Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PAS PÅ: Teller "stjæler" dine salg med tilbagevirkende kraft! Webshopsalg og tilbageførsel af betalinger

Side 1 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP!!

Hvem her har oplevet noget tilsvarende?



Vi har fået 3 mdr gamle webshopsalg til udlandet tilbageført af Telle r- uden begrundelse. Kun at kortholder gør indsigelse og Teller kræver os nu tilbagebetaling af 2 handler samt ekstra gebyrer på kr. 500. Dvs. at Teller ikke beskytter os som forretning - kun kunden. Teller har ikke kontaktet os om sagen, undersøgt hvorvidt der er tale om Fraud eller misbrug, blot en meddelelse om at i henhold til §11.1 i aftalen med Teller/Nets tilbageføres kr. 6.600. Jeg kontaktede Nets umiddelbart efter ordreafgivelsen, for at checke om transaktionen var i orden, Canadisk kort til irsk adresse. De kunne bekræfte at den var gået igennem og at vi roligt kunne sende varen. Det gjorde vi så. Nu tre måneder senere får vi så et brev fra Teller (Chargeback) om tilbageførslerne. Der er intet info med, der giver nogen forklaring, hvorfor vi straks ringer til dem. De kan kun henvise os til §11.1 og jeg kan lave en anmeldelse på tyveri??? Aldrig har jeg været ude for noget tilsvarende og som jeg forstår det, kan Teller og kunden i samarbejde ophæve ethvert køb - uden at returnere varen. Jeg vil gerne høre om nogen har erfaring hermed eller vi bliver nødt til at kontakte en advokat.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Her lige din tekst med sort skrift.. Gør den umiddelbart lettere at læse ;)


Vi har fået 3 mdr gamle webshopsalg til udlandet tilbageført af Telle r- uden begrundelse. Kun at kortholder gør indsigelse og Teller kræver os nu tilbagebetaling af 2 handler samt ekstra gebyrer på kr. 500. Dvs. at Teller ikke beskytter os som forretning - kun kunden. Teller har ikke kontaktet os om sagen, undersøgt hvorvidt der er tale om Fraud eller misbrug, blot en meddelelse om at i henhold til §11.1 i aftalen med Teller/Nets tilbageføres kr. 6.600. Jeg kontaktede Nets umiddelbart efter ordreafgivelsen, for at checke om transaktionen var i orden, Canadisk kort til irsk adresse. De kunne bekræfte at den var gået igennem og at vi roligt kunne sende varen. Det gjorde vi så. Nu tre måneder senere får vi så et brev fra Teller (Chargeback) om tilbageførslerne. Der er intet info med, der giver nogen forklaring, hvorfor vi straks ringer til dem. De kan kun henvise os til §11.1 og jeg kan lave en anmeldelse på tyveri??? Aldrig har jeg været ude for noget tilsvarende og som jeg forstår det, kan Teller og kunden i samarbejde ophæve ethvert køb - uden at returnere varen. Jeg vil gerne høre om nogen har erfaring hermed eller vi bliver nødt til at kontakte en advokat.

 

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Men den kan slet ikke findes. Skal jeg lave et nyt indlæg og kopiere teksten ind igen, tror du. Jeg vil jo mægtig gerne have repons på det her fra så mange som muligt?

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nøjes med at redigere dit første indlæg og ændre teksten der. - Jeg gætter på at du sidder ved en Mac, da den har det med at kopiere formateringen af tekst med.. For at undgå dette kan du bruge følgende tastaturgenvej når du paster tekst:

cmd + alt + shift + v 

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til den rigtige verden og kort betaling, sådan er det desværre, du kan kun gå efter kunden... hvilket i mange tilfælde er ret håbløst... Sad

Men du skal kontakte politiet og få anmeldt "sagen/kunden"

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus L. Knabe:

Jeg kontaktede Nets umiddelbart efter ordreafgivelsen, for at checke om transaktionen var i orden, Canadisk kort til irsk adresse

Det er en standard måde, at lave fraud køb på... Jeg fatter ik, at Teller har kunne sige god for den...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu en gang de betingelser du har accepterede, da du indgik indløsningsaftalen med nets/teller, så du får intet ud af at forfølge nets/teller med et krav.

Vender du sagen på hovedet, er du beskyttet som forbruger ved at du kan gøre indsigelse via banken mod en hævning på dit kort.

Der er ikke andet at gøre end at forfølge dit krav over for debitor i han/hendes land.

---

E-handel er forbundet med en vis risiko for tab på enkelthandler. Det burde ikke komme som en overraskelse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene HJ:

Men du skal kontakte politiet og få anmeldt "sagen/kunden"

Det er spild af tid... Sagen bliver aldrig behandlet, og hvis den gør, så kommer den aldrig ud af DK, dvs hverken det canadiske eller irske politi bliver involveret...
Så spild ik tiden på det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Rene HJ:

Men du skal kontakte politiet og få anmeldt "sagen/kunden"

Det er spild af tid... Sagen bliver aldrig behandlet, og hvis den gør, så kommer den aldrig ud af DK, dvs hverken det canadiske eller irske politi bliver involveret...
Så spild ik tiden på det...

Det er jeg enig med dig i, har jeg påstået andet? Det er bare lidt ligesom den eneste mulighed.

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rene HJ:

Fashion-Seller:

Rene HJ:

Men du skal kontakte politiet og få anmeldt "sagen/kunden"

Det er spild af tid... Sagen bliver aldrig behandlet, og hvis den gør, så kommer den aldrig ud af DK, dvs hverken det canadiske eller irske politi bliver involveret...
Så spild ik tiden på det...

Det er jeg enig med dig i, har jeg påstået andet? Det er bare lidt ligesom den eneste mulighed.

Du opfordre trådstarter til at spilde tid på det, og det var med henvisning til dit "SKAL kontakte..."

Det er en af to muligheder. Den anden er, at tage det som dyre lærepenge og komme videre, evt få sat Verified og SecureCode på alle udenlandstransaktioner...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 6 (60 indlæg)