Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab ved tab af indkomst som underleverandør ved konkurs

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville hensætte tab på debitor og gøre krav over for boet. Så overholder du forsigtighedsprincippet, og så når boet bliver gjort op vil jeg justerer det hensatte. Mvh Nikolaj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Du har allerede fået hjem via Amino og når du skriver "løn" håber jeg for dig, at fallenten ikke er/var din eneste kunde; udover tabet får du i så fald problemer med anerkendelsen af din virksomhed som selvstændig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
Du har allerede fået hjem via Amino og når du skriver "løn" håber jeg for dig, at fallenten ikke er/var din eneste kunde; udover tabet får du i så fald problemer med anerkendelsen af din virksomhed som selvstændig.

@ Jacob Berner Rue

Kunne man vende den om sige at man kan håbe at det var hans eneste kunde og så argumentere for at tabet er dækket af lønmodtagernes garantifond?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Kunne man vende den om sige at man kan håbe at det var hans eneste kunde og så argumentere for at tabet er dækket af lønmodtagernes garantifond?
Jo formentlig men LG vil vel også så bede om lønsedler og årsopgørelse som vel kan lede til besvær hvis man har kørt det som virksomhed med moms på alt umuligt. Det kan bestemt være en mulighed at afprøve, men det KAN give rod, ex i forhold til skat og ens generelle fradrag som måske skulle ha respekteret et bundfradrag i ligningsmæssige og hvor der kan være andre "sjove poster"

Generelt er det vel bare at sige, at det kunne være et eksempel på hvorfor det ikke altid er smart at fakturere, hvis man rent faktisk skulle ha haft det opgivet som løn - fra starten.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre LG har liberaliseret sig, er der ingen kære mor hvis du er selstændig

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres svar :)

Jeg har valgt den løsning der hedder at kreditere de to fakturaer i mit regnskab, og så ellers (med lidt banden og svovlen) konstatere at pengene er tabt. 

Jeg har ikke valgt at gå efter mellemmanden da vi har andre samarbejder, og det ville være en meget kortsigtet løsning at sende en inkasso efter ham. Han vil dog gøre krav i boet, og se om vi kan få lidt penge ud af det, men det er stærkt tvivlsomt.

Tak for jeres ivrige debat og gode svar

Hilsen

Kristian

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)