Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores side bliver hacket

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi har oplevet at vores side 3 gange indenfor de seneste 4 måneder er blevet hacket. Vores side fungerer igen, men vi vil jo gerne gøre alt for at det ikke sker igen. Er der nogen, som kan hjælpe med vores sikkerhed?

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du nogen ide om hvordan de har gjort? - Evt. et link til siden?

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal måske lige tilføje at det er en wordpress side og den ligger hos meebox. Jeg har snakket med meebox og de siger at der ikke er et problem hos dem og at deres andre kunder ikke oplever noget. 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kører siden på en gammel version af wordpress eller har du plugins installeret som ikke er blevet opdateret i et godt stykke tid? Det kan også være du har et password på siden der er meget nemt at gætte, spørg evt. meebox efter access og error logs fra din side, hvis det er muligt at få fat i dem er det lidt nemmere at se hvordan de er sluppet ind.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne tilbyde min hjælp til at gå din installation igennem og gøre den mere sikker.

Send en Privat Besked, hvis det har interesse. 

 iPhone 6

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplevede noget helt tilsvarende for et års tid siden. Hver gang jeg rensede min wordpress installation gik der 2-3 uger,så var den fyldt med malware igen. Jeg havde scannet den med alverdens værtøjer og installeret alle sikkerheds plugins.

Så skiftede jeg password på mit FTP login, og alt har kørt problemfrit siden. Jeg har ingen anelse om hvordan nogen har endt med at få FTP adgang, men det må være det som er sket.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim S:
Så skiftede jeg password på mit FTP login, og alt har kørt problemfrit siden. Jeg har ingen anelse om hvordan nogen har endt med at få FTP adgang, men det må være det som er sket.

Brug ikke ftp, brugernavn og kodeord kan opsnappes så let som ingenting da FTP protokollen er uktrypteret. Dvs brugernavn og password sendes i klar tekst fra din computer til FTP serveren og alle der har mulighed for at læse trafikken kan læse brugernavn og kodeord.

Kig på FAQen hos Meebox - det er muligt at bruge en sikker ftp forbindelse (FTPS el. SFTP gætter jeg på).

Det er ikke sikker det er denne vej de kommer ind på, men så er det hul ihvertfald lukket :)

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)