Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping VS eget lager?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejza.

Jeg går med præcis de samme tanker som Kaspar, dog har jeg hjulpet med at drive en webshop baseret på magento men men.

Efter at have læst hele det interessante indlæg er jeg blevet meget klogere og meget inspireret til at drive en webshop ved at drop shippe.

Men står tilbage med spørgsmålet om hvordan foregår betalingen frem og tilbage med leverandøren? Jeg er godt med på det er mig som sælger, der modtager betalingen fra kunderne samt retur varer, som jeg skal sørge for bliver håndteret. 

Kan du Allan beskrive fremgangsmåden ved et køb til afsluttet handel.

Ps. Super god tråd!

Mvh Kenneth

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Uhh, det afhænger meget af den aftale du får opsat med din leverandør, hvordan og hvorledes det lige spænder af. Nogle leverandører kræver at man forudbetaler ordren inden den sættes i produktion eller pakkes, hvilket vil sige, at du bliver nødt til at "lægge" ud for købet af varen før du har modtaget betalingen fra kunden (den må ikke hæves før varen er afsendt). Man kan sammenligne det lidt med, hvis du køber varer hjem til eget lager, så lægger du jo i bund og grund og ud for købet af varen førend den decideret er blevet solgt, så det er egentlig ikke en speciel anderledes måde for dem at gøre det på. Nogle kræver dog kun at det er de to første ordrer at man forudbetaler og derefter tilbydes en kreditordning. Dette leder mig så videre til andre måder man kan opsætte en aftale med en leverandør på. Ud over forudbetaling, så er der også leverandører der tilbyder/kræver at betalingen foregår med kreditkort og du således betaler mens du bestiller ordren til kunden via leverandørens b2b webshop. Sidst, så er der det med kreditaftaler hos leverandørerne. Det er også her meget vilkårligt hvordan og hvorledes det foregår. Nogle leverandører tilbyder måske 7 dages løbende kredit, mens andre tilbyder 10, 14 eller måske endda 30 dages løbende kredit. Det betyder med andre ord at du afsender bestillingen, enten via leverandørens shop (hvis de har en) eller du sender bestillingen via en mail. Derefter pakker og sender leverandøren så pakken til kunden og du modtager en faktura/kvittering samt en advis om at varen nu er afsendt. Derefter kan du trække betalingen fra kundens konto, men også først der. Efter det givne antal dages kredit, som du har aftalt med den givne leverandør, så modtager du fakturaen fra dem som du så selvfølgelig skal indbetale på deres konto.

Og sådan fungerer det - sådan i rå træk :) Det er som sagt meget forskelligt hvordan og hvorledes det ordnes og kommer helt an på hvad din leverandør er parat til at tilbyde og hvad du kan forhandle dig frem til i aftalen.

Grundlæggende og meget kortfattet så handler det om at du modtager ordren fra kunden, bestiller varen hos leverandøren og denne så efterfølgende sender varen direkte til kunden. Imellem dette ligger så betalingen som afhænger af din aftale med leverandøren. Betalingen fra kundens konto må først trækkes når du får besked om, at varen er afsendt, lidt ligesom hvis du selv afsendte varen. Herefter må man formode at kunden modtager den bestilte vare indenfor den periode som er angivet af leverandøren (kan også være forskellige). Modtager kunden ikke varen, skal man selvfølgelig nok få det afvide, da kunden jo selvfølgelig tager kontakt til dig :o) men det sker heldigvis meget sjældent, medmindre man får valgt en knapt så heldig leverandør. Dertil må jeg anbefale, at før du sætter dig på en bestemt leverandør, så gå dem efter i sandet for eventuelle omtaler og anmeldelser - ring til dem, skriv til dem, stil konstruktive spørgsmål omkring muligheder, betalingsformer, leveringsomkostninger, hvilken transportør de benytter og så videre.

Håber du kan bruge ovenstående til svar på dit spørgsmål - eller du spørger du bare løs Smile

 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt perfekt, jeg er blevet MEGET klogere på dropshipping. Og nu må jeg igang med at se om jeg kan finde en leverandør til dette.

Tusind tak skal du have for dine svar.

