bøger på en dag, og i havde 15 på lager, så går du ind i shop systemet og ændrer lagerantallet fra 15 til 10. Dermed er det også mere overskueligt hvad i tjener gennem webshoppen.

Vil du gerne forbedre konverteringsraten på din webshop? Så besøg http://nickyjohn.dk/ og få en grundig gennemgang af din webshop.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke jeg forstår dit spørgsmål? - Alt efter hvilken løsning du vælger til at sætte webshoppen op i er det typisk muligt at vælge om shoppen skal tælle antal varer på lager, ned ved hvert salg eller ej.. Problematikken ligger typisk i det modsatte, netop når du får varer hjem på lageret.. Det skal typisk opdateres manuelt på den pågældende webshop..

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop i det nye cloudsprout - http://77eb7b3e50cf4d23b3e526f3549acc2e.mycloudsprout.com

Det jeg mener er - at når garnbutikken åbner så vil jeg jo tage garn fra butikken til at sende når folk bestiller via webshoppen - og når der så bliver solgt noget i butikken så skal vi jo også have det reguleret - så vi ved hvor meget der er tilbage så vi kan regulere lageret igen på webshoppen således at vi ikke har mere på lageret en vi har.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

er ved at lave webshoppen - den er ikke færdig

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

happyface_:
men i Magento kan man gå ind og ændre på størrelsen af lageret,
Ja - jeg regner også med at det må blive manuelt at jeg redigerer i lageret hver dag - det er nok det letteste -

Men så var det jeg ville gøre det ved at lave det som et kontantsalg i forretningen - så man kunne se hvordan lageret var blevet reguleret - og at det ikke var via webshoppen men butikken.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Hamborg
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil gøre det manuelt, evt fordi den fysiske butik ikke har noget kassesystem der kann kommunikerer online. vil jeg foreslå at du (hvis muligt opretter en bruger med butikkens navn. herefter køber du produkterne som så "sendes" til butikken. dermed er de væk Frau lageret. Det bliver lidt kompliceret bogføringsmæssigt. Hvis du har mulighed for det kunne du jo lave en rabat kode til eget brug hvor du giver dig 100% rabat på produkterne, på den måde har det ikke indflydelse på dine statestikker for omsætning og det er let at se hvad butikken har købt og hvad rigtige kunder har købt.

Som sagt bliver det lidt noget fiksfakseri, men jeg vil meget gerne høre når du har fundet en løsning 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste måde er ved at vælge en POS løsning til butikken(eller et ERP system, alt efter hvilken type butik vi snakker om)
som kan snakke med den Webshop man har(altså sende bevægelser der er lavet uden for webshoppen)

den måde dette virker bedst på er i de fleste tilfælde ved at lade webshoppen være lager master.
eller ved at vælge en lidt minder flexibel løsning hvor det hele er bygget sammen.

jerg er jo mest til en løsning hvor man vælger systemer der kan snakke sammen, da man på den måde får et system man selv kan tilpasse hvis et enkelt del bliver for lille eller har nogle begrænsninger som man ikke kan leve med...

Mvh Jacob Ipsen
ps. vi har s.flg såden en løsning ;) du ringer bare hvis du vil ha lidt sparring ;)  

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:
jerg er jo mest til en løsning hvor man vælger systemer der kan snakke sammen, da man på den måde får et system man selv kan tilpasse
Det er lige det jeg søger - men da jeg ikke har kendskab til det - så ved jeg ikke hvad jeg skal vælge.

Det er Garn der skal sælges - se link til kommende webshop længere oppe i tråden - smil.

Så nu skal jeg så vide hvilke systemer der kan passe sammen med webshoppen -

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)