Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min partner og jeg driver til dagligt et I/S, der primært handler værdipapirer. Vi er ikke store nok til at søge om fondsmæglerlicens, men vil gerne opnå en sådan licens i fremtiden. Vi vil også gerne håndtere formuer for klientel, da vi siden januar 2011, har ramt rigtigt hver gang mht. vores investeringer. Det har vi selvfølgelig selv tjent på, men også hygget os med. 

Er der nogen finansielle krav eller andre her?

Det hele startede som en hobby for hver af os, som vi senere slog sammen i en virksomhed her for lidt over et halvt år siden. Jeg er en smule i tvivl, om hvorvidt vi skal registrere det som et ApS - vi har den tilstrækkelige kapital til dette.

Hvilke fordele ville vi opnå som ApS?

Er det et krav, at have revisor tilknyttet, når vi kun handler med værdipapirer via Nordnet, som i forvejen laver automatiske resultatopgørelser?

Hvordan kan vi komme til at kunne få virksomheds-fordele, som eksempelvis v. køb af IT-systemer til handel af aktier?

Mvh Alexander Ahle Bæk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der kan hjælpe mig her? 

Mvh Alexander Ahle Bæk

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

At være fondsmægler er et meget gennemreguleret og overvåget erhverv og der er mange krav og bestemmelser. Det er Finanstilsynet, der står for det, så du kan på deres hjemmeside læse, hvilke krav, der er. Der er både større finansielle krav og en masse andre krav, så jeg vil tro, uden at kende jeres daglige aktiviteter, at I har lang vej igen.

Den væsentlige forskel mellem jeres I/S og ApS er kapitalkrav, regnskabsaflæggelse og hvordan I hæfter. Når man foretager investeringer og undlader dette for lånte penge eller handel med derivater, hvor I har en risiko for at stå med en gæld, så betyder der ikke det store for jer. Der er nogle praktiske forhold med skat, der skal tages med i betragtning. I skal tale med en revisor om det, da det afhænger af, hvad I skal og vil.

Mange vil notere at I bør etablere Aps med holding- og datterselskab. Det bør I evt. vende med en revisor. Det kan være praktisk. Der er ikke krav til revisor for et ApS, hvis I holder aktiviteter under et vist niveau. Det har ikke noget med om Nordnet kan udarbejde resultatopgørelser.

Læs evt. her : http://www.kromannreumert.com/da-DK/Publikationer/Nyhedsbreve/Selskabsretogerhvervsret/Pages/Forenklingafrevisionspligt.aspx

Men til regnskabsaflæggelsen i et ApS er der væsentlige større krav til udarbejdelse af årsrapport og specifikationer end for et I/S. Der er også en fordel at tage det med en revisor. Man kan sagtens selv men det kræver at man ved hvad man gør (og der skal noget mere til end en udskrift fra Nordnet!!)

Når I køber eks. IT og software til jeres virksomhed kan dette fratrækkes i jeres regnskab som alle andre firma-relaterede omkostninger. Det kan i gøre uanset om det er I/S eller ApS. Det ved en revisor også alt om.

Så summeret vil jeg mene at det vil være rigtig praktisk for jer at tage et møde med en revisor - og så skal I bare derudaf !!!

God fornøjelse.

 

 

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Ahle Bæk:
Er der nogen finansielle krav eller andre her?
Ja utroligt mange - men jeg tror den er besvaret - check evt med finanstilsynes og de har noget de kan sende om sådanne krav - men de er mange og sikkerhed skal være meget stor

Alexander Ahle Bæk:
Hvilke fordele ville vi opnå som ApS?
ikke noget større når I ikke handler for andre end jer selv, men jeg ved heller ikke om I rent faktisk har fordel af at gøre det i et I/S frem for at gøre det hver i sær - i alle fald vel ikke skattemæssigt. 

Med ApS slipper i for den personlige hæftelse men hvis I kun har værdipapirer og ikke skylder noget bort er det jo lige meget og I får lidt mere administration bare

Alexander Ahle Bæk:
r det et krav, at have revisor tilknyttet, når vi kun handler med værdipapirer via Nordnet, som i forvejen laver automatiske resultatopgørelser?
Nej .- men det er et krav at jeres I/S laver fuld årsregnskab iht årsregnskabsloven - opgørelser for Nordnet er bare jeres bilag og rækker slet ikke til det regnskab jeres I/S skal opgive skat efter

Alexander Ahle Bæk:
Hvordan kan vi komme til at kunne få virksomheds-fordele, som eksempelvis v. køb af IT-systemer til handel af aktier?
Dem har I vel allerede - dog husk at IT som står hjemme og vel også kan bruges privat skal I dele momsen og kun momsfratrække virksomhedens brugs%

Jeg vil godt støtte rådet om at lige lade en revisor se jeres set-up efter - sikre jeres indtægter og udgifter bruges korrekt skattemæssigt og - sikre at det overhovedet er den store fordel at I driver det sammen i et I/S faktisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

John påpeger at der ikke er specielle fordele ved at I arbejder fra et I/S i forhold til at have to enkeltmandsfirmaer. En kæmpe ulempe er at I hver især hæfter personligt for hele I/S, men der kan være visse administrative/praktiske hensyn til at have en istedet for to virksomheder.

I hæftelse får I fordele af at køre ApS men hvis I har tab er der store fordele ved at det er personlige tab i indkomst istedetfor et selskab som I hæfter for. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)