Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomheds form når vi er 2?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har nu læst lidt forskellige indlæg omkring IVS og kan ikke helt gennemskue om det vil være den bedste virksomhedsform (når den kommer) 

Min veninde og jeg står og vil oprette en service virksomhed, problemet er lidt at vores personlige økonomier er meget forskellige, så vi vil gerne uden om at hæfte sammen hvis det skulle gå galt, da det ville blive en meget unfair fordeling. 

Det jeg gerne vil hører jeres råd omkring er, vil det være bedst at starte et IVS (når det kommer og med det man ved om det nu), eller om vi på en måde kan oprette hvert vores firma også samarbejde, eller noget i den stil hvor vi bruger hinanden som konsulenter (problemet jeg ser her vil være at en af os reelt kommer til at stå med en fordel i at eje det navn som vi vælger at bruge som brand for virksomheden) 

Jeg håber nogen kan komme med lidt gode råd, også hvis i har nogle helt andre ideer til hvordan vi kunne gøre det. 

På forhånd mange tak for hjælpen

Diana

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

L//H:
Min veninde og jeg står og vil oprette en service virksomhed, problemet er lidt at vores personlige økonomier er meget forskellige, så vi vil gerne uden om at hæfte sammen hvis det skulle gå galt, da det ville blive en meget unfair fordeling. 

Ja, så skal i vente på IVS eller stifte et ApS.

Det er meget fornuftigt at I allerede nu forholder jer til den potentielle problemstilling. I forbindelse med jeres samarbejde, så bør I som minimum også aftale hvordan i skildes hvis:

  • den ene vil smide den anden ud
  • den ene vil forlade samarbejdet

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En måde og gøre det på er jo at lave et aps. Snak med en advokat, få lavet en aftale hvordan og hvorledes hvis jeres veje skilles, bliver uenige.

Skal i ud og låne, alt afhængig af hvordan jeres økonomi er, er den ikke super god,  kræver banken nok i krydskautioner for hinanden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med et komplementarselskab, så beholder I også retten til fradrag i jeres personlige indkomst, og hvis den ene ikke har et problem med den personlige hæftelse, og den anden bare hæfter med sit indskud. Spørgsmålet er selvfølgelig hvad kreditorerne siger til den konstruktion
Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, jeg vil kigge lidt mere på jeres forslag :) 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej L/H

Nu ved jeg ikke præcist, hvad jeres aktivitet præcist vil være indenfor service, det kan jo spænde meget bredt. Grunden til jeg fokuserer på dette er ganske enkelt, at spørgsmålet i forhold til hæftelse er, hvor stor er den reelle risiko egentligt? Jeg kan naturligvis sagtens følge tankegangen med, at der ikke skal være risiko forbundet med privatøkonomien - særligt når der kan være ulige forhold herved i forhold til eventuelle kreditorer.

Personligt ville jeg kigge efter nogle af de revisionshuse, som ligger i Jeres nærområde. Utroligt mange giver gerne 1-2 timers gratis rådgivning til iværksættere og det kunne måske være der var flere overvejelser der umiddelbart skulle gøres.

 

 

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej L/H

Hvis I har en seriøs forretningside og seriøst vil arbejde for at realisere den, mener jeg I skal stifte et IVS og få den good-will med, som stifterne af de selskaber vil blive mødt med - hos banker ,SKAT og hos publikum.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
I skal stifte et IVS og få den good-will med, som stifterne af de selskaber vil blive mødt med - hos banker ,SKAT og hos publikum.
Skype-BigSmile - det må man gi dig - du kan formulere ting klart Big Smile 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen mange tak for jeres kvalificerede svar. 

Jeg tror det ender med at vi venter på at det bliver muligt at oprette et IVS, også bare får styr på alt det andet i mellem tiden. 

Diana

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)