Mvh Kenneth

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er her alle for at hjælpe hinanden Yes

 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej XXkasper

Hvad er dine forcer i forhold til en webshop? Du skriver du gerne vil starte med dropshipping. Men har du nogle stærke sider? Kan du selv designe shoppen? er du god til markedsføring? Jeg skriver ikke for at rakke ned, men overvejer selv en webshop, og de 2 ting er jo meget vigtige, men nok der jeg har mine svagheder, og derfor jeg måske tøver lidt. Har mange tanker til hvordan det kan være dog. Men hvor er du i dine overvejelser? Hvor er du stærk og hvor er du svag?

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Jeg har siddet og leget lidt med Smartwebs system og det er meget enkelt og ligetil. Hvis man kan rode lidt med Photoshop selv, hvilket jeg kan, så kan man komme enormt langt - medmindre man har større krav til sin hjemmeside naturligvis.

Nu har jeg netop valgt at sætte det med en webshop på standby indtil vi er trådt ind i det nye år, da jeg godt kunne tænke mig en større kapital at starte ud med. Jeg er nemlig kommet på, at jeg vil sælge mærkeparfumer, så jeg kommer umiddelbart ikke til at benytte mig af dropshipping i første omgang, da det er utrolig svært at finde nogle ordentlige leverandører der dropshipper parfumer.

Og da markedsføring ikke er et medfødt talent fra min side af, så må jeg jo starte et sted. Jeg springer ud i det når jeg er helt klar, så må resten komme lidt efter lidt :-)

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen

Det lyder som en fantastisk løsning at tage det lidt efter lidt. Og selvom jeg har overvejet webshop, og stadig gør, så er dropshipping faktisk ikke noget jeg har overvejet. Synes ikke rigtig man kan se der sker noget med ens butik, hvis ikke man har varerne mellem hænderne og kan se man afleverer pakker og modtager varer osv. Det fysiske i den forbindelse tror jeg vil betyde ekstra gejst at man kan se der sker noget, og det ikke bare er tal på en skærm. Men sådan er vi selvfølgelig alle så forskellige :)

Det værste er at jeg føler jeg nok er nødt til at have et startlager på 200-250.000 i det jeg lige går og pønser på. Så det må jeg lige oveveje om jeg er klar til at satse, og om det er muligt. Tanker er der mange af :) Så må tiden vise hvad det ender ud med :)

God søndag, når du når så langt :)

MVH
Hans Pedersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

xxkasper:
Jeg springer ud i det når jeg er helt klar, så må resten komme lidt efter lidt :-)

Fantastisk udsagn og holdning Yes Al mulig held og lykke når du beslutter dig for at starte op på det...

 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

hej igen

Det lyder som en fantastisk løsning at tage det lidt efter lidt. Og selvom jeg har overvejet webshop, og stadig gør, så er dropshipping faktisk ikke noget jeg har overvejet. Synes ikke rigtig man kan se der sker noget med ens butik, hvis ikke man har varerne mellem hænderne og kan se man afleverer pakker og modtager varer osv. Det fysiske i den forbindelse tror jeg vil betyde ekstra gejst at man kan se der sker noget, og det ikke bare er tal på en skærm. Men sådan er vi selvfølgelig alle så forskellige :)

Det værste er at jeg føler jeg nok er nødt til at have et startlager på 200-250.000 i det jeg lige går og pønser på. Så det må jeg lige oveveje om jeg er klar til at satse, og om det er muligt. Tanker er der mange af :) Så må tiden vise hvad det ender ud med :)

God søndag, når du når så langt :)

MVH
Hans Pedersen

Ja den sum skal man lige overveje en ekstra gang, da man jo ikke bare lige kan returnere alle sine varer til leverandøren igen :-)

Men jeg håber du finder det du skal bruge, kan ihvertfald varmt anbefale smartweb.dk -

God søndag til dig også :-)

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

xxkasper:
Jeg springer ud i det når jeg er helt klar, så må resten komme lidt efter lidt :-)

Fantastisk udsagn og holdning Yes Al mulig held og lykke når du beslutter dig for at starte op på det...

Tusind tak Allan :-)

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)