Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal jeg invester aktier i?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en dum ide og købe aktier i Vestas Wind Systems ? da jeg er ny i denne branche håber i kan hjælpe mig :)
Eller kan i sige mig hvem som er gode og invister i som er billige 100-300kr maks :)



Godmorgen ;-)


Håber i kan hjælpe mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

:) Mit råd er at du selv bør sætte dig ind i aktiemarkedet ved at læse bøger, læse meddelelser på Nasdaq, evnt. tage et aktiekursus osv.

At rådgive dig om specifikke aktier er rigtig svært, fordi det afhænger af tidspunktet, hvor lang tid du har tænkt dig at holde på aktierne og hvor risikovillig du er.

Hvis nu, der er nogle herinde, der svarer specifikt på dine spørgsmål er de herrer over om du taber/vinder penge. Det er et ret stort ansvar at tage på sig som helt fremmed.

Få viden selv, eller eventuelt find én der vil lære dig lidt op, så du er herre over din egen pengebeholdning :)

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, du kan ikke sige en aktie er billig bare fordi kursen er lav. Så selv om så alm koster 44 tkr. Kan den godt være billig prissat.
Men hvis det er nyt for dig at investere, så, find et område du syntes er sjovt at læse om, finde nogen selskaber inden for det område, og rundt et par selskaber inden for det område, som du syntes har gode produkter, eller en god fremtid.
Så er der nøgletal, og en masse andre ting, du kan bygge på stille og roligt. Ellers er etf fonde, en god mulighed for at komme igang billigt.

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej du skulle have været ude og købe Vestas i starten af året så vidt jeg husker er de steget til det dobbelt (sidst jeg kiggede) men kan godt ske de kommer med et godt regnskab og den så stiger lidt mere :-)
Tilmeldt 2. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sikkert mange på Amino der søger kapital til opstart eller udvikling og vækst.

Måske kan du finde en eller flere virksomheder , inden for et emne du har viden eller interesse i ?

Jeg har for 175 år siden ;-) rådgivet investorer i bla.a aktieoptioner , primært på børsen i Sverige OMX .

Det krævede at man satte sig ind i virksomhedernes regnskab og strategi , både på kort og langt sigt , herunder udviklingsomkostninger - ordretilgang , ledelsesudskiftning - at man kiggede på indtjening pr. omsætningskrone osv. - på markedet for virksomhedens produkter og mange adre ting.

Nogle aktieselskaber lavede aktiesplit , hvergang aktien blev for " høj"

- at spørge herinde om vindenergiaktier er en god ide , vil derfor give mange svar - som du i bund og grund skal vurdere udfra folks motiver til at rådgive dig.

Håber at mit indlæg, gav lidt stof til eftertanke

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Casperbeck:
Er det en dum ide og købe aktier i Vestas Wind Systems ?

Der er ingen her, der kan svare på, om det er en god eller dårlig idé at investere i Vestas. Havde man investeret 100 kr. i Vestas for 5 år siden, ville man kun have ca. 15 kr. i dag, men havde man investeret 100 kr. i Vestas for 6 måneder siden, ville man have ca. 280 kr. i dag. Vestas er en af de mest volatile aktier i Danmark sammenlignet med de andre store selskaber.

Casperbeck:
Eller kan i sige mig hvem som er gode og invister i som er billige 100-300kr maks :)

Man kan ikke sige, at en aktie er billig, fordi den kun koster 100-300 kr. Det kommer an på hvor mange penge selskabet tjener. F.eks. koster en aktie i rederiet Torm DKK 1,35, men selskabet tjener ingen penge. Til sammenligning koster en aktie i A. P. Møller - Mærsk (B) DKK 44.000, hvor selskabet tjener DKK 5.350 pr. aktie. Jeg ved godt, at jeg har taget det til ekstremerne i mit eksempel.

Casperbeck:
da jeg er ny i denne branche håber i kan hjælpe mig :)

Jeg vil anbefale dig at læse nogle bøger om aktier og investering, inden du begynder at investere. Jeg kan bl.a. anbefale disse bøger: Tjen penge på aktier, Scor kassen med aktier og optioner, Investeringsgrundbogen, Tjen en million på aktier, Køb og salg af aktier og obligationer og Aktionærens grundbog. Disse bøger giver en god grundviden, så tag på det lokale bibliotek og lån nogle bøger om emnet.

Hvis du har nogle spørgsmål, er du velkommen til at skrive igen.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

emilbinder:
du skulle have været ude og købe Vestas i starten af året så vidt jeg husker er de steget til det dobbelt (sidst jeg kiggede)

Vestas er steget fra kurs 34,00 til kurs 107,60. Altså en stigning på hele 216%. Så havde man investeret DKK 100 ved nytår, ville de i dag være blevet til DKK 316.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være en god idé at du startede med investeringsbeviser, hvor risikoen spredes ud og kravet til know-how er væsenligt mindre.

Senere kan du så veksle dem til aktier, hvis du finder en virksomhed, du har tillid til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

og med de volantile som vestas skal man være klar på, at netop når de har haft en periode med store stigninger, så er historiske stigninger ikke nødvendigvis spor garanti for den fremtidige. Det kan netop være man kommer ind på toppen af en bølge - og får turen med hele vejen ned igen, så de vil altid være farligere/mere risiko/større gevinst chance - i en lille portefølje
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)