Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import/eksport - Jeg vil sælge danske produkter i Thailand

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! 

Jeg har længe tænkt på at sælge danske/vestlige produkter til Thailand, da jeg rejser dertil på ubegrænset tid, når jeg til næste sommer bliver student. Jeg har aldrig prøvet at importere eller eksportere varer, så jeg er rigtig interreseret i, om du kan fortælle mig de basale "ting" jeg skal have styr på, før jeg går i gang med at finde det produkt jeg vil sælge i Thailand. Sådan helt basalt og praktisk, hvordan får jeg virksomheder til at lade mig sælge deres produkter i Thailand og hvordan skal jeg forholde mig i forhold til distribution af varen?  

Jeg ved det er meget åbne spørgsmål, men da jeg ikke har haft erfaring med import/eksport før, hvorfor så ikke spørge DK's bedste iværksætterforum  

På forhånd mange tak for dit svar! 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror seriøst ikke det kan lade sig gøre fordi danmark simpelthen er for dyr i den del af verdenen + et ton regler man skal igennem.

Den anden vej er nok meget mere interessant.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

dalle333:

Hejsa! 

Jeg har længe tænkt på at sælge danske/vestlige produkter til Thailand, da jeg rejser dertil på ubegrænset tid, når jeg til næste by CouponDropDown" id="_GPLITA_1" href="#" in_rurl="http://i.tracksrv.com/click?v=REs6Mzg1OTg6NzAxOnNvbW1lcjpmMzEwODU2M2FhMzU2MTNhNmM0Y2E0MTBhNmUwMzNjOTp6LTE0OTAtMjUzMTIyOnd3dy5hbWluby5kazo0NTUxNDo4NzA0ZDBmODk2OGMyOTgwMjhiOTJkZDc5OWE4M2NmYg">sommer bliver student. Jeg har aldrig prøvet at importere eller eksportere varer, så jeg er rigtig interreseret i, om du kan fortælle mig de basale "ting" jeg skal have styr på, før jeg går i gang med at finde det produkt jeg vil sælge i Thailand. Sådan helt basalt og praktisk, hvordan får jeg virksomheder til at lade mig sælge deres produkter i Thailand og hvordan skal jeg forholde mig i forhold til distribution af varen?  

Jeg ved det er meget åbne spørgsmål, men da jeg ikke har haft erfaring med import/eksport før, hvorfor så ikke spørge DK's bedste iværksætterforum  

På forhånd mange tak for dit svar! 

Wow, det er godt nok ambitiøst!
Har du de 100.000 DKK, som skal til før du overhovedet har arbejdstilladelse og eget aktieselskab i Thailand? Har du styr på visumreglerne?
For har du det, så ved du også godt, at du ikke må arbejde så meget som et minut i Thailand, før du er ansat i dit eget aktieselskab, som du har etableret min mindsteindskud af kapital (Man behøver ikke indskyde hele kapitalen på een gang).
Så ved du også godt, at det tager minimum 2-3 måneder, hvor du ingenting må lave og dermed ikke har nogen indtjening.
Jeg har boet i landet i en tid og har rejst dertil et utal af gange i forretningsøjemed. Ærligt talt, så har jeg meget svært ved at se, hvilke danske ting, de skulle have behov for. Det er et superfattigt land, som er et mekka for turisme, men ikke et mekka for forretningsfolk. Det er dejligt i Thailand, men du har ikke så nemt ved at sælge ting og sager til den almindelige thai. 
Det kan godt være, at du kan importere nogle smykker, brugsgenstande, kunst eller hvad ved jeg, men du kan ikke selv sælge det. Du skal have en flok thai'er ansat for at kunne klare det. Dels skal du have sælgere, så bogholdere og sekretærer og endelig vil jeg ikke anbefale dig, at du kører selv, så du skal også have en chauffør. Mine ansatte fik mellem 8.000 og 11.000 baht om måneden i løn, så det er stadig under 2.000 DKK per ansat per måned, men det løber voldsomt hurtigt op, hvis du ikke tjener penge. 
Det er vist lige lovligt ambitiøst af en nybagt student at kaste sig ud i et forretningseventyr i Thailand, når man ingen erfaringer har overhovedet - hverken med forretning, med import/eksport eller med livet som sådan.
Mit bedste råd til dig: Hold dig på dansk jord til du har god kapital at brænde af - og prøv så det du gerne vil!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange måder at sige tingene på :)

Fra Tilst
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kunne også godt tænke mig at vide om der findes en go forretning hvor de sælger smykkedele uden vedhæng i Thailand puket. Jeg skal afsted til januar og i den forbindelse købe noget med hjem :)

Håber nogle vil hjælpe mig ;)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)