Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PAS PÅ: Teller "stjæler" dine salg med tilbagevirkende kraft! Webshopsalg og tilbageførsel af betalinger

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Stephansen:
Hvis der er tale om misbrug i en fysisk forretning så er det banken/kortudstederen der bærer tabet

Op til 4.000 kr. alt derover hænger butikken selv på. Men hvorfor er der så ikke samme sikkerhed i en online forretning?

Kristian Stephansen:
Der findes faktisk allerede et ”European Cyber Crime Centre” under Europol som blandt andet arbejder med betalingskortkriminalitet.

Den kan så ikke være så meget værd, hvis politianmeldelser om kortmisbrug bliver afvist "i døren":o)

Kristian Stephansen:
Kortudstederne/indløserne har faktisk en stor interesse i at nedbringe misbrug, da de er underlagt en lang række regler fra de store kortorganisationer (Visa/MasterCard)

Du har givetvis ret, selvom det er meget svært at få den fornemmelse i vores ende af kæden. Dankort misbrug er dog et mindst lige så stort problem for danske webshops, og her er der en meget åbenlys interessekonflikt, som der bør findes en løsning på. Ligesom der ikke er nogen mulighed for at sikres sig med 3D secure eller lignende sikkerhed. Man kan så vælge at indføre NemID validering, men så er det nok lettere bare at lukke butikken med det samme. Vi kan nok ikke forvente at Nets og pengeinstitutterne selv synes at det er interessant at løse det problem, og da der ikke kan høstes stemmer på det, er det heller ikke noget der interesserer politikerne.

Jeg savner en stærk og indflydelsesrig organisation til onlinehandlen, men det kan være at det kommer med årene, efterhånden som største delen af al handel ender der.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Op til 4.000 kr. alt derover hænger butikken selv på. Men hvorfor er der så ikke samme sikkerhed i en online forretning?

Min fejl jeg tænkte på kopierede og falske kort som der tidligere har været store problemer med. Det er fuldstændigt rigtigt at de første 4.000 er dækket ved Chip/PIN transaktioner da disse har en større sikkerhed end de gamle magnetspors transaktioner. Man kan vel sammenligne det lidt med 3D secure, hvor forretningen tilbyder høj sikkerhed og derfor overgår risikoen til kortudstederen. At 3D så ikke understøtter Dankort og kan have en negativ indvirkning på konverteringsraten, det er så en anden historie.

igang:
Den kan så ikke være så meget værd, hvis politianmeldelser om kortmisbrug bliver afvist "i døren":o

Nu er de jo først kommet i gang i januar under ledelse af danskeren Troels Ørting som tidligere var ansvarlig for PET. Det tager selvfølgelig tid at få organisationen på plads, men umiddelbart har jeg et meget positivt indtryk af dem. Men når det så er sagt, så hjælper det jo ikke meget hvis anmeldelserne stadigt bliver afvist ude i kredsene. En af mulighederne kunne selvfølgelig være, at have en gruppe specialister som udelukkende arbejde med betalingskortmisbrug. Det har man for eksempel i Malmö, hvor "Skimming-gruppen" arbejder med alle former for kortsvindel. Et andet eksempel er DCPCU (The Dedicated Cheque and Plastic Crime Unit) i London som også udelukkende arbejder med økonomisk svindel herunder også Internet bedrageri. En lille interessant ting ved DCPCU er at det er en politienhed som er 100% finansieret af den finansielle sektor, men det er helt sikkert noget vi aldrig kommer til at se herhjemme.

igang:
Du har givetvis ret, selvom det er meget svært at få den fornemmelse i vores ende af kæden. Dankort misbrug er dog et mindst lige så stort problem for danske webshops, og her er der en meget åbenlys interessekonflikt, som der bør findes en løsning på. Ligesom der ikke er nogen mulighed for at sikres sig med 3D secure eller lignende sikkerhed. Man kan så vælge at indføre NemID validering, men så er det nok lettere bare at lukke butikken med det samme. Vi kan nok ikke forvente at Nets og pengeinstitutterne selv synes at det er interessant at løse det problem, og da der ikke kan høstes stemmer på det, er det heller ikke noget der interesserer politikerne
 

Tro mig der bliver gjort virkelig meget fra kortselskabernes side, da for meget misbrug i sidste ende kan have en meget negativ indvirkning på deres brand. Hvis man sammenholder misbruget med omsætningen, så taler vi promiller og rent faktisk falder misbruget i forhold til omsætningen. Det hjælper bare ikke den enkelte forretning som bliver ramt af misbrug, og i 2012 udgjorde Internetmisbrug alene på Dankort omkring 16 millioner. Dertil kommer så sager som den der startede denne tråd, som jo netop ikke er på Dankort. Så der er ingen tvivl om, at uanset hvordan man vender og drejer det så er svindel et problem for mange forretninger. 

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Mange tak for svaret! Jeg mener alligevel ikke, at man skal give op hverken fra kortudløsernes side eller forretningernes side. Der er hele vejen rundt en meget opgivende holdning overfor det. Vi står som enkeltindivider hos de lokale politistationer og ved næppe hvad vi skal anmelde. Manglende oplysninger og samarbejde med Teller. Hvis der var en interesse i at stoppe det - især gengangerne - kunne der jo gøres noget. IP adresser for eksempel. Teller spørger jo ikke en gang til IP adresse eller andre informationer, som kunne danne baggrund for at forfølge den ulovlige trafik.

Du skriver

Kristian Stephansen:

og på det tidspunkt er den kriminelle flyttet videre til en anden IP adresse.  

