Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man DC på en singlepage/onepage hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.
- Håber jeg har placeret denne tråd korrekt. 

Jeg har virklig brug for et konstruktivt og brugbart svar! 

Jeg har været igang længe med mit porfolio, og har endelig fået det tilbage fra udvikleren, der har kodet det i XHTML/CSS/Javascript/jQuery.

Mit portfolio er en singlepage/onepage med 5 sektioner, inddelt på en side (Hjem, Cases, Om Nils Pedersen, Services og Kontakt) - Der bliver på et senere tidspunkt implementeret en blog også, som kan være med til at hjælpe med linkbuildingen.

Min humle lige nu, er at jeg rigtig gerne vil have rene urls, så det gør det nemt for folk at huske.
- Derudover vil jeg gerne have, at når man går ind på en specifik url (eksempelvis: http://nilspedersen.dk/cases/daaseringe) - går den direkte hen til den bestemte casestory.

Siden er ikke lagt op endnu! 

Hvad kan jeg gøre for at undgå duplicate content, og gør det på sådan en måde at jeg ikke får slag af Google, ved at i htacceess at ændre på urlstrukturen? - Er det noget man ligger ind i htaccess og hvordan, eller hvad gør man? 

Jeg vil hest undgå urlstruktur som eksempelvis: nilspedersen.dk/#cases, nilspedersen.dk/#services, nilspedersen.dk/#om

Min url struktur:

Hjem: nilspedersen.dk/ 
Cases: nilspedersen.dk/ - href=.page1 (Forestiller mig den skal være: nilspedersen.dk/cases)
Case-story: ikke specificeret (men forestiller mig: nilspedersen.dk/cases/case-navn)
Om Nils Pedersen: pt. href=.page2 (Forestiller mig den skal være: nilspedersen.dk/om-nilspedersen)
Services: pt. href=.page3 (Forestiller mig den skal være: nilspedersen.dk/services)
Kontakt: pt. .inner3 (Forestiller mig den skal være: nilspedersen.dk/kontakt) 


Håber virklig der er en sagkyndig med forstand og erfaring indenfor dette område Smile


På forhånd tak og Venlig hilsen
Nils  

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have en URL som du siger der, nilspedersen.dk/cases/case-navn, så tror jeg ikke du kan benytte et onepage, da det er en landingpage den går til. Hvis du vil have den til at scrolle ned til det bestemte punkt fra menuen, skal du nok ud i en #. Husk på, at Google ikke læser hvad der er efter en #, så det vil altid komme til at se ud som nilspedersen.dk for Google.

Ang. duplicate content vil du ikke få noget, da du kun har én landing page, hvis du benytter #, til at navigere med. Håber du kan følge mig.

Generelt onepages er lort i SEO, medmindre du kun har ét eller to keywords du vil gå efter, ellers skal du have individuelle landing sider for at få den bedste effekt. Det kan godt lade sig gøre med onepage, men individuelle sider er at foretrække.

Men hvis du på en måde får kodet systemet, så du får rene urls på din onepage, så vil det være duplicate content da der er det samme indhold på alle landingpages. Du kan evt. prøve dig frem med et canonical tag på de individuelle landing sider, selvom det er et onepage, der peger på hoveddomænet, så vil Google muligvis ikke se det som duplicate.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er tale om én lang landingspage, er det småmænd intet problem at lave urls der passer til hver side og link til dem fra din menu. Det er sådan man normal gør.

Men jeg er ikke sikker på jeg har forstået dit spørgsmål helt korrekt.

Såfremt du bare laver nye urls til hver underside og sitet ikke er lagt op, vil der ikke blive tale om duplicate content eller nødvendighed af .htaccess roderi.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg den eneste løsning for dig er at lave #cases etc.

Så snart du har samme indhold på flere url's, så bliver det jo DC. Det gælder så bare ikke med #cases etc., da Google ikke læser det. 

 iPhone 6

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige som ovenstående svar forstår jeg heller ikke helt hvad du vil. En one-pager er 1 side, men du siger du gerne vil have flere sider.

Det lyder lidt som om du er ude i noget Ajax. Det skal du altså være varsom med. Jeg har lige haft en case hvor en af mine kunder havde fået lavet ny hjemmeside i Ajax hos et reklamebureau. Vi endte med at fjerne al Ajax funktionalitet for at få Google til at crawle siderne og få Google Analytics til at spille.

Hvis i vil fortsætte ned af den vej, så bør din udvikler følger Googles anvisninger (https://developers.google.com/webmasters/ajax-crawling/) meget meget nøje. Og bemærk her - dette er kun Googles anvisninger. Det er ikke en garanti for det virker i andre søgemaskiner.

Derudover skal der sikkert udvikles noget ekstra for at kunne tracke i Google Analytics.

Som du kan høre bliver Ajax hurtigt en langhåret affære og jeg kan absolut ikke anbefale det - uanset hvor fede effekter du måtte få.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle tre Yes, - Vil jeg helt sikkert tænke ydeligere over!
- Vil også gerne høre andre, der evt. har erfaring med SEO på onepage hjemmesider.

Jeg har læst et par rigtig gode artikler fra Awwwards og onepagethemes, som jeg mener er det der passer mere til mig, og som jeg vælger at tage udgangspunkt i.

Portfolioet skal ikke have nogen form for ajax - det eneste der skal loades eksternt er jQuery, javascript og CSS.
- Siden bliver delt op i sektioner, med hver sit indhold og ID på div'en. 

@Jonas Jørgensen -> Ang. htaccess, var det mere fordi jeg har tænkt på om det var muligt, at lave regular expression ifm. af rene url'er, da jeg gerne vil fjerne /# efter domaine navn og kun have den relevante sektions titel - eksempelvis /cases/casestory-navn

Vh Nils

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)