Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping VS eget lager?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Er tilbøjelig til at give dig nogenlunde ret i den rækkefølge du har opsat, dog vil jeg nok sætte det op på en lidt anden måde. Dette skyldes, at jeg personligt synes at rækkefølgen bør køre på en anden måde, i frygt for at du bliver en af de der engang imellem opretter et indlæg herinde med teksten "Jeg skál åbne webshop, hvad skal jeg sælge og hvor finder jeg min leverandør"... Det her bliver lidt et surt opstød, dog ikke påmøntet dig men mere generelt i frygt for du ender sådan, he he - du virker ærligt som en fyr der har nogenlunde rette indgangsvinkel til tingene, selvom du fortsat er lidt grøn på lige det område der.
Anyway, lov mig at du aldrig laver et sådan indlæg som nævnt, ikke herinde ihvertfald, da det ikke vil resultere i noget positivt. For det første, så ved jeg ikke hvem der holder en kniv for halsen på de der bruger ordene "skál åbne webshop" - det må være et valg man selv tager? Dernæst så er det kvalmende at læse indlæg hvor folk ikke aner hvad de vil sælge og vil have leverandørerne serveret på et sølvfad - også helst hvor de kan opnå 80 % i avance Tongue Tied Vil gætte på at 80 - 90 % af de debattører der laver sådanne indlæg, ikke ender med noget som helst andet end en brast drøm. Når det her så er sagt, så er min varmeste anbefaling, både personlige og erfaringsmæssige, at gøre følgende:

1. Overvej hvad du ønsker at sælge - hvad eller hvilke produkter brænder du for og hvilke ved du faktisk noget om? Måske du er stor sportsfanatiker, og så er det måske oplagt med sportsartikler, som du vist omtaler tidligere. Kender du intet til sportsbranchen, så er det måske ikke dette område du skal fokusere på, men istedet sætte dig og fundere lidt over, hvilke produkter du så brænder for og har kendskab til.

2. Når du har gjort ovenstående, så tag og søg efter leverandørerne først, førend du opretter shoppen. Det er cool nok at påbegynde shoppen i mellemtiden, men sørg endelig for at have leverandørerne på plads før shoppen står færdig til lancering, ellers ender det ikke som du nok ønsker det. At finde de helt ideelle leverandører tager tid, det tager måske endda RIGTIG lang tid. Jeg har eksempelvis brugt 5 - 6 år på løbende at søge efter leverandører, men det er først nu her, at jeg faktisk gør decideret brug af dem. Det betyder at jeg løbende har fået opbygget en lang og solid liste over fantastiske leverandører.
Nogle leverandører kan du måske opspore på kort tid, mens andre tager lang tid at finde. De skjuler deres hjemmesider godt, mange af dem. Samtidig i denne her proces, bør du overveje om du kun vil benytte danske leverandører, eller om du også vil udenfor de danske grænser. I eksempelvis Tyskland er der utrolig mange spændende grossister, men langt størstedelen af deres sider er udelukkende på tysk, hvorfor det selvfølgelig vil være ideelt at have et grundlæggende kendskab hertil. Der ud over kan nævnes Holland, som boomer med grossister og leverandører. England kunne også være en mulighed, samt Sverige og Polen. Du kan også vælge at søge udenfor EU, dog skal du så være opmærksom på at du skal være import og eksport registreret (gøres eksempelvis når du ansøger om CVR nummer). Er du ikke registreret til import/eksport, så må du ikke handle udenfor EU med henblik på videresalg, hvilket jo vil være tilfældet.
Nå, men når du søger efter leverandører, så tænk på mærker indenfor de produktgrupper du ønsker at forhandle. Find deres hjemmesider og send dem en venlig mail, hvis ikke deres distributører står listet eller de selv leverer til forhandlerne. Brug søgetermer, eksempelvis som du finder på de forskellige sider. Søger du eksempelvis efter tyske leverandører, så kan termer som grosshandel (engros), händler (forhandler) eller direkt leverans (dropshipping/direkte levering) bruges i sammensætning med mærker og produktgrupper. Gør du det rigtigt, så kan jeg love dig, at google viser dig den ene leverandør efter den anden (brug eventuelt også billedsøgning).

3. Nå, det blev en længere smøre ovenfor. Men når du så har leverandørerne på plads, så kontakt dem hvis du ikke allerede har gjort det. Sørg for måske at have mere end én indenfor den/de produktgrupper du ønsker at forhandle. Har du kun en enkelt og får afslag derfra, så er du jo tilbage til step # 1.
Begynd så at gøre shoppen klar til at kunne få varerne indsat - det er eller kan være et enormt stort og tidskrævende arbejde at lægge dem ind. Når du har leverandørerne og shoppen på plads, så er du allerede rigtig godt med. Samtidig kan du begynde at tænke på alt det der ellers hænger sammen med at drive egen virksomhed, så som regnskab, forsendelse hvis nødvendigt, markedsføring og så videre.

