Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og fri telefon

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er lidt forvirret...

Indtil videre bruger jeg min privat telefon i min enkeltmandsvirksomhed, der drives fra mit eget hjem, af den simple grund, at det ikke kan betale sig for mig lige nu at blive beskattet af fri telefon.

Men jvf. følgende link, læser jeg det som om, at man pr. definition bliver beskattet af fri telefon, når man driver sin personligt ejede virksomhed fra sin private adresse. Kan nogen be-/afkræfte det?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2112242&vId=0&lang=DA -

"Du bliver beskattet af fri telefon, hvis du driver din virksomhed fra din private bolig"

På forhånd tak.

/Morten.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det mere som, hvis jeg var ansat et sted, hvor jeg har fri telefon. Og jeg tager denne med hjem.

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskrift = "Skat af telefon, computer og internet, når du er selvstændig"

Første del af teksten = "Har du en personligt ejet virksomhed og bruger din arbejdstelefon privat, bliver du beskattet af 2.500 kroner årligt. "

Jeg ved altså ikke hvordan du kan få det til at være ansat et sted?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

zorenzen:

Første del af teksten = "Har du en personligt ejet virksomhed og bruger din arbejdstelefon privat, bliver du beskattet af 2.500 kroner årligt. "

Jeg ved altså ikke hvordan du kan få det til at være ansat et sted?

Det er heller ikke let at se hvordan du kan få det til at du bliver beskattet af din telefon hvis du selv betaler den. Der står vel din arbejdstelefon som selvsagt er en telefon arbejdet betaler, enten fordi du er ansat eller fordi du lader din enkeltmandsvirksomhed trække den fra

Grænsen for hvornår det betaler sig at lade den fratrække ligger omkring 2500 kr eller lidt mindre - afhængigt af momsdelen da fradrag i virksomhed udlignes af skat på personen med de 2.500 kr.  

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

@John, ved du om der har været nogle sager på definitionen af en mobiltelefon - Hvornår er der tale om en PC, tablet eller smartphone i Skats øjne?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg der har - men kan den ringe eller modtage opkald uafhængigt af internettet - så er det en telefon vil jeg tro. Kan den ikke det - men kun køre skype - facetime osv - er det ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du læser tilsyneladende ikke mit indlæg grundigt nok.

Lads os tage den step by step.

Vi er enige om, at vi er på en side, hvor der bliver beskrevet hvordan man bliver beskattet af fri telefon, internet og computer, når man har en personligt ejet virksomhed.

Når de i andet punkt skriver "Du bliver beskattet af fri telefon, hvis du driver din virksomhed fra din private bolig", så er det ret svært at vurdere, om de er ligeglade om firmaet betaler telefonen, eller om det er en privat sag.

DERFOR, kunne det jo være, at der var nogen, der havde erfaring med dette.

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tables (herunder også iPads) går ind for at være en computer.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1647970 - "iPads, Folio 100, Galaxy Tab og lignende bliver skattemæssigt betragtet som computere, fordi deres hovedfunktion ikke er telefoni. De er derfor ikke skattepligtige."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

zorenzen:

Vi er enige om, at vi er på en side, hvor der bliver beskrevet hvordan man bliver beskattet af fri telefon, internet og computer, når man har en personligt ejet virksomhed.

Når de i andet punkt skriver "Du bliver beskattet af fri telefon, hvis du driver din virksomhed fra din private bolig", så er det ret svært at vurdere, om de er ligeglade om firmaet betaler telefonen, eller om det er en privat sag.

1 - siden er gammelt - du bliver ikke beskattet af internet og computer længere, det er afskaffet 2. du bliver ikke beskattet af fri telefon hvis du ikke lader virksomeden betale den og 3 jeg har læst indlægget og du kan godt tro på mit svar - du bliver aldrig personlig beskattet af noget som helst du ikke lader virksomheden betale. Grunden til skatten er, at hvis du lader virksomheden betale, så sparer du jo skatten af telefonomkostningen - og den lægger de så bare på igen - uanset det er din egen virksomhed der betaler telefonen, eller det er som ansat. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

zorenzen:

Tables (herunder også iPads) går ind for at være en computer.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1647970 - "iPads, Folio 100, Galaxy Tab og lignende bliver skattemæssigt betragtet som computere, fordi deres hovedfunktion ikke er telefoni. De er derfor ikke skattepligtige."

Ja, det var det jeg tænkte og ud fra den svævende ordlyd skal der nok komme nogle sager i fremtiden, for hvad er forskellen på hovedfunktionen i en Galaxy Tab med 7" skærm og en Sony Xperia Z Ultra med 6,8" skærm?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)