Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele fradrag ud på resterende måneder?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som overskriften lyder kan man så fordele de resterende fradrag man har på de sidste måneder i 2013?

Jeg har eksempelvis 36.000 tilbage i fradraget, kan jeg så fordele dem?

Hvis jeg fordeler dem, og betaler et mindre beløb til skat, kommer jeg så til at betale tilbage næste år? hvordan hænger de lige sammen? 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ringer bare til skat og siger, at du har ubenyttet fradrag for 2013 og om de vil lave et A-skattekort til dig.

De vil spørge om dine indtægter år til dato og hvor meget a-skat du har betalt.

Kan du svare på det, så er der ingen problemer.

Nej, du skal ikke betale noget tilbage, medmindre du opgiver din forventede indkomst forkert, som du ligeledes skal rette til, når du kontakter dem.

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Flemming

Det er sådan at jeg har en ansættelse på 25 timer, men jeg får tit ekstra vagter, men dem kan jeg jo ikke vide på forhånd hver måned? 

A-skat altså ganske almindelig skat? 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

DKTR:
Det er sådan at jeg har en ansættelse på 25 timer, men jeg får tit ekstra vagter, men dem kan jeg jo ikke vide på forhånd hver måned? 

Så bare giv dit bedste bud på, hvad du samlet vil tjene i perioden. Du bliver jo ikke ligefrem flået, hvis du rammer 5.000 ved siden af.

Ja, A-skat er almindelig skat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

DKTR:
Jeg har eksempelvis 36.000 tilbage i fradraget, kan jeg så fordele dem?
Ikke lige til at forstå - altså hvis du har 36.000 kr fradrag tilbage for 2013 og nu går ind og registrerer en ny indtægt - så vil dine fradrag helt automatisk blive fordelt i lige portioner under resten af året.

Nu ved jeg ikke (skulle måske ha læst længere ned Embarrassed om det er lønmodtager arbejde - for hvis det er det så gir det helt sig selv, så indberetter din arbejdsgiver det og indbetaler skatten for dig - og du kan roligt forskudsregistrere men det har måske ikke stor betydning hvis hele din indtægt ikke kommer op i topskat, for så vil dit fradrag være fordelt til arbejdsgiveren der vil betale det du skal i skat

Hvis A skat/alm løn, så forskudsregistrer den under løn og så laver skat helt automatisk et skattekort med fradraget fordelt og det bliver præcist det som din arbejdsgiver bruger til at indbetale din skat efter

HVIS det er b-indkomst - så kan du forskudsregistrere og også der fordeles dit fradrag automatisk på resten af året - men opgiver du mindre end du faktisk får i b.indkomst så får du en ekstra regning næste år og opgiver du mere end du tjener betaler du for meget i skat men får dem igen ikke så langt inde i det nye år hvis du laver årsopgørelsen tidligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vidste ikke at fradraget blev fordelt automatisk. Jeg har nemlig været ude og rejse og har lige fået en stilling i en daginstitution pr. 1 sep. 2013. det er egentlig derfor. Så det er på hovedkortet og ikke b-krtet jeg kommer til at bruge der. jeg vil bare ikke stå med at skulle betale skat .. for det virker urimeligt at have ni tusinde i fradrag i resten af månederne i 2013 gør det ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

DKTR:
for det virker urimeligt at have ni tusinde i fradrag i resten af månederne i 2013 gør det ikke?
næh - hvis du har 36.000 kr du ikke har brugt af i 2013 i fradrag og det lyder vel ret korrekt - så er de jo 9.000 kr i fradrag per måned når du nu forskudsregistrerer din indtægt i daginstitutionen - som indtægt fra 1/9 - og når du gør det i forskud som indlogget og har indlagt din løn, så kan du trykke vis konsekvens uden der sker andet, end at du ser hvad din skat bliver - men ja - de 36.000 bliver fordelt ud på den del af året der er tilbage du du er retur og arbejder . og nej det virker ikke spor urimeligt - faktisk er det helt umuligt andet når du forskudsregistrerer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange! 

Jeg ringer lige til skat imorgen og høre om de kan hjælpe mig med det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46540
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

DKTR:
Jeg ringer lige til skat imorgen og høre om de kan hjælpe mig med det.
ja prøv da bare - men forvent at de vil foreslå dig at logge ind med nemID og selv forskudsregistrere - så du ikke bliver alt for skuffet efter ventetiden i telefonen - men man kan jo være heldig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så kan jeg selv være online samtidig med opkaldet. 

Jeg synes ikke at skats hjemmeside er brugerenlig . 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)