Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate-side til webshop, kan det betale sig?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Håber det går godt, for jer der deltager i DM.
Jeg har et par spørgsmål som jeg håber at i kan svare på.
webshoppen Oilart.dk kører vi blandt andet med annoncering gennem partner-ads.
Vores priser i programmet lyder som følgene, 0,25kr pr klik, og 50kr pr. salg.

Er vores priser tiltrækkende nok for partnere, og ville det skabe mere interesse hvis den var en smule højere?

Vi har også overvejet to andre ting.
1. At få lavet en Affiliate side selv.. Wordpress med et theme.. Hvad ville det koste?
2. At lave en aftale med en person der har en side, eller vil lave en, som vil have sit eget partner-program der selvfølgelig giver bedre betalt.

Hvad er jeres tanker omkring det, hvad vil være nemmest, smartest, billigst og give flest salg?

Mvh Nicolas 

 Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolas Goth:

1. At få lavet en Affiliate side selv.. Wordpress med et theme.. Hvad ville det koste?

Hej Nicolas,

det vil ikke koste de store penge. Der findes et hav af gratis themes, som godt kan bruges. Hosting og registrering af domænenavn ligger nok på cirka 200-300 kroner om året cirka. Det behøver i hvert fald ikke være dyrere end det.

Når det er sagt, så vil det koste tid. Der skal være indhold på siden og den vil ikke bare sådan dukke op i top tre af googles rankingliste.

0,25 kroner og 50 kroner.. det kommer jo altid lidt an på produktet (har ikke været inde at kigge), men klikprisen er ikke speciel høj og kan ikke være med fx google adwords.

Held og lykke med projektet.

Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Drop klik pris. Så dropper du også alle de useriøse.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres tilbagemeldinger.
Klik-pris er nu droppet.

Er der andre, der har nogle kommentarer? 

 Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an hvor meget arbejde du ligger i din Affilite side. Jeg har efter hånden lagt en del penge og arbejde i min, Men jeg har så også fået dem ti foldigt tilbage. det har taget lang tid, og jeg er slet ikke på toppen endnu, jeg har rigtig lang vej. 

Du kan komme rigtig langt med en Affilite side, det kræver bare meget arbejde, hvis du vil have en normal indtægt på det. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas

Nu kan jeg kun tale for mig selv omkring hvor tiltrækkende jeres betaling gennem partner-ads og jeg kender ikke umiddelbart jeres avancer på jeres produkter, men jeg ville være mere interesseret hvis det var en procentvis betaling af handlen. Det skal så også siges at jeg er ret ny ud i det med at være affiliate. 

Hvad angår at lave sin egen side så tror jeg at den ville røve en hel del tid som måske kunne være brugt bedre på at promote ens webshop på anden vis i stedet, dog har man en hel del tid ved siden af så kunne man da altid give det en chance. Alternativt kunne man jo smide en blog ind på sin webshop eller starte en blog ved siden af på andet domæne og bruge den til at drive noget trafik til shoppen.

mvh Jan

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som affiliate kan jeg godt lide at vide hvad jeg får pr. salg da det gør det meget nemt at udregne om en kampagne i AdWords kan komme til at fungere eller om søgeordene skal droppes og nye skal testes. Så pr. salg lyder godt i mine ører - specielt hvis der er mulighed for at blive betalt mere pr. salg hvis man kan levere et højere antal salg om måneden end de fleste andre affiliates.

Jeg er godt klar over at der kan være langt mellem de gode affiliates og at det må være frustrerende at bruge tid på promovering, kommunikation osv. hvis man kun får folk, der slet ikke lykkes med det: det er en situation jeg personligt kender lidt til da jeg er begyndt at være mentor for nye affiliates.

Man skal dog holde sig for øje at det langt hen ad vejen bare handler om antallet af affilates: før eller siden skal der nok komme én på banen som kører med klatten.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas

Når man har en webshop og ønsker at tilbyde/markedsføre sig via affiliate er nogle af de vigtigste parametre:

-  Provision (Mange ligger mellem 5-12 % på Partner-ads.dk)

- Din webshopskonverteringsfrekvens

Hvis jeg står og skal vælge mellem 2 konkurrenter til min blog, så vælger jeg selvfølgelig den med den højeste konverteringsfrekvens. Det kan godt være at den anden webshop giver 10 % i provision, hvorimod jeg kun får 8 % for den med den højeste konverteringsprocent. Men i sidste ende vinder den højere konverteringsprocent.

Der er mange webshops der ikke skriver den gennemsnitlige konverteringsprocent - det synes jeg er mærkeligt:)

Skal du bruge affiliate eller ikke?

Der er hver måned 480 søgninger efter 'oliemalerier' - med affiliate kan du eje hele side 1 på det søgeord, hvis du er heldigCool.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Oilart.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de svar som er kommet.
Alt er læst, og det var virkeligt rart at få nogle flere øjne på sagen og nogle flere inputs.


mbsp:
Du skriver: skal du bruge affiliate, eller ikke? ..

Hvis nogle kan give mig et godt tilbud, ellers hvis nogen vil indgå et partnerskab med mig- som virker seriøse, så er det klart at privisionen vil blive højere.
Ja, du har helt ret med antal søgninger på "oliemalerier".. Jeg ligger dog kun nummer 5, og 4 på "billige malerier"... Hvordan kan jeg eje hele side 1?

 Oilart.dk -Super flotte abstrakte malerier

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv lå nummer 1 og gav lad os sige 20 % i provision - så var det fordelagtigt for bloggere og andre at seo optimere mod 'oliemalerier' via din affiliate aftale og tjene en masse penge. Dermed havde du et domæne og i teorien kunne der være 9 affiliates på de resterende pladser på side 1, der alle linkede ind til din webshop:)

Men det er kun i teorien...

Men mon ikke det ville være muligt at tage 2-3 pladser på side 1.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)