Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af penge tjent i England

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet tilbudt et godt job i England, hvor jeg kan arbejde 4 dage om ugen og være hjemme i DK de sidste 3 dage. Der er tale om et job som forløber sig til 6 mdr.

Jeg er gift og har ejerbolig her i DK.

Hvordan er skattereglerne så for mig? Jeg regner med at skulle betale dansk skat, grundet de ovenstående forhold, men hvordan afgøres det egentlig?

Alt information er velkommen - også hvor jeg kan finde det.

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal læse DBO mellem Danmark og England.

Statsministerens mand slap med at betale den langt lavere skat
til Schweitz.

Kan du fakturere som free-lancer? 


 

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om en "permanent" stilling, men det er ikke udelukket at jeg kan fakturere. Er der noget at komme efter?

Med engelsk firma eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror med hjem og familie i DK og 3 dage om ugen - så er der ikke meget at gøre for at undgå dansk beskatning.
Om du får løn eller fakturerer som freelance skal heller ikke gøre den store forskel TROR jeg - da UK selskabet givet skal opgive det i forhold til skat, så det er mere om det er A eller B indtægt, men den samlede skat tror jeg ikke det gør stor forskel med. Om du gør det som person eller personlig virksomhed gør heller ikke nogen større forskel, men hvis du må og jobbet faktisk svarer til noget erhvervsmæssigt der kunne begrunde VSO (og det synes jeg slet ikke det lyder til) så kunne det ha været en mulighed, men den tror jeg ikke du ville komme igennem med

Skattemæssigt ved jeg ikke om et UK selskab vil gøre forskel, jeg tror det ikke i forhold til til syvende og sidst at få pengene ud i DK - men det tror jeg der er folk herinde der ved en del om

Uanset hvad, hvis du vil være nogenlunde sikker, så kan du når du finder den løsning du evt vil bruge, søge skat og bindende svar for OK
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg regnede med dansk skat. Bare jeg ikke kommer til at betale fuld skat til både UK og DK af den samme portion løn er jeg noget lunde glad.

Men når man nu skal betale den danske skat må der jo også være nogle fradrag mht. befordring og det billige rum jeg skal bo i nogle dage om ugen.

Foreløbig tak for hjælpen og jeg kan stadig bruge nogle input eller endda nogle erfaringer.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - du kan være rolig - du kommer ikke af med dobbeltskat og din arbejdsgiver i UK må også kunne hjælpe i forhold til UK - og ja - hvis du selv skal betale omkostninger for at udføre arbejdet vil du kunne få fradrag afhængigt af lønmodtagerformen og udgiften - enten direkte eller som ligningsmæssige.
Jeg tror selv jeg ville ha valgt at bede om et kort møde med skat, de plejer at stille op og de gange jeg har gjort det, ofte i forbindelse med netop danske som skulle arbejde i et af vore udenlandske selskaber, har jeg oplevet skat som ganske reelle i form af at ville sikre det korrekt - også i høj grad hvad angår medarbejderens fradrag - eller vor mulighed i forhold til diæter osv

Det kunne jo også være din UK arbejdsgiver, netop i lyset af arbejdsforholdet, ville bevilge dig en samtale med dansk revisor som så måtte fakturere UK selskabet

God vind med det i alle fald - lyder spændende
John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
I think with home and family in Denmark and 3 days a week - so there is not much to do to avoid Danish taxation.

I det mindste siger du nu at du TROR, at sådan er det. 

Men det er jo heller ikke rigtigt denne gang.

En normal DBO  tilkender kun beskatningsretten til det ENE eller det ANDET land. 
Det er det som hedder: KAN KUN beskatte, hvis visse betingelser er opfyldt.  

For statsminister familien blev vinderen Schweiz, selv om Kinnock levede sammen 
med Helle TS i deres fælles hus, havde børn i danske skoler ETC.  og opholdt sig
en meget stor del af sin tid i Danmark.  

Sagen er helt parallel med skattesagen for statsminister familien, hvor antal 
opholdsdage i Danmark mindre end 183 dage var afgørende.  

------------------------------------------------------------------------------

Jeg ved ikke hvorfor citatet blev oversat til engelsk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

Cookie - John Hannover:
I think with home and family in Denmark and 3 days a week - so there is not much to do to avoid Danish taxation.

I det mindste siger du nu at du TROR, at sådan er det. 

Det kunne nu nok klæde dig med samme - flot i øvrigt at du får oversat citatet - nyt for mig - men korrekt - Jeg kan kun sige din genopståelse herinde er ganske meget som dejavue (de bliver ofte ikke nødvendigvis bedre af gentagelser)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen.

Ligningsmæssige fradrag. Det er vel ikke befordringsfradrag, for der er jo nogle km. Er der flere fradrag?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tal som sagt med en revisor konkret - da det jo kan være mange penge. Nej jeg tror ikke der er befordringsfradrag i km for at tage til England - og ligningsmæssige eller direkte er blot ud fra at visse fradrag hvis du er lønmodtager - vil være omfattet af bundfradrag i ligningsmæssige kan jeg forestille mig, og hvis du fakturerer vil de direkte omkostninger være fradrag som udgifter - men der er for lidt konkret til at svare. Du får mulighed for skattefrie diæter som du kan google - enten udbetalt af arbejdsgiver eller hvis han ikke betaler, formentlig som fradrag

Jeg synes bare hele arrangementet med arbejde 4 dage i UK og så 3 dage hjemme giver en del spørgsmål som nok kan betyder, at du har fordel af at tage en time med en god revisor som kan give dig alle fradragsmuligheder så i får det bedst mulige set-up. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)