Sammenlagt, hvis jeg nu har tabt dig i ovenstående, så kan det vel konkluderes til følgende:

1. Find produkter, produktgrupper og leverandørerne først. Eventuelt arbejd på shoppen lidt samtidig.

2. Få shoppen gjort køreklar og parat til at føre varerne ind.

3. Få alt det andet på plads i forbindelse med at drive virksomhed. Noget af det, så som at få dig et CVR nummer og lignende, bør selvfølgelig gøres allerede under # 1.

Hmm, tror det var hvad jeg lige havde at sige p.t. :o) om du kan bruge det til noget, må du så selvfølgelig selv lige vurdere :o) bare lov mig, at du selv gør et solidt arbejde for at finde leverandørerne og ikke får ødelagt din drøm ved at spørge efter dem andetsteds, som herinde :o)

 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Allan,

Jo, det kan muligvis godt være, at det var noget af en "længere smøre", men tilgengæld har du formået at svare mig således, at jeg faktisk sidder tilbage med flere svar end spørgsmål, så det skal du have stor tak for :-) Dit indlæg er, i den grad, meget brugbart for mig videre frem.

Jeg kan helt klart se pointen i din rækkefølge og kan naturligvis også hermed love dig, at du ikke kommer til at se den slags tråde oprettet under mit navn - Ingen kniv for struben af mig her ;-)
Noget af det allervigtigste for mig i denne her proces er at have mig selv med i det hele vejen igennem. Ikke forstået på den måde, at det ikke kribler for at komme i gang, for naturligvis gør det vel et eller andet sted det, men derfor er det stadig ekstremt vigtigt for mig, at det ikke går så hurtigt, at det bliver et stort kaos og mig ude på sidelinjen.
Jeg kan fornemme, at det kan være en noget stor 'mundfuld', men omvendt, er det blot det der gør det endnu mere interessant - At det altså kræver, at man har øverste etage med i det man gør og ikke bare lige kan klaske noget sammen i sin iver over at komme i gang.

Jeg kan fortælle så meget, at lige nu, efter at have vendt det lidt med kæresten også, går mine tanker nu også på dyreartikler, da det netop er hvad der bl.a. har min interesse og har også en større kendskab til det, på det rent personlige plan.
Jeg vil ikke gå så vidt og sige, at det er hverken fastlagt eller min eneste mulighed, men nu hvor intet haster og alt skal gøres i det helt rette tempo, er det indtil videre den idé der er med mig i drømmene og så må det ses hvor langt det følger med mig i den videre proces, ellers er det tilbage til #1. Det haster trods alt ikke mere end det er med hovedet op og benene ned :-) Nu blev mit indlæg vist også et af de længere, men du skal i hvert fald have endnu engang tusind tak og håber, at mine tilbageskriblerier giver god mening og ikke mindst, ro i maven - Jeg er nemlig, som sagt, ikke endnu en med "kniven for struben" ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Synes endnu engang at det lyder som om du har dig selv med i hele processen og tænker over tingene - det er super fedt at læse, hvilket også er en af grundene til, at jeg fandt det interessant at skrive et længere svar til dig. Tror fremgangsmåden man vælger, er helt afhængig af hvilken form for branche man ønsker at være i, hvilken slags virksomhed man ønsker, samt hvor seriøs en virksomhed man vil have. Sandt, du kan hurtigt oprette en webshop, det i sig selv tager ikke så lang tid - spørgsmålet er bare, hvor interessant du ønsker den skal se ud. Nogle finder det passende at bruge standard designet der ofte følger med en installation af eksempelvis Prestashop eller Magento, mens andre vælger købte designs - helt tredje vælger at smide en masse penge efter helt unikke og veldesignede layouts. Min egen er en blanding af de to sidstnævnte, men ud fra den proces og erfaring, samt mine krav og ønsker til udseendet, så må jeg da indrømme, at prisen er ved at nærme sig det et unikt design havde kostet. Overvej hvor meget du vil spendere på sådan noget, ud over alle de andre områder i processen :o)

Håber du finder en løsning og fremgangsmåde der matcher netop det du ønsker med en sådan virksomhed og shop :o) Skulle du have spørgsmål, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte eksempelvis mig - så kan jeg forsøge at hjælpe efter bedste evne :o)

Pøj pøj med det hele Yes

 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang mange tak for den tid du har brugt på a sætte mig ind i tingene :-)

Mht. hvordan shoppen skal se ud, der er jeg ret på bar bund. Prislejet jeg har i tankerne er nok 7.000-10.000,- kr. Kan du anbefale en specifik god begynder-platform?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg også er er fornuftigt prisleje, næsten uanset hvilken vej du vælger at gå - eksempelvis hyrer en til at lave et unikt design, eller selv finder et du kan lide, og beholder det, eller får det ændret til dine ønsker, som eksempelvis jeg har gjort.