Vi ser for eksempel ofte at kriminelle bagmænd foretager bestillinger til flere forskellige leveringsadresser, hvor der hver gang benyttes en ny IP adresse.  

I vort tilfælde kan vi jo konstatere fra øvrige læsere herinde, at der stadig kommer nye ordrer fra denne IP - adresse og dermed er de kriminelle aktive fra samme sted. Kunne man ikke bruge det til noget, hvis man ønsker at standse dem?

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er det helt sikkert rigtigt interessant, da den så har været aktiv i mange måneder. Der kan selvfølgelig være tale om en proxy, så det er ikke sikkert den kan spores. Hvad med leveringsadressen har du tjekket på Google Maps, hvad der ligger på adressen? Det må være en person der er i besiddelse af flere kortnumre, da man ikke kan lave en misbrugsrelateret charge back uden at spærre kortet.
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lykkedes mig at finde noget specielt på adressen, men den findes dog på Google map. Men det er vel noget man kunne forvente at politiet ville tage sig af. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra den tidligere læser/skriver (BirgerAndersen) med ordrer fra samme IP om det også er samme leveringsadresse. Må jeg eventuelt høre fra dig igen ?Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg husker fra tilsvarende tråd, at lagerhoteller for de større speditører IKKE er listede i telefonbogen (måske fordi de ikke vil ha indbrud) og hvis det som i det tidligere fald-  hvor sælger kørte ud og fandt stedet - som var lagerhotel - så er der ikke det store at gøre for så er varen hentet med falsk ligitimation

Problemet er ofte at IP og adresse osv er helt gennemtænkt af forbryderne - men det kunne da være sjovt at efterforske på IP hvis det er en gentaget (og så ikke bare samme internetcafe eller bibliotek som det var da jeg havde indbrud og kunne se varen i DBA - og man kan jo ikke oprette døgnvagt ved sådan et sted og overvåge)

I mit fald var al kontakt med DBA via biblioteks computer/IP og DBA kunne sagtens se det var samme til flere salg- men jo ikke arrestere bibliotikaren - det oplyste telefonnummer til et taletidskort der for længst var udgået - så al kontakt foregik via DBA med biblioteket og skulle man købe, kunne man kun hente varen ved at de havde den med til byen når de alligevel var der - Nå det var en sidehistorier der der viser at de er udspekulerede

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

lidob:
eg mener alligevel ikke, at man skal give op hverken fra kortudløsernes side eller forretningernes side.

Vi har ikke tænkt os at give op, men gør alt hvad vi kan for at få ændret på tingene. I hvert fald hvad angår Dankortbetalinger, da det er noget mere tungt at komme til at tale med nogen omkring de internationale betalinger. Vi har igennem længere tid være i dialog med Dansk Erhverv, der skal have stor ros for at have grebet bolden. De arbejder hårdt på at få noget til at ske, og er bl.a. i løbende dialog med Nets.

Sjovt nok blev vi kontakte af dem igen i dag, og det viser sig at den situation jeg beskrev tidligere i tråden, hvor kortet blev meldt stjålet 2 dage efter handlen, kunne være undgået. I Nets lange lange betalingsaftale står beskrevet hvad man kan gøre i de situationer, og hvis vi havde gjort det, var varerne aldrig blevet afsendt. Vi er lige nu i gang med at undersøge om der skal laves en speciel opsætning i vores betalingsmodul for at få det til at virke, men det skal der sandsynligvis ligesom der skal med 3D Secure.

Det er interessant nok ikke noget Nets har valgt at "markedsføre", og er ikke en funktion vi på noget tidspunkt er blevet informeret om er tilgængelig. Det bekræfter mig i min mistanke om at Nets har en økonomisk interesse i at lade fraud køre videre, og jeg synes faktisk at det burde være et krav at de skal fremlægge hvor store årlige indtægter de har på chargeback gebyrer. Jeg tror det er en hel del.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile Helt enig. Bevisførelsen er helt overladt til forretningsindehaver, som ikke har en kinamands chance for at forfølge sagen uden samarbejde med Nets/Teller - samme kop te.  Vi står helt uden retssikkerhed og mulighed for at blive taget alvorligt, hvis ikke Teller tager medansvar. Det er særdeles utilfredsstillende at betale så dyrt for deres service, som så viser sig at være lig nul, der er brug for dem. De har misinformeret os ved forudgående opringning - og tager ikke ansvaret for ikke at advare os. Det lugter langt væk - ikke mindst fordi det viser sig at der har været mange forsøg på samme kort og der gik samlet 3 uger mellem første og anden transaktion og afsendelse af varen - stadig ingen varsel fra Teller. Så selv om de ved, kortet er lukket, sender de ikke lynvarsel ud til de berørte. Ved kontakt til dem om præcise information om, hvornår kortet var blevet meldt lukket, kunne jeg ikke få konkret svar....betænkeligt?

Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

IP-adressen tilhører UPC Ireland og ser ud til at blive anvendt i Dublin 07. De leverer vist typisk internet til hjemmet, men det kunne vel også være en netcafé eller et bibliotek, der bruger adressen - Det må kunne opklares via UPC Ireland.

Leveringsadressen vi sendte til var apartment 71 premier square - Ifølge Streetmap et pænt nyt lejlighedskompleks. Så det ser ikke ud til at være et lagerhotel.

Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

"Kunden" har været hos os flere gange over små 3 uger med samme IP-adresse hver gang, så det er næppe en dynamisk tildelt IP, men én som altid anvendes samme sted.

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)