Med platform så er jeg ærligt talt ikke sikker. De to store synes at være Magento og Prestashop. Jeg har kort forsøgt at arbejde med Magento, men opgav i sin tid det system, da det synes for indviklet - men jeg læste så heller ikke anbefalinger og vejledninger om systemet, til at hjælpe mig, så den bad jeg selv om :o) Derefter lå det lidt stille, men nu hvor jeg har gjort alvor af at åbne webshop, så er valget faldet på Prestashop. Det er jeg både tilfreds og utilfreds med - tilfreds på den måde, at det er såre simpelt når først man finder ud af det, klart nok, og så er der en del muligheder. Platformen i sig selv er gratis - hvad der koster penge, er de funktioner og moduler man kan tilkøbe efterfølgende - nogle af dem koster kassen, andre gør ikke. Sådan er det forresten også med Magento, så ingen forskel der. Det eneste jeg som sådan så er utilfreds med er, at jeg "tror" ikke platformen egner sig helt så godt til større webshops, som jeg selv har i tankerne - der skulle jeg måske have vurderet det lidt mere og taget mig tid til andre platforme. Det kan også være jeg tager fejl, det vil tiden vise. Men det er det eneste decideret negative jeg kan komme på ved valg af Prestashop :o) derfor må min umiddelbare anbefaling gå på denne.

Der ud over så er det platforme/systemer som WooCommerce til Wordpress, DanDomains eget shop system, Smartweb mener jeg det hedder er der også. Der er egentlig mange forskellige, derfor kan det også være en jungle at finde rundt i og finde netop den der passer til en selv og den shop man ønsker. Tror man gør bedst i at undersøge og analysere ens ønsker og krav, finde de systemer det kan matche disse og så arbejde ud fra det. Det er også træls at investere 7 - 10.000 kroner i noget, som man så senere fortryder at have valgt fordi det egentlig ikke passer til enten en selv eller den shop man ønsker :o)

 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

web, da jeg synes det er rigtig lækkert at de bl.a har en youtube kanal hvor de uploader videoer med dansk vejledning i. Tilmed har de også det bedste trustscore på Trustpiliot.dk.

Men jeg starter første når jeg er blevet lidt mere klog på alle tingene omkring det med at eje en webshop - det tror jeg, at jeg kommer længst med :-) Ville egentlig også have det med hvad jeg skal sælge på plads, inden der sker så forbandet meget andet. Jeg må bare læse og studere marked lidt mere :-)

Har du selv en færdig webshop du vil flashe i denne sammenhæng? :-)

 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Herligt??? Halvdelen at mit indlæg mangler...

Nå, men det er Smartweb jeg snakker om i starten af beskeden :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Det lyder umiddelbart fornuftigt :) den med smartweb tror jeg heller ikke du bliver træt af, dog sagt uden at kende videre til dem end som så. Overvejede selv deres system meget kraftigt og blev ved med at vende tilbage. Ved at flere større shops benytter systemet, så det virkede ideelt. Dog faldt valget alligevel på Prestashop. Mest fordi den løsning jeg ønskede hos smartweb var en DEL dyrere i engangsbetaling end den jeg p.t. benytter, men skal jeg en dag skifte, så er det bestemt deres system jeg først vil undersøge :o) så med forbehold, så siger jeg "klogt valg" :o)

Min egen shop finder du her - selvom den måske ser færdig ud, så har jeg stadig en del ting (grafisk som funktionsmæssigt) jeg løbende ønsker at få ændret, så helt færdig er den ikke :o) men den funker. Om man så kan lide den eller ej, det må være en smagssag :o)

 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja tror heller ikke deres system er så skidt igen :-) Det er dog sagt uden at have tjekket så meget op på de andre.

Virkelig fin og overskuelig webshop du har dig der :-) Man kan godt fornemme, at der er lagt en del arbejde i den. Og det er da et bredt og spændende varesortiment du har tænkt dig at sælge :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :)

Den kræver også en del arbejde

 

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)